דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכירים את הטלפונים של שיאומי? המכונית שלה גם בדרך ארצה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שיאומי SU7 ערכה הופעת בכורה אירופאית
  • שיווק יחל בקרוב, תחילה בסין ובהמשך באירופה
  • יבואנית מכשירי הסלולאר לישראל, תייבא גם מכוניות

עכשיו לאירופה: שיאומי SU7, המכונית הראשונה של ענקית הסלולאר הסינית, ערכה השבוע הופעת בכורה אירופאית - ולא בתערוכת הרכב של ז'נבה שנפתחה בימים אלו, אלא דווקא בתערוכת המובייל של ברצלונה. זו ששיאומי - בין היתר יצרנית מכשירי טלפון סלולריים מוכרת היטב - מרגישה בה הרבה יותר בנוח. יחידות ראשונות צפויות להימסר ללקוחות ברבעון השני של השנה הנוכחית, בתחילה בסין ולאחר מכן באירופה.

ומה איתנו? תאריך לתחילת שיווק מקומי עדיין אין (לפני 2025 זה בכל מקרה לא יקרה), אבל כבר יש יבואנית. את הזיכיון לשיווק המכוניות המסקרנות של שיאומי קיבלה חברת המילטון, שמשווקת את יתר המוצרים של שיאומי - מסמארטפונים ועד שואבי אבק. למעשה, מדובר בפעם הראשונה בה נכנסת לשוק יבואנית שלא עסקה עד כה בענף הרכב, מאז תחילת הייבוא של מכוניות חשמליות-סיניות לישראל.

מחירים עדיין לא פורסמו, אבל נשיא שיאומי, לו וייבינג, ציין במסגרת התערוכה כי "סגמנט הפרימיום הוא המקום שבו נרצה להתחיל את דרכנו בעולם הרכב, מכיוון שיש לנו כבר 20 מיליון לקוחות פרימיום בשוק הסלולאר בסין". במילים אחרות, זול זה בטח לא יהיה.

וייבינג גם הוסיף ואמר כי להערכתו, שוק הרכב יתנהג בתוך עשור או שניים בדומה לשוק הסלולאר, עם חמישה יצרנים גדולים ששולטים בכ-70% מהשוק.

מה עוד צריך לדעת: שיאומי SU7 צפויה להתחרות בדגמי סאלון כמו ניו ET7 ו-BYD האן, עם 5 מטרים לאורך, רוחב של 196 ס"מ, 144 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים מאוד מרשים של 300 ס"מ. העיצוב הגנרי-משהו צפוי להעניק לה מקדם גרר יוצא דופן של 0.195 - הנתון הטוב ביותר כיום לרכב סדרתי.

גרסת הבסיס תצויד במנוע בודד מאחור עם 299 כ"ס, זינוק מ-0 ל-100 ב-5.3 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. החזקה יותר (SU7 Max) תקבל גם מנוע מלפנים והנעה כפולה עם 673 כ"ס, זינוק מעמידה ל-100 ב-2.8 שניות ומהירות מרבית של 265 קמ"ש.

הסוללות יוצעו בקיבולת של 73.6 קוט"ש עם טווח של 668 ק"מ או 101 קוט"ש עם טווח של 800 ק"מ, בשני המקרים לפי שיטת המדידה הסינית והאופטימית למדי. פלטפורמת 800 וולט תאפשר טעינה סופר-מהירה עם תוספת של 220 ק"מ לטווח תוך 5 דקות טעינה, 390 ק"מ תוך 10 דקות ו-510 ק"מ טווח תוך רבע שעה של טעינה.

מה אנחנו חושבים: כמי שהצליחה לכבוש נתח משמעותי בשוק הסלולאר מול ענקיות כמו אפל וסמסונג, אין לנו ספק ששיאומי נכנסת לשוק הרכב המאתגר עם יומרות בשמיים - ולפחות לפי הנתונים, יש לה גם כמה קלפים חזקים מאוד ביד.

אבל הבחירה ביבואנית שמעולם לא עסקה כאן בשיווק של מכוניות, על כל המשתמע מכך בהיבטים של שיווק ללקוחות פרטיים ולציי רכב, שירות, אספקת חלפים ועוד - עלול להוות אתגר משמעותי. אם המילטון תעמוד במשימה המורכבת הזו, נוריד בפניה את הכובע.

למאמר זה התפרסמו 58 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה