בקצרה:
- ב.מ.וו תציג גרסת CS ל-M3 סטיישן
- עם קצת יותר כוח ופחות משקל
- שיווק מקומי רק בהזמנה מיוחדת
עוד יותר כוח: ב.מ.וו פרסמה תמונות מניסויי נהיגה אחרונים במסלול נורבורגרינג של גרסת קצה חדשה ל-M3 סטיישן, שתכונה CS. היצרנית לא מפרסמת כל פרט טכני, אבל ניתן לשער שהנתונים יהיו דומים ל-M3 CS סדאן עם 550 כ"ס (20 כ"ס יותר) וסעפת פליטה מטיטניום המבטיחה גם צליל משופר. החיבור הוא לאותה תיבת 8 הילוכים והנעה כפולה-קבועה מוכרת (כולל אפשרות ניתוק ההנעה לפנים) עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.
פחות משקל: בדומה לסדאן המשפחתית, גם הסטיישן צפויה לעבור דיאטה קלה הודות לשימוש בחלקי מרכב מקרבון לרבות מכסה המנוע, כונסי ומסיטי האוויר, מראות הצד וככל הנראה גם הגג. גם תא הנוסעים צפוי לעשות שימוש בקרבון במושבי הבאקט הקדמיים שיהיו ציוד תקני, מנופי השליטה הידנית בהילוכים והקונסולה שבין המושבים.
תוספת הכוח והפחתת המשקל אמורים לאפשר לה לזנק מהר יותר ל-100 קמ"ש עם נתון משוער של 3.5 שניות, 0.1 שניות פחות מהגרסה הרגילה. עוד נציין כי מערך המתלים יקבל גיאומטריה שונה וכיול ייחודי לבולמי הזעזועים, בעוד בלמים קרמיים יהיו אופציה בתוספת תשלום.
מה אנחנו חושבים: מכוניות סטיישן-ביצועים הן ה"זאב בעור כבש" האולטימטיבי, שכן הן מסוגלות להראות את האגזוז למכוניות ספורט נחשקות ברמזור או בכביש המפותל תוך שמירה על הרכב משפחתי מלא.
במשך שנים אודי הייתה כמעט מונופול בקטגוריה, ורק לאחרונה ב.מ.וו הציגה מתחרה ראויה שגם זכתה לתשבחות רבות וביקוש עירני באירופה. לכן זה לא מפתיע שמינכן מעוניינת להמשיך את המומנטום עם גרסת קצה חדשה ומעוררת חשק, תוך שימוש במכלולי מדף שכבר פותחו לגרסת הסדאן. אנחנו לגמרי בעד.