בקצרה:
- ג'וק העדכני יוצע עם מנוע בנזין או היברידי
- המסכים גדולים, מערכות הבטיחות צנועות
- המחיר מתחיל ב-145 אלף שקל
השינוי הוא מבפנים: ניסאן מתחילה לשווק ג'וק עדכני, מהדגמים הפופולרים של היצרנית באירופה עם 1.3 מיליון יחידות שיוצרו עד כה.
השינוי העיקרי נוגע לסביבת הנהג, בין היתר עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) במקום יחידה אנלוגית בעבר, ומסך מגע גדול יותר ("12.3 לעומת "8) ואיכותי מבעבר, המופנה בזווית לכיוון הנהג.
במפתיע, מערך הבטיחות נותר צנוע ומסתפק בבלימה אוטונומית והתרעת סטיה מנתיב, ללא בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת המוצעים באירופה.
בנזין או היברידי: כבעבר, הג'וק ישווק כאן עם מנוע בנזין מוגדש בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.0 (117 כ"ס), עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד.
הגרסה ההיברידית (החל מ-158 אלף שקל) משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (94 כ"ס) למנוע חשמלי (49 כ"ס), עם הספק משולב של 143 כ"ס. החיבור לגלגלים הקדמיים הוא דרך תיבת הילוכים עם 4 יחסי העברה למנוע הבנזין, ושניים למנוע החשמלי, כשהמעבר בין ההילוכים מתבצע בעזרת מנוע חשמלי נוסף.
מה אנחנו חושבים: ניסאן ג'וק נחשב, יחד עם סקודה יטי, לחלוץ קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ובעבר זכה כאן להצלחה אדירה, אותה התקשה הדור השני לשחזר, בין היתר בגלל מתחרים רבים ואיכותיים שקמו לו מאז.
העדכון שעבר כעת אומנם מטפל בחלק מנקודות התורפה של הדגם היוצא, אבל לא בכולן - ובעיקר לא באבזור הבטיחות הצנוע במפתיע. ועם תחרות שהופכת כיום קשה מתמיד, לרבות אלטרנטיבות עם הנעה חשמלית, יהיה לו קשה מאי פעם.
פורסם לראשונה ב- 03.06.24
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות