בקצרה:
- מסירות הרכב עלו ב-12% מתחילת השנה
- יונדאי חוזרת להוביל, טויוטה שניה
- אחת מכל ארבע מכוניות חדשות סינית

זינוק בעליה: חודש פברואר הסתיים עם קרוב ל-25 אלף מכוניות חדשות שעלו על כבישי ישראל, ובסך הכל נמסרו מתחילת השנה למעלה מ-71 אלף מכוניות חדשות - עליה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בנתונים שלא כוללים משאיות, אוטובוסים, כלי רכב דו-גלגליים ומכוניות שהגיעו ארצה ביבוא אישי או מקביל.
לאחר שנה של ירידה במכירות, יונדאי חוזרת להוביל את השוק. אחריה ברשימה טויוטה וקיה, אך בהמשך הרשימה יש כמה שינויים מפתיעים. למשל BYD בירידה מפתיעה של ב-51% בעוד צ'רי צומחת ב-140%. גם ג'אקו הסינית והצעירה שבבעלות קונצרן צ'רי מתברגת לעשיריה הפותחת עם קרוב ל-3,000 מסירות מדגם בודד.
עליות בולטות נרשמו גם אצל MG שעלתה ב-45%, סובארו (49%+), אקספנג (199%+), ניסאן (98%+) ולינק אנד קו (350
%+). מנגד, נרשמו ירידות אצל מיצובישי (23%-), סוזוקי (35%-), רנו (47%-) וג'ילי (70%-).

אצל סיטרואן, שרשמה פתיחת שנה סולידית עם למעלה מ-1,100 מסירות, קרוב ל-85% מהמסירות הן של דגמים מסחריים. אצל פיאט המצב קיצוני אפילו יותר, כאשר מתוך 238 מסירות, רק שתיים הן של מכוניות פרטיות.
פחות חשמליות: בדומה למגמה שהחלה בשנה שעברה באירופה, גם אצלנו נרשמה ירידה חדה בנתח השוק של המכוניות החשמליות - שנעצר על 15.5%, לעומת 24% בתקופה המקבילה ב-2024. נתח השוק של ההיברידיות-נטענות עלה בפחות מחצי אחוז ועומד על 5%. קיה ששלטה אשתקד עם יותר ממחצית מכירות דגמי פלאג-אין לא מכרה מתחילת השנה אפילו דגם אחד כזה. מי שתופסת את מקומה היא ג'אקו, שאחראית על למעלה מ-60% ממסירות ההיברידיות-נטענות.

למרות הירידה החדה שחוותה במכירות, BYD ממשיכה להוביל את טבלת הדגמים החשמליים עם קרוב ל-2,400 יחידות. שניה אחריה אקספנג עם כ-1,600, ואחריה לינק אנד קו עם קרוב ל-1,100 חשמליות, וצ'רי עם קצת יותר מ-900.
ההתחזקות של מותגים סיניים עם דגמים לא חשמליים, בעיקר צ'רי וג'אקו, הביאה את נתח השוק של הסיניים לשיא 18 אלף מסירות עם נתח שוק של 25%, לעומת 22.5% בתקופה המקבילה בשנה שעברה. במקום השני דרום קוריאה עם 14 אלף מסירות, ואחריה יפן עם 11 אלף וצ'כיה עם 8,000.
מה אנחנו חושבים: סיכום המכירות של חודש פברואר מראה שהמסירות מושפעות יותר מהיצע הדגמים הקיים כיום בשוק ומטרנדים עכשויים, ופחות מעוצמתם של המותגים. זו הסיבה שבגללה ניתן לראות ירידות תלולות אצל מותגים סיניים מסוימים לצד זינוק אצל סינים אחרים, וזו גם הסיבה שבגללה ניתן לראות שינוי חד בביקוש למכוניות חשמליות. למרות שבצמרת הטבלה, שם נמצאות יונדאי, טויוטה וקיה, נראה כי העסקים כרגיל - בפועל שוק הרכב עדיין רחוק מהתייצבות.