בקצרה:
- ליפמוטור T03 זוכה למערכות בטיחות אקטיביות
- המנוע עם הספק מופחת, הטווח מוגבל ל-265 ק"מ
- המחיר: 110 אלף שקל, התייקרות של 10,000 שקל
תו תקן: שנתיים לאחר השקתה כחשמלית הזולה בישראל, ליפמוטור T03 נוחתת כאן לאחר עדכון קל שעברה הכולל הוספת מערכות בטיחות שלא הוצעו בה בעבר. רשימה הכוללת בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת, כולל על פתיחת דלת. תג המחיר עומד מעתה על 110 אלף שקל, התייקרות של 10,000 שקל.
עדכון מערכות הבטיחות הוא חלק מהתקינה האירופית המלאה עמה היא משווקת כיום (על-ידי היבואנית סמלת), בניגוד לתקינת ייצור-מוגבל בה שווקה בעבר (על-ידי היבואנית מטרו).
מה עוד צריך לדעת: המנוע החשמלי מפיק כעת 95 כ"ס, 13 כ"ס פחות מבעבר, העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים ומאפשרים לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-12.7 שניות. סוללה בקיבולת 37.3 קוט"ש מקנה לה טווח נסיעה צנוע של 265 ק"מ, 15 ק"מ פחות מזה המוצהר של סדרת הייצור המוגבל, למרות שקיבולת הסוללה נותרה זהה. טעינה מהירה (45 קילוואט) תאפשר מילוי מ-30% ל-80% ב-36 דקות.
רשימת האבזור נותרה ללא שינוי וכוללת בין היתר חלון שמש, לוח מחוונים דיגיטלי ("8) ומסך מגע ("10) אך ללא צימוד לאפל ואנדרואיד. נוספה אפשרות לאפליקציה המאפשרת קבלת נתונים על הרכב, נעילה, פתיחה והפעלת המיזוג מרחוק.
מה אנחנו חושבים: ה-T03 היא חשמלית עירונית וקטנה המתחרה באירופה בדאצ'יה ספרינג, בעוד שכאן היא תנסה להציע אלטרנטיבה לדגמי מיני, קטגוריה שהצטמצמה משמעותית בשנים האחרונות. עם תג מחיר דומה לסופר-מיני הקוריאנית ושילוב מערכות בטיחות אקטיביות שלא היו בהה בעבר, היא עשויה להצליח יותר.
אבל זה יהיה מאתגר. שכן טווח הנסיעה צנוע מאוד ולחלק גדול מהלקוחות הפוטנציאליים בקטגוריה אין חניה צמודה המאפשרת התקנת עמדת טעינה. בנוסף, הקטגוריה שכיום נמצאת בחיתוליה, צפויה להתרחב משמעותית בשנה הבאה עם מגוון גדול של מתחרים מודרניים שלא יעשו לסינית הקטנה חיים קלים.