דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משנה כיוון: פיאט 500 כבר לא תהיה רק חשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פיאט רוצה לשלש את היקף הייצור של ה-500
  • לשם כך תוצג בקרוב גם גרסת בנזין
  • הייצור יחל רק בעוד כשנתיים
פיאט 500e

מחשבת מסלול מחדש: הדור הנוכחי של פיאט 500, שהוצג לפני כ-4 שנים, תוכנן כך שיהיה חשמלי בלבד - אך כעת היצרנית האיטלקיה נאלצת לשנות את התכניות ומצהירה במפגש עם עובדי החברה באיטליה על כוונתה להוסיף להיצע גם גרסת בנזין, זאת בשל ההאטה בביקוש לכלי רכב חשמליים. הייצור של הגרסה החדשה יפתח ברבעון הראשון של 2026.

נזכיר כי ה-500 הקודמת, שהוצגה ב-2007 ויוצרה בפולין, נמכרה עד לאחרונה במקביל לדגם החשמלי - ועדיין זוכה להצלחה גדולה בהרבה, עם 32 אלף מכירות באירופה בשליש הראשון של 2024, לעומת 12 אלף בלבד שנמכרו מה-500 החשמלית. הסיבה לפער - תג מחיר של 17.7 אלף יורו באיטליה לדגם הבנזין הותיק, לעומת 30 אלף יורו לדגם החשמלי.

אלא שפיאט נאלצה לאחרונה לעצור את יצור ה-500 הותיקה, שכן היא איננה עומדת בתקנים עדכניים של בטיחות והגנת סייבר, תקנים שיכנסו לתוקף בתחילת חודש יולי. פס הייצור הפולני הועתק לאלג'יריה, משם תופץ המכונית לשווקי אפריקה והמזרח התיכון - אך לא לאירופה.

חוזרת לתדלק: דגם הבנזין החדש צפוי להיות מיוצר לצד הדגם החשמלי במפעל מיראפיורי שבטורינו, איטליה, בהיקף כולל של 125 אלף יחידות בשנה - מה שיביא את היקף היצור של ה-500 העדכנית ל-200 אלף יחידות בסך הכל. המהלך צפוי לשפר גם את היחסים העכורים שבין קונצרן סטלנטיס לממשלת איטליה, לאחר שמוקדם יותר השנה צומצם הייצור במפעל ואף פוטרו עובדים באופן זמני.

יחידת הנעה צפויה להיות זהה לזו ששירתה את ה-500 היוצאת, עם מנוע בנזין, 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, סיוע היברידי-מתון (12V) והספק של 70 כ"ס. בדגם היוצא שודכה יחידת ההנעה לתיבת הילוכים ידנית בלבד, וסביר להניח כי זה יהיה המצב גם בדגם החדש.

מה אנחנו חושבים: לאורך ההיסטוריה זכתה פיאט להצלחה רבה בזכות ייצור מכוניות קטנות, חסכוניות וזולות. ה-500 המודרנית והחשמלית היא אכן קטנה וחסכונית, אך לבטח לא זולה. כל עוד הדגם הותיק המשיך להימכר במקביל, לקוחות המותג - בעיקר באיטליה - יכלו להמשיך ליהנות מהמתכון המוכר.

עם הפסקת הייצור הכפויה, הפתרון של שילוב מנוע בנזין בדגם החדש הוא צעד מתבקש. אבל המתנה של כמעט שנתיים לתחילת הייצור היא פער שעלול להתגלות כגדול מדי עבור פיאט. האם הלקוחות ישמרו אמונים למותג וימתינו לדגם החדש? ימים יגידו.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה