זו המכונית החדשה היקרה בהיסטוריה, והיא עולה 26 מיליון דולר
זו המכונית החדשה היקרה בהיסטוריה, והיא עולה 26 מיליון דולר
מחירה של פרארי דייטונה SP3 הופך אותה למכונית החדשה היקרה ביותר שנרכשה אי פעם, כשהיא בשורה אחת עם כמה מהמכוניות הקלאסיות היקרות בהיסטוריה. ומה אתם הייתם קונים ב-90 מיליון שקלים?
אחרי שייצרה 599 יחידות, כולן כמובן נמכרו מראש ללקוחות שנבחרו אחד-אחד (ואחת-אחת) על-ידי היצרנית, חשפה יצרנית האקזוטיקה האיטלקית פרארי במפתיע את המכונית ה-600.
אך בעוד כל אחד מלקוחותיה הישירים והעשירים מאוד שילמו סכום צנוע של 2.25 מיליון דולר (כמעט 8 מיליון שקלים) עבור הבסיס, לפני תוספות יקרות להחריד שללא ספק נרכשו עבור כל אחת ואחת מהן, הוצעה ה-600 במכירה פומבית לטובת קרן הצדקה של היצרנית. הזוכה המאושר שילם סכום עגול של 26 מיליון דולר (כ-90 מיליון שקלים), והפך אותה בכך למכונית החדשה היקרה בהיסטוריה.
המכונית ה-600, שעוצבה על-ידי חטיבת ההתאמה האישית - Tailor Made - של היצרנית, לא נכללת בסדרה המקורית ולכן רכישתה התאפשרה גם למי שלא עמד בתנאים המוקדמים ל-599 המקוריות: להיות לקוח ותיק של היצרנית עם לפחות כמה דגמים מסדרת העל באורווה. עובדה זו אפשרה ללקוח המאושר, ששמו לא פורסם, להציע את הסכום הבלתי נתפס.
זה קרה בשבוע הרכב של מונטריי, קליפורניה, אירוע מכוניות קלאסיות, ביצועים ותצוגה מהגדולים והנוצצים בעולם. עבור 26 מיליון דולר, הלקוח רכש את המכונית מספר ייצור "599+1", כך פרארי (חלילה לא להגיד שיוצרו 600 יחידות מהדייטונה SP3). היא כוללת מרכב סיבי פחמן חשוף בחלקו, כאשר החלק השני צבוע בצהוב-מודנה ובאמצע הכיתוב "פרארי" באותו הצבע. בתא הנוסעים תמצאו קונסולה וגלגל הגה עם אותם סיבי פחמן המשמשים את מכונית הפורמולה 1 של פרארי, הSF-25.
תמורת הסכום הדימיוני, הקונה יהפוך לבעל הפרארי עם מנוע V12 מרכזי אטמוספרי האחרון שייוצר אי פעם (כלומר, ללא סיוע חשמלי). יחידת הכוח, בנפח 6.5 ליטר, מפיקה 840 כ"ס ב-9,250 סל"ד עם קו אדום ב-9,500 סל"ד. ה-SP3 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.85 שניות ובתוך 7.4 שניות ל-200 קמ"ש. המהירות המרבית "גבוהה מ-340 קמ"ש" ותצרוכת הדלק, אם תהיתם, עומדת על 6.2 ק"מ לליטר (אנחנו מוכנים להתערב שבמציאות הרבה יותר מכך), עובדה שכנראה לא תטריד כל-כך קונה ששילם עבור המכונית שלו 26 מיליון דולר - אם אי פעם ינהג בה.
הדייטונה SP3 הופכת אמנם למכונית החדשה היקרה ביותר אי פעם, אבל היא עדיין רחוקה מאוד משיא המחיר ששולם עבור מכונית קלאסית: בזה מחזיקה עדיין מרצדס 300 SLR משנת 1955, שנמכרה ב-2022 תמורת 142 מיליון דולר. הדייטונה מתמקמת במקום ה-13 בהיסטוריה, אחרי עוד פרארי – ה-275GTB/C שנמכרה תמורת 26.4 מיליון דולר בשנת 2014.
זו לא יותר מדרך מפונפנת להוריד הוצאות של עסק לטובת תשלום מיסים נמוך יותר, זה לא מחירה האמיתי והיא לא יכולה להיכלל ברשימה הנ"ל, או כל מכונית אחרת שנרכשה כ'תרומה'.
כל יומיים מוציאה מכונית במהדורה מוגבלת עם עיצוב אקזוטי מנפחת מחיר כאשר יש מכוניות יותר טובות ואפילו בפחות כסף כמו בוגאטי , קונינסנג,למבורגיני ,פורשה , מקלארן , אסטון מרטין ובנוסף כשבאים לקנות יש קריטריונים לרכישת פרארי שאתה צריך לעמוד בהם
אפילו Ferrari SP3 והמכוניות האחרות המוזכרות במאמר לא יכולות לנצח את ה-Bentley החשמלי העתידי משנת 2025. המנוע של ה-Bentley מייצר 1,400 כוחות סוס ויש לו תאוצה של 1.5 שניות.
אפילו Ferrari SP3 והמכוניות האחרות המוזכרות במאמר לא יכולות לנצח את ה-Bentley החשמלי העתידי מ-2025. המנוע של ה-Bentley הזה מייצר 1,400 כוחות סוס ויש לו תאוצה של 1.5 שניות.
מטורונטו. אתה תקנה בנטלי חשמלית??
ומה לעזאזל אפשר לעשות בכביש חוקי עם 1400 כ״ס?
שאלה לכתב - מי הפראייר ששילם כל כך הרבה על האוטו הזה… צדקה או לא, יש גבול.
11. אתה טועה לגבי מנוע רגיל כי הוא בהחלט יכול להיות בעל טורבו. לבנטלי שלי יש מנוע V8 בנפח 6.75 ליטר עם טורבו.
14 דני. מספרים 12 ו-13 הם באמת אני ואני דני האמיתי. הסיבה לפרסום שתי התגובות שלי היא ש-Ynet איטי מדי בפרסום תגובות.
17 דוד. מספר 11 אינו צודק. קרא את התגובה שלי בשבילו. 25 שימי. אף פעם לא אמרתי שאני אקנה בנטלי חשמלי. הראיתי את הבנטלי רק כדוגמה להספק כוחות סוס גבוהים מאוד ולתאוצה מהירה מאוד שלו. אני אקנה בנטלי רק עם מנוע בנזין. למרות שלבנטלי העתיד יהיה הרבה כוח ממנוע ה-V12 שלו עם שני טורבו, אני אנהג רק לפי מגבלת המהירות המפורסמת ולא גבוה יותר. אני אנהג לפי מגבלת המהירות בעזרת בקרת השיוט. אני עושה את אותו הדבר גם בלינקולן וגם בבנטלי.
28. נהגת מהר מדי אז אין פלא שהשוטרים עצרו אותך וזה לא עזר לך אם היו לך לקסוס או מרצדס.
בניגוד לטויוטה קורולה שחונה לרובינו בחניה, המכוניות האלה בדרך כלל חונות בחניות סגורות לגמרי, בקושי נוהגים בהם, ולאחר כמה שנים הם...מעלות ערך, כמו ציור או פסל. כך שזה אפילו יוצא כלכלי למי שקנה אותה.