בקצרה:
- רנו מחזירה לחיים 5 קיצונית, הפעם על חשמל
- עם 540 כ"ס, הנעה אחורית וייצור מוגבל ל-1,800 יחידות
- תשווק בעולם החל מ-2027

קיצונית על חשמל: רנו חשפה פרטים נוספים על ה-5 טורבו 3E, יורשת חשמלית ל-5 טורבו. הייצור יוגבל ל-1,980 יחידות, מספר המסמל את שנת לידתה של המכונית המקורית, שהייתה למעשה גרסת הומולוגציה עם רישוי לכביש הציבורי של מכונית אליפות העולם בראלי. לקוחות ראשונים צפויים לקבל אותה בעוד שנתיים.

הנעה מתקדמת: מערכת ההנעה תהיה אחורית כמו בגרסת המקור, באמצעות צמד מנועים חשמליים (270 כ"ס כל אחד) המוצבים בתוך כל אחד מהגלגלים האחוריים. בכך עולה כמובן המשקל הבלתי מוקפץ, אבל יתרונות הפתרון הלא שכיח משמעותיים בכל הקשור לניצול חלל, חסכון בציריות ואפשרות נוחה להכוונת מומנט.
ההספק המשולב עומד על 540 כ"ס ואמור להזניק את המכונית הקטנה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.5 שניות, כמחצית מהמזמן שנדרש עבור ה-5 טורבו II המיתולוגיתצ לסיים את המיאוץ הקלאסי. המהירות המרבית תעמוד על 270 קמ"ש.
כבסיס משמשת פלטפורמת אלומיניום ייחודית מבית אלפין, עם חלקי מרכב קלים מקרבון, המסייעים לנתון משקל עצמי נמוך ביחס לחשמליות מודרניות (1,450 ק"ג). הסוללה משולבת ברצפה ומסייעת להנמכת מרכז הכובד ולהגברת הקשיחות המבנית.
סוללת 70 קוט"ש צפויה להעניק טווח תיאורטי של כ-400 ק"מ, עם שימוש במתח גבוה (800V) לראשונה ברנו. בכך תתאפשר טעינה אולטרה-מהירה (350 קילוואט) ומילוי מ-15% ל-80% ב-15 דקות.

מדי קרב: מראה המכונית נחשף כבר לפני מספר חודשים, עם אלמנטים שמזכירים את גרסת המקור. כמו בתי גלגלים אחוריים מורחבים עם כונסי אוויר, פנסי ערפל בולטים בפגוש הקדמי, מסיטי אוויר מסיביים סביב למרכב וחישוקי ענק ("20).
היא גם גדולה משמעותית מה-5 החשמלית, ב-16 ס"מ לאורך (408 ס"מ) ב-22 ס"מ לרוחב (203 ס"מ) וב-3 ס"מ לבסיס הגלגלים (257 ס"מ), אבל היא גם נמוכה ממנה ב-12 ס"מ (138 ס"מ).
סביבת הנהג כוללת צמד מושבי באקט מקרבון, של הנהג בצהוב ושל הנוסע בשחור, רצועות משמשות כידיות פתיחת דלתות ויש כמובן גם כלוב התהפכות וידית בלם יד הידראולי כמקובל במכוניות ראלי. לכך נוסף גם מצב ייעודי בבורר מצבי הנהיגה לביצוע דריפטים.
גלגל ההגה מצופה האלקנטרה דומה לזה של אלפין A290, ועליו מוצב מתג "בוסט" אדום ובורר כחול לשליטה ברגנרציה. גם מקומם של לוח המחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע ("10.1) לא נפקד.

מה אנחנו חושבים: רנו ביצעה ממהפך תדמיתי של ממש בשנים האחרונות, בעיקר הודות להחייאה מסיבית של מורשת העבר, עם ה-5 וה-4 החדשות שמשלבות בין נוסטלגיה להנעה חשמלית מתקדמת. וכעת גם ה-5 טורבו 3E מסתמנת כיורשת מסקרנת לאחת המכוניות המפורסמות והנחשקות בהיסטוריה. מעניין מה יהיה הפרויקט הבא, אולי רנו 17?