בקצרה:
- אטו 2 מבית BYD ישווק גם עם הנעה היברידית-נטענת
- על חשמל: 90 ק"מ תיאורטיים. בסך הכל: יותר מ-1,000 ק"מ
- ינחת כאן ברבעון הראשון של 2026

חשמל ובנזין: BYD הציגה גרסה היברידית נטענת המכונה DM-i לאטו 2, רכב הפנאי הקטן שהוצע עד כה רק בגרסה חשמלית. בישראל הוא צפוי לנחות ברבעון הראשון של 2026. היצרנית הסינית לא חושפת עדיין מפרט מלא, אבל יחידת ההנעה צפויה להיות דומה לסיל 5 המשפחתית, עם מנוע חשמלי המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, ומנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר שישמש בעיקר כגנרטור לטעינת סוללה, המתחבר לגלגלים תחת עומס.
BYD כן מפרסמת שטווח הנסיעה החשמלי יהיה כ-90 ק"מ וטווח הנסיעה המשולב על בנזין וחשמל יעמוד על יותר מ-1,000 ק"מ. בשני המקרים, יש לזכור, מדובר בנתונים תיאורטיים.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני נותר כמעט זהה לגרסה החשמלית, אך עם פתחי אוורור גדולים יותר בפגוש הקדמי, ללא פתחי אוורור בכנפיים הקדמיות ובצבע כחול ייחודי לגרסה ההיברידית-נטענת.
גם סביבת הנהג צפויה להיות דומה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("8.8) ומסך מגע ("10.1 או "12.8 בהתאם לגרסה) עם מנגנון ההיפוך המוכר. גם מערך הבטיחות יהיה דומה לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: מאז נחתה כאן לפני שלוש שנים, הפכה BYD לאחת השחקניות המרכזיות בשוק הרכב, בעיקר הודות לאטו 3 שהחזיק במשך שנתיים בתואר הדגם הנמכר ביותר בשוק, חשמלי ראשון שזכה בתואר.
אלא שהרוחות הנושבות בשוק השתנו לאחרונה ואת הנהירה לחשמל מחליפות מערכות הנעה היברידיות-נטענות המציעות טווח חשמלי מספק לנסיעות השגרתיות, עם בנזין המסייע לנסיעות ארוכות יותר ללא תלות בתשתיות טעינה ציבוריות שעדיין אינן שכיחות מספיק.
BYD, הנחשבת לאחת היצרניות המוערכות ביותר שהגיעו אלינו מסין, מגיבה במהירות עם הצגת הגרסה ההיברידית-נטענת לאטו 2, מערכת הנעה שמצויה כיום בעיקר ברכבי פנאי גדולים יותר, ובכל הופכת לאחת מהחלוצות בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים.
במידה ויוצמד לו תג-מחיר אטרקטיבי, והטבת שווי השימוש לא תשתנה יותר מדי בינואר הקרוב, ההצלחה כמעט מובטחת.