בקצרה:

בתצורה קלאסית: סמארט תציג לקראת סוף השנה הנוכחית את ה-6, מכונית סדאן (ארבע דלתות עם תא מטען) ראשונה עבורה. ה-6 תבוסס על זיקר 007, האחות לבית ג'ילי הסינית, עם אותה פלטפורמה ייעודית (SEA) ואותן מערכות הנעה: אחורית (421 כ"ס), כפולה (646 כ"ס). החזקה מהשתיים תזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.85 שניות בלבד ותביס בכך את טסלה מודל 3 פרפורמנס.

מה עוד צריך לדעת: בדומה לזיקר, גם סמארט תציע שני מארזי סוללה אפשריים: בקיבולת 75 או 100 קוט"ש - האחרונה תהיה תקנית בגרסת הנעה כפולה. טווח הנסיעה לפי התקן הסיני יהיה בין 690 ל-870 ק"מ, ובתרגום "אירופאית" (WLTP) בין 520 ל-650 ק"מ.
ראוי לציין כי שני מארזי הסוללה הם מהסדרה החדשה של ג'ילי, עם מתח גבוה (800V) ויכולת טעינה אולטרה מהירה שתאפשר טעינה מ-10% ל-80% ב-10.5 דקות בלבד לקטנה. אלה 7 דקות וחצי פחות מהזמן שנדרש למלא סוללת איוניק 6 בגודל דומה. הסוללה הגדולה תסיים את הפעולה בכ-15 דקות.

מה אנחנו חושבים: ה-6 תאפשר לקונצרן ג'ילי להתמודד בקטגוריה פופולרית במיוחד עם מותג שנתפס "פחות סיני" בארסנל הענק של היצרנית, וכזה שעד היום התמקד בחזרה לחיים עם דגמים קומפקטיים יותר, ובהצלחה רבה. עם ביצועים יוצאי דופן, טווח נסיעה גדול ומערכת טעינה מתקדמת ובעיקר מהירה, עשויה ה-6 להפוך להפתעת השנה.
ואם בדומה ל-1 ול-3 היא תציע איכויות נסיעה גבוהות היא לא רק תשתלב בצמרת, היא גם עשויה להתחרות על ראשות הקטגוריה ולהשכיח סופית את הדגם הזעיר של שנותיה המוקדמות. הגם שתושבי ערים עדיין יצקצקו בכל פעם שייראו אותו חונה בניצב למדרכה.