מאזדה חשפה CX-5 חדש עם ממדים גדולים משמעותית, אבל עדיין רק עם מנוע בנזין חלש מבעבר ובניגוד להצהרות, ללא גרסה היברידית. כל מה שצריך לדעת עליו, כולל מתי ינחת כאן, בפנים
מאזדה חשפה CX-5 חדש, דור שלישי לרכב הפנאי הקומפקטי והדגם הנמכר ביותר שלה. בישראל הוא צפוי לנחות לקראת סוף הרבעון הראשון של השנה הבאה.
בדומה לדור הראשון של ה-CX-5 שהיה דגם ראשון באולם התצוגה שלה עם שפת העיצוב המוכרת של היצרנית היפנית ("קודו", Kodu), גם החדש שומר על סגנון דומה ונטול מהפכות. השינויים מתבטאים בחרטום אגרסיבי, ובגרסה הבכירה גם עם שילוב פסי לד ביחידות התאורה הקדמיות. הפנסים האחוריים צרים יותר, עם הכיתוב "מאזדה" על דלת תא המטען במקום סמל המותג וצמד מפלטים כבעבר.
צפייה בתוכן יותר גדול, פחות חזק: מאזדה חשפה CX-5 חדש
קו העיצוב הפנימי מכונה "מא" (Ma), מילה שפירושה ביפנית "מרחב, איזון והרמוניה". במילים קצת פחות מפוצצות, תמצאו שם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) במקום היחידה האנלוגית, תצוגת נתונים עילית ומסך מגע מרכזי גדול מבעבר ("12.9 בגרסת הבסיס, "15.6 בבכירה) עם מערכת הפעלה מבוססת אנדרואיד וגוגל. על גלגל ההגה מופיע כיתוב שם היצרנית במקום סמל המותג.
ה-CX-5 החדש גדול משמעותית מקודמו, עם תוספת 11.5 ס"מ לאורך ולבסיס הגלגלים (469 ו-281.5 ס"מ בהתאמה), מה שאמור לשפר את מרחב המחיה לנוסעים. גם תא המטען גדל ב-61 ליטר (583 ליטר).
בשונה מההצהרות הראשונות לפיהן הדור החדש יציע מערכת הנעה היברידית, באירופה הוא ישווק בשלב ראשון רק עם מנוע בנזין אטמוספרי, ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר המקבל סיוע היברידי מתון (24V). הוא מפיק 141 כ"ס בלבד, 24 כ"ס פחות ממנוע ה-2.0 ליטר ב-CX-5 היוצא, בחיבור לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. הירידה בהספק מביאה לביצועים נחותים מאלו של קודמו, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-10.5 שניות לגרסת ההנעה הקדמית, 0.6 שניות יותר מבעבר, בעוד לגרסת ההנעה הכפולה נדרשות 10.9 שניות.
מישהו שם במאזדה נפל על הראש. אותו רכב בגדול יותר, ואותו מנוע בקטן וחלש יותר?? איפה מנוע ה2.5 ליטר טורבו שעשו עכשיו רעש וצלצולים לקראת בואו, נעלם..? שילכו ויחפשו להם...
מאזדה CX-5 קטנה מדי בשבילי כי אני רגיל למכוניות גדולות כמו לינקולן ובנטלי. האורך של ה-CX-5 הוא 4.55 מטר אבל האורך של הלינקולן הוא 5.47 מטר ואורך של הבנטלי הוא 5.4 מטר.