דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זו הסינית שמאיימת להתחרות בפרארי ולמבורגיני

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • גרייט וול הסינית תציג בקרוב מכונית-על חדשה
  • תשלב בין V8 כפול מגדשים ומנוע חשמלי
  • תוצג תחת תת-מותג יוקרתי חדש

מול האיטלקים: גרייט וול המשווקת בישראל את מותגי ORA ו-Wey, מתכננת להציג בעתיד הלא רחוק מכונית-על בקטגוריה האקזוטית הכוללת בין היתר את פרארי, למבורגיני, מקלארן ואסטון מרטין. מנכ"ל החברה, ווי גי'אנג'ון (Wei Jianjun), פרסם ברשת החברתית Weibo תמונה ראשונה שלה מכוסה בבד שחור, שלא חושף הרבה למעט קווים כלליים - חרטום נמוך, תא נהג ונוסע המוצבים מלפנים וכונסי אוויר גדולים, המעידים כנראה על תצורת מנוע מרכזית-אחורית.

הדגם העתידי צפוי להיות ראשון במותג חדש של גרייט וול בשם Confidence Auto, ניסיון לייצר תשובה ל-YangWang, חטיבת היוקרה של BYD שבעצמה השיקה את פעילותה עם מכונית העל U9.

בנזין וחשמל: ניתן לשאר כי מערכת ההנעה תהיה היברידית, אבל לא מהסוג הנפוץ בסין. נזכיר כי היצרנית חשפה בתערוכת שנגחאי האחרונה יחידת V8 כפולת מגדשים בנפח 4.0 ליטר שמסתייעת בחשמל. נתונים טכניים רשמיים אין, אבל המנוע החשמלי יוצב כנראה בין מנוע הבנזין לתיבת ההילוכים, וממנה לתיבת העברה כדי לייצר גם הנעה כפולה-קבועה.

מה אנחנו חושבים: גרייט וול נחשבת לאחת הענקיות הסיניות. יש לה שיתוף פעולה משמעותי עם ב.מ.וו, היא מהסיניות הבודדות שמפתחת הנעת מימן ומציגה מרכז מחקר סופר-מרשים בבאודינג. אבל לצד זאת ובשונה מסיניות אחרות, מעבר התעשייה המקומית שם להנעה חשמלית הקשה עליה לשמור על מעמדה בצמרת התעשייה, גם מול מתחרות וותיקות (כמו ג'ילי ו-SAIC), גם מול שחקניות צעירות הממוקדות בחשמל כמו BYD, NIO ואקספנג. נזכיר כי ניסיון החדירה המאוד יקר שלה לאירופה הצטמצם משמעותית, כולל סגירת המטה במינכן.

מכונית העל החדשה, והמותג אותו היא תנסה להקים, אמור לסייע לה מבחינה תדמיתית-מיצובית, וגם לאפשר לה לפתח טכנולוגיות חדשות שיוטמעו לאחר מכן במותגים עממיים יותר. האם זה אכן יקרה ולא יתגלה ככישלון נוסף? עם השינויים שעוברת תעשיית הרכב העולמית בכלל והסינית בפרט, אפשר רק לנחש.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה