טעינה ב-5 דקות: אחרי ניו, גם פיאט תציע החלפת סוללות
טעינה ב-5 דקות: אחרי ניו, גם פיאט תציע החלפת סוללות
למעלה מעשור אחרי קריסת מיזם החלפת הסוללות הישראלי בטר פלייס ועל רקע התרחבות פתרון דומה שמציעה ניו הסינית, גם פיאט מצטרפת לטרנד שעוד לא ממש תפס. הפרטים בפנים
יותר מעשור חלף מאז מיזם בטר פלייס של הישראלי שי אגסי התמוטט ברעש של שלושה מיליארד שקל, ומספר שנים לאחר שניו הסינית החליטה לאמץ את פתרון עמדות החלפת סוללות רכב חשמלי כפתרון לבעיית הטווח, מורגשת התעוררות בתחום. והאחרונה לאפשר בקרוב החלפת סוללה חשמלית תוך פרק זמן של דקות ספורות היא פיאט, בת לקונצרן האירופי-אמריקאי סטלנטיס (פיאט-קרייזלר-פיג'ו).
היצרנית האיטלקית הודיעה על השקה מלאה לשירות החלפת סוללות בדגם ה-500e החשמלי. האפשרות שתוצע בתחילה במדריד, ספרד, תוגבל בשלב הראשון לשירות הרכב השיתופי של הקונצרן, "Free2Move", המשכיר רכב לטווח קצר באמצעות יישומון, בעיקר לנסיעות קצרות בסביבה עירונית.
פיאט תפרוס 100 מכוניות בעלות כושר החלפת סוללות בחודש הקרוב, ומנכ"ל המותג מבטיח שלקוחות פרטיים בעלי פיאט 500e יוכלו להצטרף לכך בהמשך.
צפייה בתוכן טעינה ב-5 דקות: אחרי ניו, גם פיאט תציע החלפת סוללות
החלפת הסוללות תתבצע בעמדות החלפה מבית "אמפל" (Ample), מיזם דומה לבטר פלייס שנהנה מתמיכת הממשלה הספרדית. עמדות אמפל מאפשרות החלפת סוללות במגוון כלי רכב בו-זמנית בדגמים ואף מותגים שונים. זאת בהשוואה לתחנות המוגבלות של בטר פלייס, שהתאימו לדגם אחד של רנו בלבד. את ההחלפה מבצעים באמצעות מכונות אוטונומיות בתהליך שאורך פחות מחמש דקות.
לפי אמפל, עלות החלפת סוללות תהיה זולה ב-20-10 אחוזים בהשוואה לתדלוק רכב בנזין בתחנת דלק. עוד מסבירים בחברה כי עמדות הטעינה שלה זולות עד פי 10 להקמה בהשוואה לעמדות טעינה מהירה (סופרצ'ארג'ר למשל).
בשלב זה לא ידוע על כוונת פיאט להציע עמדות להחלפת סוללות בישראל, אך ניו המשווקת בישראל על ידי היבואנית דלק מוטורס, הבטיחה כי תקים עד סוף השנה הנוכחית עמדות החלפת סוללה מתוצרתה, עבור דגמיה השונים.