בקצרה:
- ראם מחדשת את הטנדר הגדול
- עם מנוע דיזל מחודש ומחוזק
- שיווק מקומי צפוי במהלך השנה
מול התחרות: ראם, חטיבת המסחריות של קונצרן סטלנטיס, חשפה פרטים מלאים על מתיחת פנים ל-2500HD, שיתמודד מול פורד F-250 חדש ושברולט סילברדו 2500HD שעבר לאחרונה עדכון. אצלנו הוא צפוי לנחות במהלך השנה.
העדכון העיצובי נוגע בעיקר לחרטום עם סבכה ויחידות תאורה עדכניות. עיצוב הפנים כולל מסכים לרוב: לוח מחוונים דיגיטלי לנהג ("12.3) במקום יחידה אנלוגית, מסך מגע ענק בקונסולה המרכזית ("14.5 בגרסאות בכירות, "12 בגרסאות בסיס) ומסך נוסף ("10.25) עבור הנוסע מלפנים. בארגז נוסף שקע חשמל (2.4 קילוואט) לטובת מכשירים חיצוניים.
8 או 6: בשונה מהערכות מוקדמות בשוק האמריקאי, הוא ימשיך להשתמש במנוע V8 בנזין בנפח 6.4 ליטר (המי) שהוסר ממרבית דגמי הקונצרן. המנוע הרלוונטי עבורנו הוא 6 צילינדרים טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר של קאמינס, עם חידוש רכיבים רבים (סעפת יניקה, מגדש, שסתומים, בוכנות והזרקת דלק) ומפיק כעת 430 כ"ס, 60 כ"ס יותר מהגרסה ששווקה אצלנו, ועדיין נמוך מהמתחרים הישירים.
הוא מחובר לתיבת 8 הילוכים חדשה (לעומת 6 יחסים בעבר) ולדברי היצרנית, מערכת ההנעה המועדכנת משפרת משמעותית את הביצועים, עם קיצוץ של יותר משניה (6.9 שניות) בזינוק ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה). ראם גם מבטיחה שיפור משמעותי בבידוד הרעשים ורעידות המנוע.
מה אנחנו חושבים: הטנדר של ראם נחשב מאז נחת כאן לפני חמש שנים לטוב בקטגוריה, וגם ניצח לראשונה בהיסטוריה את מתחריו האמריקאים במבחן השוואתי שערכנו. אלא שמאז פורד ושברולט המתחרות לא קפאו על השמרים והציגו גרסאות עדכניות.
החידושים שעובר כעת ראם אמורים לסייע לו לשמור על רלוונטיות בקטגוריה, בעיקר בכל הקשור למערכת ההנעה. נותר רק לוודא האם זה מספיק כדי להחזיר לעצמו את התואר הטוב בקטגוריה.