בקצרה:
- יונדאי סטאריה חוזר לאולם התצוגה המקומי
- עם יחידת הנעה חדשה ותוספת אבזור
- המחיר מתחיל כעת ב-290 אלף שקל
חסכון לאמידים: יונדאי סטאריה, הוואן המסחרי בעל המראה הייחודי של יצרנית הרכב הקוריאנית, חוזר להימכר בישראל לאחר מספר חודשי הפסקה. הוא מקבל כעת יחידת הנעה היברידית שתחליף את מנוע הדיזל המוכר, לצד מפרט אבזור משודרג. אבל זה לא מגיע בחינם, שכן המחיר רושם זינוק משמעותי, ויתחיל מעתה ב-290 אלף שקל לגרסה המסחרית-סגורה או ב-316 אלף שקל לגרסת הנוסעים - התייקרות של 30 עד 41 אלף שקל.
יחידת ההנעה החדשה כוללת מנוע בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים, ולצידו מנוע חשמלי. לשניים הספק משולב של 225 כ"ס, תוספת של 48 כ"ס לעומת מנוע הדיזל היוצא, אך נתון מומנט נמוך יותר של 37 קג"מ (7-). תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם 6 יחסי העברה (8 בעבר).
התאוצה השתפרה הודות לתוספת ההספק, עם 10.2 שניות ל-100 קמ"ש (2.2-), כאשר שיפור זניח של 7% חל גם בצריכת הדלק המוצהרת, כעת 13.1 ק"מ לליטר.
מה עוד צריך לדעת: בכל הגרסאות גדל מסך המגע המרכזי ל-"10.25 ("8 בעבר), בעוד לוח המחוונים הדיגיטלי נותר ללא שינוי ("10.25). בשתי גרסאות הנוסעים נוספה טעינה אלחוטית לסלולרי, כאשר הבכירה מציעה כעת גם דלתות צד בפתיחה חשמלית.
אלו מצטרפים למפרט האבזור המוכר שכלל בגרסת הנוסעים כוונון חשמלי למושב הנהג, חימום מושב לצמד הקדמיים ומיזוג נפרד לשורות האחוריות. הגרסה הבכירה (340 אלף שקל) מציעה בנוסף גם חלון שמש, ריפודי עור, אוורור למושבים הקדמיים וחימום לגלגל ההגה וכן מצלמות היקפיות.
בתחום הבטיחות זכתה הגרסה המסחרית למערכות אקטיביות הכוללות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית במקום מערכת ההתרעות בהתקנה מקומית, בעוד צמד גרסאות הנוסעים כוללות גם התרעת שטחים מתים והתרעה על שכחת ילד מאחור. בגרסה היקרה ביותר יש גם מערכת להצגת השטחים המתים באמצעות מצלמה על גבי לוח המחוונים.
מה אנחנו חושבים: חשמל זה קידמה, אבל לא תמיד זהו הפתרון המוצלח ביותר. הסיוע החשמלי שהפך את הסטאריה לרכב היברידי הביא בעיקר לתוספת לביצועים, בלי תרומה של ממש לצריכת הדלק, בעוד היכולת להתמודד עם נשיאת משקלים כבדים היתה כנראה עדיפה בגרסת הדיזל עתירת המומנט. ועם ההתייקרות המשמעותית במחיר הרכישה, גם החסכון התיאורטי בדלק נעלם כלא היה.