דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שטח מחשמל: טויוטה לנד קרוזר יהיה היברידי

Getting your Trinity Audio player ready...

טויוטה תחשמל את הלנד קרוזר באירופה בתוך מספר חודשים, כך מעדכנת יצרנית הרכב היפנית. שיווק הגרסה החדשה, שכנראה תשווק לצד הגרסה הרגילה, צפוי להתחיל באירופה בסוף השנה. מה עם ישראל? ביבואנית טויוטה אומרים כי גם אלינו הוא אמור להגיע במקביל לאירופה.

רכב הפנאי-שטח יזכה להנעת כלאיים מתונה (48V), סיוע חשמלי קל שמיועד להפעלת מערכות שונות - למשל עצור-סע - אך בעיקר להפחתת זיהום בעמידה ברמזורים בעזרת הדממת המנוע ובנסיעה עירונית מתונה.

הגרסה החדשה שהובטחה עוד במועד השקת הרכב לפני כשנתיים, מכונה בפשטות "הייבריד 48V". היא תשלב בין מנוע ה-2.8 ליטר טורבו-דיזל המוכר (205 כ"ס, 51 קג"מ) לבין מנוע עזר חשמלי שיספק עד 16 כ"ס (12 קילוואט) ו-6.6 קג"מ. מעשית זהו מנוע-גנרטור שמחליף את מחולל זרם החילופין (אלטרנטור), ויכול להניע את הגלגלים במהירות זחילה לכמה מטרים, עד שמנוע הדיזל נכנס לפעולה.

ממיר מתח ישלוט במעבר האנרגיה ממצבר ליתיום-יון זעיר (4.3 אמפר-שעה) ולפי טויוטה, הרכיבים החדשים שוקלים 7.6 ק"ג בלבד ולא פוגעים ביכולת השטח של הלנד קרוזר, כולל כושר צליחת מעבר מים בעומק עד 700 מ"מ.

צפייה בתוכן שטח מחשמל: טויוטה לנד קרוזר יהיה היברידי

כדי למנוע גלישה לאחור בנהיגת שטח קשה, טויוטה מבטיחה פעולה מהירה יותר של מערכת העצור-סע (בהנחה שמישהו משתמש בה בשטח), ובנוסף תצויעד גרסה זו במערכת סיוע לזינוק בעלייה עם שני מצבים - בולמת את הרכב עד שמנוע הדיזל מפיק מספיק מומנט לתנועה קדימה, עם אפשרות בחירה בין שהות "רגילה" ל"ארוכה", בהתאם לרמת הבטחון של הנהג. בטויוטה מבטיחים גם שיפור למערכת הזרקת הסולר, בכדי לצמצם זעזועים במעבר בין הנעה חשמלית למנוע הבעירה הפנימית.

טויוטה לנד קרוזר הייבריד 48V צפוי להציע ביצועים דומים לדגם היוצא, שמאיץ למהירות מרבית של 165 קמ"ש ומציע תצרוכת דלק משולבת של בין 9.3 ל-9.6 ק"מ לליטר, בהתאם לרמת הגימור. תוספת החשמל עשויה לשפר זאת קלות, ובפרט את רמת הזיהום הנפלטת בנהיגה עירונית ובתנאי שטח מסוימים.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

פורסם לראשונה ב- 15:07

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה