בקצרה:
- פולקסווגן חשפה פנאי היברידי לשישה נוסעים
- עם טווח כולל של 1,000 ק"מ, מחשמל ובנזין
- יוצג במהלך השנה הבאה, רק לשוק הסיני

חשמל ובנזין: ראלף ברנדשטטר, מנכ"ל פולקסווגן סין, פרסם בעמוד הלינקדאין שלו תמונה ראשונה של ה-ID. Era, דגם שנחשף כאב-טיפוס בתערוכת שנגחאי ונמצא כעת בניסויי נהיגה אחרונים לפני השקה במהלך השנה הבאה. לדבריו, מדובר באחד מ-20 דגמים עם מערכות הנעה חשמליות שפולקסווגן תציג בשוק הסיני ב-2026.
ה-ID. Era פותח בשיתוף ענקית הרכב המקומית SAIC וגם ייוצר על ידה. הוא יהיה דגם ראשון של פולקסווגן עם מערכת הנעה היברידית-נטענת מהסוג הנפוץ בסין, בה המנוע החשמלי הוא האחראי העיקרי על ההנעה בעוד מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור לטעינת הסוללה ומאריך טווח. לדברי ברנדשטטר, מערכת ההנעה תספק טווח משולב של כ-1,000 ק"מ.

לכל המשפחה: למרות מדבקות ההסוואה המסיביות, ניתן להבחין כי הוא מצויד בפתחי אוורור נפתחים ונסגרים חשמלית ובידיות פתיחת דלתות נשלפות להפחתת מקדם הגרר ולהגדלת טווח הנסיעה. עוד ניתן להבחין בחיישן LiDAR המותקן בקצה הגג לטובת מערכות סיוע מתקדמות לנהג, ככל הנראה ברמה 2.5 שכבר קיימת ב-IM, חטיבת היוקרה של SAIC.
תמונות של תא הנוסעים טרם נחשפו, אולם הוא צפוי להציע שלוש שורות מושבים ומקום לשישה נוסעים עם צמד מושבי קפטן בשורה השניה, סידור שכיח בשוק הסיני שיאפשר לו להתמודד מול לי-אוטו L9, לינק אנד קו 900 ודנזה N900.

מה אנחנו חושבים: השוק הסיני הוא הגדול ביותר עבור קונצרן פולקסווגן, ואחרי לשליש מסך המכירות שלו בעולם. אבל בשנים האחרונות מכירות המותג ברפובליקה העממית נמצאות בנסיגה, לא מעט בשל העובדה שהמתחרות המקומיות סגרו את פערי הידע ובמקרים רבים אף דהרו הלאה ומקדימים כיום את הגרמנים.
והענקית הגרמנית, שסובלת לאחרונה משורת משברים הגורמים לה הפסדים כבדים, מנסה להסתייע בשותפות הסיניות שלה לעצור את כדור השלג, עם אקספנג חשמלי וכעת SAIC היברידי-נטען. זה עשוי אולי להאט את הנפילה, אבל כדי לחזור למעמדה היא תצטרך לייצר לעצמה יתרון מול המותגים המקומיים. כרגע קשה לראות כיצד היא משיגה אותו.