דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שיתוף פעולה גרמני, אבל סיני: חשמליות חדשות לפולקסווגן ואודי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן הציגה שלושה אבות טיפוס חדשים בשנגחאי
  • אודי חשפה דגם מוכן לייצור
  • כל הדגמים מיועדים לשוק הסיני בלבד

מגרמניה לסין: פולקסווגן חשפה שלושה אבות טיפוס לדגמים חדשים המיועדים רק עבור השוק הסיני, שגם מפותחים ומיוצרים על ידי ענקיות התעשייה המקומית. לדברי פולקסווגן היא תציג כאן לא פחות מ-20 דגמים מחושמלים (היברידי-נטען וחשמלי מלא) בשנתיים הקרובות.

עם SAIC, בעלת הבית של MG ומקסוס, פולקסווגן תשווק כאן את ה-ID.Era, רכב פנאי עם הנעה היברידית-נטענת ושלוש שורות מושבים, קטגוריה שזוכה לאחרונה לביקושים גבוהים בשוק המקומי עם היצע מתחרים שמתרחב במהירות.

היצרנית לא פרסמה פרטים טכניים, אך ציינה כי הוא יהיה דגם ראשון בסדרת החשמליות ID שיעשה שימוש גם במנוע בנזין, כגנרטור מאריך טווח. ההנעה חשמלית, ככל הנראה באמצעות צמד מנועים. טווח הנסיעה החשמלי צפוי לעמוד על כ-300 ק״מ והטווח הכולל על כ-1,000 ק״מ על פי התקן הסיני (CLTC), הפחות מחמיר מזה האירופאי (WLTP).

ה-ID.EVO יפותח יחד עם Anhui הסינית, כרכב פנאי חשמלי בעיצוב דינמי, שלדבריה גם יציע מגוון שרותים דיגיטליים לרבות עדכונים בענן. שימוש במתח גבוה (800V) אמור לאפשר טעינה אולטרה מהירה.

ה-ID.AURA תשווק כחלק משיתוף הפעולה עם FAW, יצרנית הרכב הוותיקה בסין שגם מחזיקה במותג הונגצ'י המוכר לנו. זו משפחתית סדאן חשמלית עם מערכת מחשוב מבוססת AI, שאמורה לאפשר יכולות אוטונומיות מתקדמות מהמקובל בקטגוריה.

גם לפרימיום: אודי, חטיבת היוקרה של פולקסווגן, הציגה את ה-E5 ספורטבק, חשמלית שפותחה בשיתוף SAIC וגם מיוצרת על ידה. לדברי היצרנית, שיתוף הפעולה בין המהנדסים בגרמניה ובסין מאפשר לקצר את זמן הפיתוח ב-30%. אודי תציג עוד שני דגמים ייעודיים לשוק הסיני, ב-2026 סדאן סלונית, רכב פנאי ב-2027.

עם מרכב סטיישן, אבל שונה מהשמרנות המאפיינת את חטיבת היוקרה של פולקסווגן, תוך מופע מרשים של יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור, המשלבות גם כיתוב מואר לשם המותג, במקום סמל ארבע הטבעות.

בהשוואה ל-A5 אוואנט היא ארוכה ב-5 ס"מ (488 ס"מ), רחבה ב-10 ס"מ (196 ס"מ) וגבוהה ב-2 ס"מ (148 ס"מ). מערך מסכים בגודל כולל של "27 מציע לוח מחוונים, מסך מגע מרכזי ואחד נוסף לנוסע, כמעט ללא מתגים. מערכת מצלמות במקום מראות מסייעת להפחתת מקדם הגרר.

ה-E5 תשווק עם כמה מערכות הנעה. החל באחורית עם 299 כ"ס בגרסת בסיס, ועד כפולת-הנעה עם 787 כ״ס וזינוק מעמידה ל-100 קמ״ש ב-3.4 שניות. סוללת 100 קוט״ש מעניקה טווח תיאורטי של 770 ק״מ על פי התקן הסיני, עם שימוש במתח גבוה (800V) והוספת 370 ק״מ ב-10 דקות.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה