דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אלפי עמדות טעינה איטיות כבר פועלות בישראל - ואלה השחקניות המובילות

Getting your Trinity Audio player ready...

בשוק עמדות הטעינה הציבוריות יש כבר כמה שנים דיון סביב השאלה "איזו עמדה חשובה יותר". מצד אחד, עמדות ה-DC לטעינה מהירה מעניקות פתרון יעיל למי שצריך תוספת חשמל קטנה בנסיעות למרחקים ארוכים, וגם מאפשרת פתרון זריז באופן יחסי למי שמוותר על עמדת טעינה ביתית.

מצד שני, ההתקנה שלהן יקרה כך שיכולת הפריסה שלהן מוגבלת, הן תלויות בגודל החיבור של חברת החשמל והטעינה בהן יקרה אף היא - כך שהן לא יכולות לשמש תחליף אמיתי לטעינה הביתית.

מי שנכנסות למשבצת של תחליף הטעינה הביתית, הן עמדות ה-AC הציבוריות, שמספקות טעינה בקצב של 11 או 22 קילוואט. הן זולות וקטנות יחסית, ניתנות להתקנה כמעט בכל מקום ויכולות לשמש פתרון יעיל במקומות בהן הנהגים חונים לפרקי זמן ארוכים - למשל בבנייני משרדים, בתי מלון או מרכזי קניות.

אז אחרי שסקרנו את עמדות הטעינה המהירות בישראל, צללנו שוב אל הנתונים והבאנו הפעם את המספרים שמאחורי 6,000 עמדות ה-AC שכבר מותקנות כאן.

EV EDGE - חברת הטעינה שבבעלות קבוצת יוניון (יבואנית טויוטה, לקסוס, ג'ילי וזיקר) היא השחקנית הגדולה ביותר בתחום עמדות ה-AC הציבורית, עם 1,282 עמדות שמותקנות ב-373 אתרים שונים ברחבי ישראל. EV EDGE  זכתה בלא מעט מכרזים של רשויות מקומיות באמצעות שיתוף הפעולה עם מילגם, והתקינה בין היתר כ-370 עמדות טעינה ציבוריות בתל אביב ועוד כ-50 עמדות בחיפה, נתניה ואילת.

אפקון / ON - אחת החברות הגדולות בתחום עמדות הטעינה העניקה לאחרונה את השם "ON" לרשת הטעינה הציבורית שלה. היא גם היתה לחברה הראשונה שחנכה עמדה אולטרה-מהירה של 360 קילוואט, וגם בתחום עמדות ה-AC היא דומיננטית עם 938 עמדות שמותקנות ב-289 אתרים שונים. הרשויות בהן יש לחברה את הנוכחות הגדולה ביותר הן אשדוד (102 עמדות), חולון (60) והמועצה האיזורית עמק חפר (48).

סונול EVI - זרוע הטעינה של חברת תחנות הדלק מפעילה כיום 840 עמדות AC ב-225 אתרים שונים, כאשר היא המפעילה הגדולה ביותר בירושלים עם 161 עמדות - ובולטת גם בתל אביב (52 עמדות), רעננה (43 עמדות), ראשל"צ (41 עמדות) וגם ברשויות קטנות יותר כמו מעלה אדומים, נוף הגליל, גני תקווה ואריאל, עם כ-20-30 עמדות בכל אחת.

גרינספוט - החברה מתמקדת בעיקר בעמדות AC לטעינה איטית, ומפעילה לא פחות מ-420 עמדות כאלו ב-100 אתרים שונים. הרשויות הבולטות הן קרית מוצקין, קרית ים, יבנה ואילת, שבכל אחת מהן מפעילה גרינספוט כ-30 עמדות.

ZEN אנרג'י (לשעבר זוקו) - החברה מפעילה את מה שמסתמן כאתר הטעינה הגדול בישראל, בחניון הנתיב המהיר במחלף שפירים שבו מותקנות לא פחות מ-80 עמדות AC. עוד 20 עמדות מפעילה החברה בחנות מוצרי התינוקות שבירכא, ובסך הכל מפעילה 280 עמדות בכ-30 אתרים שונים.

EV Meter - אחד השמות המפתיעים ברשימה זו שייך למפעילה במודל שונה מהמקובל. שכן החברה, מבית נאייקס, לא משמשת כספקית טעינה אלא כמשווקת עמדות בלבד.

למעשה, החברה התקינה עד היום כ-1,500 עמדות טעינה בישראל, מחציתן במקומות סגורים (חניונים פרטיים של בנייני משרדים, למשל), עוד כמה מאות עמדות מופעלות באמצעות ספקיות קטנות יותר, וכ-250 עמדות מופעלות באופן פרטי, כאשר התשלום מתבצע באמצעון מסופון לסליקת אשראי המותקן על העמדה עצמה, ללא צורך בהתקנת אפליקציה יעודית. העמדות האלו שייכות למחזיקים בנכס שבו הן מותקנות, והם גם אלה שנהנים מההכנסות.

סקאלה - החברה משתייכת לקבוצת אלייד (המחזיקה גם בצ'מפיון מוטורס, יבואנית מותגי קבוצת פולקסווגן) ומפעילה כיום 233 עמדות AC ציבוריות ב-46 אתרים שונים. לאחרונה חתמה החברה על הסכם עם מליסרון המחזיקה בבעלות על קניוני עופר, ובכך צפויה להגדיל את פריסת העמדות שלה באופן משמעותי.

חברות נוספות - לצד החברות הגדולות, ניתן לפגוש גם בעמדות טעינה של 10 חברות נוספות לפחות, רובן מפעילות כמה עשרות עמדות בודדות בלבד או פחות מכך. לכאורה, מצב של שוק תחרותי ביותר - אלא שבפועל ריבוי המפעילים מקשה על הצרכנים לאתר את העמדות, ודורש שימוש באינספור אפליקציות לטובת הטעינה עצמה.

אנחנו עוד מחכים ליום שבו תהיה כאן אפליקציה לאומית אחת, שבאמצעותה נוכל לשלם על הטעינה בכל אחת מהעמדות. עד שזה יקרה, גם תשלום פשוט באשראי - ממש כמו בתחנות הדלק - יהיה פתרון מצוין.

ומי לא בתחום? לעומת הסקירה הקודמת שפרסמנו על העמדות המהירות, כאן חסרים שני שמות בולטים - פז וטסלה. שתי החברות, שמפעילות רשתות ענק של טעינה מהירה, לא מציעות אפילו עמדה איטית אחת. כך גם לגבי אמישראגרין הקטנה, שהחלה בפריסת עמדות מהירות בלבד.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה