בקצרה:
- פולקסווגן מחדשת את המסחרי הגדול
- עם אבזור משודרג ורק עם תיבה אוטומטית
- המחיר מתחיל ב-360 אלף שקל
המחלקה המסחרית: פולקסווגן מתחילה לשווק בישראל את הקראפטר, המסחרי הגדול שלה, לאחר מתיחת פנים קלה. תג המחיר מתחיל ב-360 אלף שקל (כולל מע"מ).
השינויים העיקריים נוגעים ליחידות תאורה עדכניות מלפנים, בעוד סביבת הנהג מודרנית מבעבר הודות ללוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול משמעותית ("10.4 לעומת "6.5). בנוסף, בלם החניה הפך חשמלי, ריפוד המושבים שונה לטובת עמידות משופרת והאבזור שודרג עם תוספת של מפתח חכם ומשטח טעינה אלחוטי.
גם מערך הבטיחות שודרג לרבות שמירת נתיב, פונקציית זחילה בפקקים לבקרת השיוט האדפטיבית והתרעת שטח מת (בצד ימין בלבד).
רק סולר: כבעבר הוא יוצע עם אפשרות בחירה בין משקל כולל של 3.5 טון או 3.88 טון, כאשר המשקל הכבד יותר מאפשר הטבת מיסוי אבל מחייב רישיון C1 (ג') או רישיון B למי שהוציא לפני 2007. בינתיים הוא ישווק רק בתצורת וואן עם אפשרות בחירה בין שלושה אורכי מרכב (598 ס"מ או 683 ס"מ, בעוד ה-3.88 טון יוצע גם ב-739 ס"מ) עם גג גבוה בכולם (259 ס"מ) למעט הגרסה הקצרה שתוצע גם עם גג נמוך (235 ס"מ).
כאופציה יוצעו דלתות אחוריות עם מנגנון פתיחת כנפיים ל-270 מעלות (ציוד תקני במרכב הארוך ביותר) ודלת פתיחה גם בצידו השמאלי של המרכב.
לכל הגרסאות מנוע טורבו-דיזל, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, עם 140 כ"ס ב-3.88 טון או 177 כ"ס ב-3.5 טון. שניהם בחיבור לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולהנעה קדמית, בעוד תיבת הילוכים ידנית לא תוצע עוד.
מה אנחנו חושבים: הקראפטר הנוכחי שהוצג לפני כעשור היה קפיצת מדגה משמעותית מכל בחינה, על בסיס פיתוח עצמאי של פולקסווגן לעומת קודמו שהתבסס על מרצדס ספרינטר המתחרה. אבל למרות זאת הוא לא זכה לרמת פופולאריות דומה למתחרה הגרמני או האיטלקי (פיאט דוקאטו).
העדכון שהעבירה אותו פולקסווגן ללא ספק משדרג את תנאי השירות, אבל לא מחדש הרבה. שכן מנועי דיזל נותרו כאופציה יחידה, בעוד המתחרים מקונצרן סטלנטיס, מרצדס, רנו ואפילו פורד עימה יש לפולקסווגן שיתוף פעולה מסיבי, כבר מציעים מערכות הנעה מתקדמות וידידותיות בהרבה לסביבה.