דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נגד הזרם: סקודה אוקטביה מתחדשת ומוזלת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סקודה אוקטביה מחודשת הגיעה לישראל
  • גרסת הבסיס עם מנוע גדול וחזק יותר
  • המחיר מתחיל מ-151 אלף שקל, 5,000 שקל פחות

כבוד המשפחה: טויוטה קורולה מול סקודה אוקטביה וסיטרואן C4X

מקצה שיפורים: יבואנית סקודה החלה לשווק את מתיחת הפנים לאוקטביה המשפחתית, עם תג מחיר שמתחיל ב-151 אלף שקל, נמוך ב-5,000 שקל מבעבר ונמוך משמעותית מהמתחרות הישירות, עם פער של 25 אלף שקל מיונדאי אלנטרה ו-16 אלף שקל מטויוטה קורולה שבינתיים הפסיקה להימכר בשל החרם הטורקי על ישראל.

השינויים לעיצוב החיצוני זניחים וכוללים פגושים שונים מלפנים ומאחור, מסגרת דקה יותר לסבכה הקדמית ויחידות תאורה חדשות. בתא הנוסעים יש כעת לוח מחוונים דיגיטלי כציוד תקני כמו גם חומרים חדשים לדשבורד ולריפודי המושבים, לצד גלגל הגה בעיצוב עדכני.

בנזין מחוזק: גרסת הבסיס תוצע מעתה עם מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר המחליף את ה-3 הצילינדרים בנפח 1.0 ליטר, עם הספק של-115 כ"ס (5 כ"ס יותר). הגרסה החזקה תוצע עם אותו מנוע בהספק גבוה יותר (150 כ"ס). שני המנועים מחוברים לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים ומערכת היברידית-מתונה (48V).

נוספה גרסת אבזור בסיסית בשם סלקשן שתוצע עם שני המנועים (151 אלף שקל לחלש, 156.5 אלף שקל לחזק) עם חישוקים קטנים יותר ("16 לעומת "17) וללא מפתח חכם, אך עם משטח טעינה אלחוטי שעד כה הוצע רק בגרסה הבכירה. גרסת האמבישן, שכעת תהיה גרסת ביניים, תוצע עם המנוע החזק בלבד (166.5 אלף שקל) ומוסיפה דלת תא מטען חשמלית וחיישני חניה מלפנים (אחוריים בלבד בבסיס).

הגרסה הבכירה סטייל (180 אלף שקל) תוצע עם חישוקים קטנים מבעבר ("17 במקום "18) וללא תאורת מטריקס-לד אבל מסך המגע בה גדול יותר ("13 במקום "10) והריפודים משולבים עור סינתטי.

מפרט הבטיחות שודרג בכל הגרסאות עם 10 כריות אוויר (8 עד כה). כבעבר יש בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ובגרסה הבכירה גם התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת מעבר לנתיב לא פנוי ).

מה אנחנו חושבים: האוקטביה ממוקמת כבר שנים בצמרת קטגוריית המשפחתיות, עם תמהיל שמעטות בלבד הצליחו לאיים עליו, הכולל מרחב מחיה נדיב מאוד ואיכותי לצד ביצועים ונוחות טובים מהמתחרות. אלו גם זיכו אותה במעמד של רבת מכר עם יותר מ-7 מיליון יחידות שיוצרו מאז הוצגה לראשונה.

וכעת עם השינויים שעברה, שכוללים שיפור מערכת ההנעה בגרסת הבסיס, לצד הורדת המחיר ורשימת אבזור משודרגת נראה כי היא תוכל לשמור בקלות יחסית על מעמדה בצמרת. בעיקר לאור העובדה שהמתחרות הישירות יקרות משמעותית (כמו במקרה של יונדאי) או ששיווקן הופסק כמו (במקרה של טויוטה ורנו גרנד קופה).

למאמר זה התפרסמו 35 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה