דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכבת ישראל מציגה: חסכון של 12 דקות ב-20 שנים

Getting your Trinity Audio player ready...

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מדווח היום (א') כי הוא מקדם במרץ את הקמת מסילת הרכבת המהירה לבאר שבע, וכי היום אושרה תוכנית להקמת מסילת פלשת שורק-עוקף לוד בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), לקראת אישורה בממשלה. לפי המשרד, עם השלמת הפרויקט יעמוד זמן הנסיעה מתחנת תל אביב-ההגנה לאוניברסיטת באר שבע על 38 דקות בלבד.

רכבת ישראל

נזכיר כי מסילת הרכבת בין תל אביב לבאר שבע הייתה בתחילת האלף הנוכחי חלק מפרויקט רכבת לאומי - בו כלול היה גם קו הרכבת המהיר לירושלים שאמור היה להתחיל לפעול ב-2008 - שהוצג על ידי שר התחבורה דאז, אביגדור ליברמן. לפי התכנית, עם סיומו של הפרויקט שהוצג עוד ב-2003, זמן הנסיעה בין תל אביב לבאר שבע צפםוטי היה לעמוד על 50 דקות.

הפרויקט הנוכחי הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040, אשר אושרה על ידי משרדי התחבורה והאוצר, וכולל הקמת מסילה מחושמלת להובלת מטענים ונוסעים כחלק (שוב) מפרויקט תשתית לאומי ברשת המסילות הארצית.

אורכו של תוואי המסילה שאושר על ידי הוועדה - בכפוף להליך תנגדויות שצפוי להסתיים בתוך כשישה חודשים - הוא כ-83 ק"מ והוא כולל שתי מסילות המאפשרות נסיעה במהירות של עד 160 קמ"ש. התכנית כוללת תחנות נוסעים חדשות באזור גדרה וגזר.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה