משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מדווח היום (א') כי הוא מקדם במרץ את הקמת מסילת הרכבת המהירה לבאר שבע, וכי היום אושרה תוכנית להקמת מסילת פלשת שורק-עוקף לוד בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), לקראת אישורה בממשלה. לפי המשרד, עם השלמת הפרויקט יעמוד זמן הנסיעה מתחנת תל אביב-ההגנה לאוניברסיטת באר שבע על 38 דקות בלבד.
נזכיר כי מסילת הרכבת בין תל אביב לבאר שבע הייתה בתחילת האלף הנוכחי חלק מפרויקט רכבת לאומי - בו כלול היה גם קו הרכבת המהיר לירושלים שאמור היה להתחיל לפעול ב-2008 - שהוצג על ידי שר התחבורה דאז, אביגדור ליברמן. לפי התכנית, עם סיומו של הפרויקט שהוצג עוד ב-2003, זמן הנסיעה בין תל אביב לבאר שבע צפםוטי היה לעמוד על 50 דקות.
הפרויקט הנוכחי הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040, אשר אושרה על ידי משרדי התחבורה והאוצר, וכולל הקמת מסילה מחושמלת להובלת מטענים ונוסעים כחלק (שוב) מפרויקט תשתית לאומי ברשת המסילות הארצית.
אורכו של תוואי המסילה שאושר על ידי הוועדה - בכפוף להליך תנגדויות שצפוי להסתיים בתוך כשישה חודשים - הוא כ-83 ק"מ והוא כולל שתי מסילות המאפשרות נסיעה במהירות של עד 160 קמ"ש. התכנית כוללת תחנות נוסעים חדשות באזור גדרה וגזר.
פורסם לראשונה ב- 31.12.23
למאמר זה התפרסמו 8 תגובות