דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גם היא מצטרפת: יבואנית סוזוקי תשווק את צ'אנגן הסינית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מכשירי תנועה תייבא את דגמי דיפאל של צ'אנגן
  • תשווק השנה דגם ראשון, רוצה להתחרות בטסלה מודל Y
  • בשנה הבאה יצטרף דגם נוסף במחיר נגיש יותר

עוד אחת מסין: חלפו רק 14 שנה מאז פרסמנו כאן על כוונתה של מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי (ואז גם יבואנית ג'יפ, קרייזלר ופורשה) לצרף להיצע המותגים שלה את דגמי צ'אנגן הסינית. כעת נראה כי הרגע הזה קרוב מאי פעם, שכן היבואנית מדווחת כי חתמה הסכם יבוא מול יצרנית הענק, שבשנה שעברה יצרה למעלה מ-2 מיליון כלי רכב.

המכוניות שיגיעו אלינו ישתייכו לתת המותג דיפאל (Deepal), ממנו יוצרו אשתקד רק 136 אלף כלי רכב - מספר נמוך מאוד ביחס לתעשיית הרכב הסינית העצומה, והגדולה בעולם.

כמו במקרים אחרים, גם כאן ישראל משמשת עבור היצרנית כשוק ראשון במערב, לקראת כניסה מתוכננת לאירופה עד סוף השנה הנוכחית. בנוסף לדיפאל, היצרנית מחזיקה גם בתת המותג היוקרתי אווטאר (Avatr) שגם הוא מיועד לייצוא.

מול טסלה: הדגם הראשון של דיפאל שזכה לתקינה אירופאית וצפוי להגיע לישראל הוא ה-S07, רכב פנאי חשמלי שיתחרה בדגמים כמו טסלה מודל Y, אקספנג G6 ויונדאי איוניק 5. הממדים דומים למתחרה האמריקאית, עם אורך זהה של 475 ס"מ, רוחב של 193 ס"מ (1+), גובה של 162.5 ס"מ (זהה) ובסיס גלגלים של 290 ס"מ (1+). לתא המטען נפח של 571 ליטרים, בעוד מלפנים ישנו חלל אחסון נוסף בנפח 125 ליטרים.

יחידת ההנעה שתוצע בישראל היא החזקה בהיצע, עם מנוע אחורי בודד בהספק של 258 כ"ס שיאפשר ל-S07 לזנק ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות, בדרך למהירות מרבית של 180 קמ"ש.

סוללת 66.8 קוט"ש תעניק טווח נסיעה של 475 ק"מ בתקן WLTP המערבי, בעוד טעינה מהירה מתאפשרת בקצב צנוע של 90 קילוואט ותאפשר את מילוי הסוללות מ-30% ל-80% בתוך 27 דקות. כושר הגרירה הוא 1.5 טון.

מפרט האבזור כולל בין היתר מסך מגע מרכזי בגודל "15.6 עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית וגג שמש פנורמי. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית הפעילה גם בנסיעה לאחור, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים.

מה עוד צריך לדעת: באופן חריג, נציגי היצרנית מצהירים כי הרכב זכה בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, במבחן שנערך אך טרם פורסם. אם הדברים נכונים, הרי שמדובר במקרה חריג ביותר בו בוחן ה-EuroNCAP דגם שעדיין אינו משווק באירופה.

מכוניות ראשונות צפויות לנחות בחמישה אולמות תצוגה יעודיים שתפתח היבואנית לקראת תחילת המכירות בנובמבר-דצמבר 2024, כאשר האספקה ללקוחות תהיה ככל הנראה בתחילת 2025.

החברה, שמתכננת לפי פרסומים להקים מפעל על אדמת אירופה, צפויה להשיק באמצע השנה הבאה דגם נוסף בתקינה אירופית, שיהיה קטן יותר ויתחרה בלהיטים כמו BYD אטו 3 וג'ילי גיאומטרי C.

מה אנחנו חושבים: זה לקח הרבה מאוד זמן, אבל בסוף גם מכשירי תנועה השיגה מותג סיני משלה. וכמו יבואניות גדולות אחרות, גם היא הצליחה לשים יד על מותג חזק, כזה שהתברג במקום השישי בטבלת המכירות של סין בשנה שעברה ובמקום השלישי והמכובד מאוד מבין היצרנים המקומיים, אחרי BYD וג'ילי.

אם היצע הדגמים יהיה תחרותי מספיק, ואם היבואנית תצליח להביא ארצה מלאי מספק במחירים אטרקטיביים, יתכן מאוד שנראה כאן סיפור הצלחה נוסף של מותג סיני בישראל. אחרת, זה יהיה קשה הרבה יותר.

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה