דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יותר מסכים מבעבר, פחות אבזור בטיחות מאירופה: ניסאן ג'וק המחודש בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ג'וק העדכני יוצע עם מנוע בנזין או היברידי
  • המסכים גדולים, מערכות הבטיחות צנועות
  • המחיר מתחיל ב-145 אלף שקל

השינוי הוא מבפנים: ניסאן מתחילה לשווק ג'וק עדכני, מהדגמים הפופולרים של היצרנית באירופה עם 1.3 מיליון יחידות שיוצרו עד כה.

השינוי העיקרי נוגע לסביבת הנהג, בין היתר עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) במקום יחידה אנלוגית בעבר, ומסך מגע גדול יותר ("12.3 לעומת "8) ואיכותי מבעבר, המופנה בזווית לכיוון הנהג.

במפתיע, מערך הבטיחות נותר צנוע ומסתפק בבלימה אוטונומית והתרעת סטיה מנתיב, ללא בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת המוצעים באירופה.

בנזין או היברידי: כבעבר, הג'וק ישווק כאן עם מנוע בנזין מוגדש בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.0 (117 כ"ס), עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד.

הגרסה ההיברידית (החל מ-158 אלף שקל) משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (94 כ"ס) למנוע חשמלי (49 כ"ס), עם הספק משולב של 143 כ"ס. החיבור לגלגלים הקדמיים הוא דרך תיבת הילוכים עם 4 יחסי העברה למנוע הבנזין, ושניים למנוע החשמלי, כשהמעבר בין ההילוכים מתבצע בעזרת מנוע חשמלי נוסף.

מה אנחנו חושבים: ניסאן ג'וק נחשב, יחד עם סקודה יטי, לחלוץ קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ובעבר זכה כאן להצלחה אדירה, אותה התקשה הדור השני לשחזר, בין היתר בגלל מתחרים רבים ואיכותיים שקמו לו מאז.

העדכון שעבר כעת אומנם מטפל בחלק מנקודות התורפה של הדגם היוצא, אבל לא בכולן - ובעיקר לא באבזור הבטיחות הצנוע במפתיע. ועם תחרות שהופכת כיום קשה מתמיד, לרבות אלטרנטיבות עם הנעה חשמלית, יהיה לו קשה מאי פעם.

פורסם לראשונה ב- 03.06.24

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. יניב 
    תיבת הילוכים, 03-06-2024

    כדאי לזכור שברכב הזה יש תיבת CBT של JATCO. זה כמו לרכוש כרטיס לוטו התיבות הללו לא אמינות בצורה קיצונית.

    סגור תגובה

  • 2. ראיתי ביקורת על הרכב מחו"ל 
    שביט, 03-06-2024

    והמשפט הראשוןש הבוחן אמר היה ,ש הגוק בגיררסא הראשונה הי פשוט רכב גרוע. בלי פלפולים - רכב גרוע
    לגבי הדגם המחודש אמר שיש שיפורים יפים אבל זה גם לא ביוד מציאה גדולה , צפוף, ויש חלופות טובות ממנו
    רק אמרתי

    סגור תגובה

  • 3. יותר מסכים מבעבר, פחות אבזור בטיחות מאירופה: ניסאן ג'וק המחודש בישראל 
    DANY_FROM_TORONTO, 03-06-2024

    הנה מה שמצאתי על הצג המרכזי המופעל בידיים:
    לפי תוצאות החיפוש, לניסאן ג'וק יש תצוגת Drive-Assist Advanced המספקת מידע חיוני לנהג. עם זאת, לא מוזכר במפורש אם תצוגה זו מופעלת ביד.
    תוצאות החיפוש אכן מזכירות את נוכחותן של מצלמה אחורית, כניסה ללא מפתח ומערכת טלפון דיבורית Bluetooth בגרסה שנת הדגם 2015 של ניסאן ג'וק. למרות שתכונות אלו קשורות לתצוגה, הן אינן מצביעות באופן ספציפי על נוכחות של צג המופעל ביד.
    ייתכן שתצוגת ה-Advanced Drive-Assist נשלטת באמצעות שילוב של לחצנים, פקודות קוליות או אמצעים אחרים, אך תוצאות החיפוש אינן מספקות מידע מפורש בנושא זה.
    לסיכום, בהתבסס על המידע הזמין, לא ברור אם לניסאן ג'וק החדש יש צג המופעל ביד. ייתכן שיהיה צורך במחקר נוסף או בירור ישיר עם נציג של ניסאן כדי לאשר מידע זה.
    ה-NHTSA אומר את הדברים הבאים לגבי בעיה זו:
    הנה מה שה-NHTSA אומר:
    א. בעיית הבטיחות בהסחת דעת הנהג
    בשנת 2015,[1] 10 אחוזים מ-35,092 הרוגי התנועה היו מעורבים בנהג אחד או יותר שהוסח דעתו, והתאונות שהושפעו מהסחת הדעת הביאו ל-3,477 הרוגים, עלייה של 8.8 אחוזים מ-3,197 ההרוגים ב-2014.[2]
    מתוך 5.6 מיליון תאונות לא קטלניות שדווחו על ידי המשטרה בשנת 2014 (השנה האחרונה שבה זמינים נתוני תאונות מושפעות הסחות דעת מפורטים), 16 אחוז היו תאונות שהושפעו מהסחת דעת, והביאו ל-424,000 בני אדם נפצעו. שאינטראקציה ויזואלית-ידנית (פעולה המחייבת את המשתמש להסיט את מבטו מהכביש ולתפעל כפתור או ממשק) עם מכשירים ניידים, במיוחד טלפונים סלולריים, היא לעתים קרובות הסחת הדעת העיקרית של נהגים המעורבים בתאונות. בשנת 2014, היו 385 תאונות קטלניות שכללו שימוש [3] בטלפון סלולרי, והביאו ל-404 הרוגים. תאונות אלו מייצגות 13 אחוז מהתאונות הקטלניות המושפעות מהסחת דעת או 1.3 אחוזים מכלל התאונות הקטלניות.[4]
    עוד עולה מהנתונים כי אירעו מספר תאונות קטלניות שכללו שימוש במכשיר או חפץ שהוכנס לרכב (ייתכן שחלקן היו גם תאונות שהיו מעורבות בשימוש בטלפון סלולרי). קטגוריית הכלים הזו כוללת קריסות שכללו שימוש במכשירים ניידים, כגון מכשירי ניווט, בנוסף לסוגים אחרים של חפצים (למשל, מציתים). מתוך 967,000 התאונות שהושפעו מהסחת הדעת בשנת 2014, 7 אחוז (או 1.1 אחוז מכלל התאונות) היו מעורבים בשימוש בטלפונים סלולריים והביאו ל-33,000 אנשים נפצעו.[5]
    ב.מהי הסחת דעת של הנהג?
    הסחת דעת של נהג היא סוג מסוים של חוסר תשומת לב המתרחש כאשר נהגים מסיטים את תשומת לבם ממשימת הנהיגה כדי להתמקד בפעילות אחרת. הסחת דעת זו יכולה להגיע ממכשירים אלקטרוניים, כגון הודעות טקסט או דואר אלקטרוני בטלפונים סלולריים או סמארטפונים, ופעילויות מסורתיות יותר כגון אינטראקציה עם נוסעים, אכילה או אירועים חיצוניים לרכב. הסחת דעת של נהגים יכולה להשפיע על נהגים בדרכים שונות, וניתן לסווג אותה באופן נרחב לסוגים הבאים:
    הסחת דעת חזותית:
    משימות המחייבות את הנהג להסיט את מבטו מהכביש כדי להשיג מידע באופן ויזואלי;
    הסחת דעת ידנית:
    משימות המחייבות את הנהג להוריד יד אחת או שתיים מההגה כדי לתפעל שליטה, מכשיר או פריט אחר שאינו קשור לנהיגה;
    הסחת דעת קוגניטיבית:
    משימות הדורשות מהנהג להסיט את תשומת הלב הנפשית שלו ממשימת הנהיגה.
    משימות יכולות לכלול אחד, שניים או כל שלושת סוגי הסחת הדעת הללו.
    NHTSA מודעת להשפעה שיכולה להיות לסוגים אלה של הסחת דעת על בטיחות הנהיגה, במיוחד הסחת דעת ויזואלית-ידנית. בכל זמן נתון, על פי ההערכות 542,073 נהגים משתמשים בטלפונים סלולריים כף יד בזמן נהיגה.
    [6]
    יתרה מכך, כאשר שולחים או מקבלים הודעת טקסט עם טלפון כף יד, הזמן הכולל שבו עיניו של הנהג ממוקדות מחוץ לכביש הוא 23 שניות בממוצע.
    [7]
    המשמעות היא שבנסיעה במהירות של 55 קמ"ש, עיניו של הנהג אינן מהכביש במשך יותר משליש מייל על כל הודעת טקסט שנשלחת או מתקבלת.

    סגור תגובה

  • 4. לדני הטרנטה מטורונטו 
    הקידמה, 03-06-2024

    לא יודע מה מראים השעוני חול ושמש שלך, אבל אנחנו ב2024, עדיין אין מכוניות מעופפות אבל הטכנולוגיה די מתקדמת, יש מכוניות בנהיגה אוטונומית דרגות 2 ו3 ששומרות על הנהג והרכב, אין עדיין מכוניות מעופפות אבל עובדים על זה.
    מסכים ברכב זה חלק מקורח המציאות, ניווט אלקרוני ולא מפה מצויירת על קיר של מערה בטורונטו, והפעלה של מערכות אחרות ברכב. הנהג צריך להיות אחראי על מה הוא עושה בזמן נהיגה, כמו לא לנהוג תחת השפעת אלכוהול, לעבור צומת באדום ובכללי לשמור על חוקי הדרך.
    המאמרים שציינת מ2015 לא רלוונטיים במיוחד כי שוב אנחנו ב2024, כמו גם הבנטלי שלך מתקופת הרנסנס לא רלוונטית לכלום ושום דבר, גם הפורד פוקוס של אשתך והבנטלי 2007 שתקנה במחיר מציאה מדהים.
    בבקשה שחרר אותנו מהחושך שאתה נמצא בו כי רב האנושות רוצה קדמה וטכנולוגיה.

    סגור תגובה

  • 5. יש רכב טוב יותר 
    דדד, 03-06-2024

    באותו מחיר או אפילו פחות, יונדאי קונה חדשה עם 200 כוח בוס בלי שום cvt, עם 0 תקלות ב10 שנים הראשונות, ללא היברידי. למה בכלל לתת במה למשהו לא טוב שאיזה 0.01% יקנה אותו בלבב ברירה

    סגור תגובה

  • 6. יש חלופה טובה יותר ... 
    ר, 04-06-2024

    אופל מוקה באותו מחיר , יותר חזקה ונוחה עם תיבה של אייסין .

    סגור תגובה

  • 7. אביזרי בטיחות דלים! אין מה להציע. 
    אלי תל אביב, 04-06-2024

    שם המשחק היום, אביזרי בטיחות וחיסכון בדלק. בנוסף למחיר הרכב. רכב שמגיע עם צעצועים ואביזרי בטיחות דלים, צריך לפסול.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה