בקצרה:
- מיני קופר E מצטיינת במבחן הריסוק
- ציון מרבי גם לאודי A6 אי-טרון
- הציונים תקפים לגרסאות החשמל בלבד

צלחו את המבחן: איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP מפרסם היום (ד') תוצאות של סבב מבחני ריסוק חדש, הפעם מצומצם מהרגיל בהשתתפות שני דגמים בלבד. הראשונה היא מיני קופר E, הגרסה החשמלית למכונית הקטנה שזוכה ל-5 כוכבים. בסעיפי המשנה רושמת המיני ציונים של 89% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל ו-79% בסעיף מערכות הבטיחות.
גם אודי A6 אי-טרון השלימה את המבחנים בהצלחה, עם חמישה כוכבים וציוני משנה של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 75% בהגנה על הולכי רגל ו-80% בסעיף מערכות הבטיחות. הגרסה שנבחנה היא הסטיישן, אוואנט בז'רגון של אודי, אך הציון יהיה תקף גם לגרסת הספורטבק. עם זאת, הציון לא יהיה תקף לגרסת הבנזין שנחשפה אתמול - מכיוון שכמו במקרה של מיני, מדובר במכונית המבוססת על פלטפורמה שונה לחלוטין.

מה אנחנו חושבים: מבחני הריסוק שמבצע ה-EuroNCAP הם כלי חשוב מאין כמוהו, הן בסיוע לבחירת הרכב עבור הצרכן והן בשיפור ההקפדה על רמת הבטיחות בתעשיית הרכב. אבל בזמן שיצרני הרכב, ותיקים וחדשים כאחד, מציפים את השוק באינספור דגמים חדשים - איגוד הבטיחות האירופי מגיב בעצלתיים, ומפרסם רק עכשיו את המבחן הראשון לשנת 2025, עם שני דגמים בלבד שפונים לקהל לקוחות מצומצם. וזה לחלוטין לא מספיק.