מול האיטלקים: גרייט וול המשווקת בישראל את מותגי ORA ו-Wey, מתכננת להציג בעתיד הלא רחוק מכונית-על בקטגוריה האקזוטית הכוללת בין היתר את פרארי, למבורגיני, מקלארן ואסטון מרטין. מנכ"ל החברה, ווי גי'אנג'ון (Wei Jianjun), פרסם ברשת החברתית Weibo תמונה ראשונה שלה מכוסה בבד שחור, שלא חושף הרבה למעט קווים כלליים - חרטום נמוך, תא נהג ונוסע המוצבים מלפנים וכונסי אוויר גדולים, המעידים כנראה על תצורת מנוע מרכזית-אחורית.
הדגם העתידי צפוי להיות ראשון במותג חדש של גרייט וול בשם Confidence Auto, ניסיון לייצר תשובה ל-YangWang, חטיבת היוקרה של BYD שבעצמה השיקה את פעילותה עם מכונית העל U9.
בנזין וחשמל: ניתן לשאר כי מערכת ההנעה תהיה היברידית, אבל לא מהסוג הנפוץ בסין. נזכיר כי היצרנית חשפה בתערוכת שנגחאי האחרונה יחידת V8 כפולת מגדשים בנפח 4.0 ליטר שמסתייעת בחשמל. נתונים טכניים רשמיים אין, אבל המנוע החשמלי יוצב כנראה בין מנוע הבנזין לתיבת ההילוכים, וממנה לתיבת העברה כדי לייצר גם הנעה כפולה-קבועה.
מה אנחנו חושבים: גרייט וול נחשבת לאחת הענקיות הסיניות. יש לה שיתוף פעולה משמעותי עם ב.מ.וו, היא מהסיניות הבודדות שמפתחת הנעת מימן ומציגה מרכז מחקר סופר-מרשים בבאודינג. אבל לצד זאת ובשונה מסיניות אחרות, מעבר התעשייה המקומית שם להנעה חשמלית הקשה עליה לשמור על מעמדה בצמרת התעשייה, גם מול מתחרות וותיקות (כמו ג'ילי ו-SAIC), גם מול שחקניות צעירות הממוקדות בחשמל כמו BYD, NIO ואקספנג. נזכיר כי ניסיון החדירה המאוד יקר שלה לאירופה הצטמצם משמעותית, כולל סגירת המטה במינכן.
מכונית העל החדשה, והמותג אותו היא תנסה להקים, אמור לסייע לה מבחינה תדמיתית-מיצובית, וגם לאפשר לה לפתח טכנולוגיות חדשות שיוטמעו לאחר מכן במותגים עממיים יותר. האם זה אכן יקרה ולא יתגלה ככישלון נוסף? עם השינויים שעוברת תעשיית הרכב העולמית בכלל והסינית בפרט, אפשר רק לנחש.
הבעיה של כל חברה טכנולוגית שעושה שיתוף פעולה בסין, שהיא חייבת לתת את הטכנולוגיה עצמה, שנה ראשונה ביחד שנה שנייה ואלייך כבר יש להם את הטכנולוגייה ויצאים לדרך שמתחרים, מצד אחד השוק הכי גדול בעולם מצד שני ירייה ברגליים
זה רכב מוזר שמתאים רק לקביבו.
35. אתה מתחזה, סתום ת'פה.
342. אתה משקר, רק בנזין בלי חשמל.
2487. אתה עוד מתחזה, תפסיק להיות משוגע.
30916. אתה צודק ואני יותר צודק.
רק טרנטה בלי נורמלי
אשתי סינתיה שקועה בשיחה עם שרה של דני השני,
סינתיה: רוצה שנלך לקביבו?
שרה: לא, הוא יכעס עלינו.
סינתיה: ומה עם המלונים של בעילום שם? נלך אליו?
שרה: עדיפים האבטיחים של מאור!
סינתיה: אז אני נותנת גז בבנטלי, ובאה לשוק בישראל.
שרה: ומה עם שימי?
ניסע מחיפה לתל אביב ונבקר אותו.
אין לסינים שום המצעה שום חידוש טכנולוגי הכול הם מעתיקים גונבים ואז מוצאים כאילו המציאו את הגלגל. וזה עם שחי אלפי שנים אומרים התקדמו בזכות גניבה וחיקוי מידע מאחרים שעמלו והשקיעו שעות וכסף. מה שסיני בעיניי בתחום הרכב לא מעניין לכו תדעו מה יודעים עליכם
אין שום סיכוי שמכונית היברידית סינית, שהיא חתיכת זבל, תוכל להתחרות בפרארי, למבורגיני, מקלארן ואסטון מרטין.
לבנטלי העתידית משנת 2026 יהיו 1400 כוחות סוס ותאוצה של 1.5 שניות. לכל מכוניות הבנזין או ההיברידיות הנ"ל יש פחות כוחות סוס מאשר לבנטלי.
מספר 6 הוא מתחזה.
בסדר, כל יצרנית שניה יכולה לעצב רכב יפיפה עם מנוע מטורף והנה מתכון למכונית על. אבל מעמד לוקח שנים להשיג, ואת זה גרייט וול לא בהכרח יכולה. כבר היו דוגמאות נפלאות בהיסטוריה לרכבים נהדרים - מהונדה NSX, דרך לקסוס LFA וניסאן GTR. כדי להיות באמת בליגה של פרארי, למבורגיני ועוד צריך להיות עם דגם על-זמני. תשאלו את יגואר, שכבר 20-30 שנה לא מייצרת שום דבר באמת מזיל ריר, ואפילו אסטון מרטין שנרדמה, אבל זה מספיק להן להיות יצרניות שכולם מסובבים את הראש כשיש להן משהו להגיד. את זה לא קונה מנוע חזק ועיצוב יפה.