אחרי שנים של הבטחות ודחיות משיקה טסלה את שירות המונית האוטונומית באוסטין, טקסס. בשלב זה עם נציג החברה במושב הקדמי, שלא מנע מהמכונית לבצע עבירות תנועה מסכנות חיים
אוטונומיה, בפיקוח:טסלה החלה לבצע נסיעות ראשונות של ה"רובוטקסי" - שירות מוניות אוטונומיות ללא נהג אותו הבטיח אילון מאסק להשיק כבר לפני שנים. בשלב זה, עם נציג החברה - שאמור לפקח על הנעשה ולהתערב במידת הצורך - במושב הקדמי. השירות זמין בינתיים רק בחלק קטן מהאזור הדרומי של העיר אוסטין בטקסס, ארה"ב, אותו ניתן לחצות מקצה לקצה בתוך כחצי שעה.
אלא שכבר בנסיעות הבכורה התגלו בעיות, כאשר המכונית הנהוגה על ידי מחשב ביצעה עבירות תנועה מסכנות חיים. כך למשל, בדקה השביעית של הסרטון המצורף כאן - ששותף בגאווה ברשת ה-X (לשעבר טוויטר) על-ידי לא אחר מאשר אילון מאסק - מאותתת המכונית לשמאל ואף עוברת לנתיב המיועד לפניה שמאלה בלבד, אך לאחר הכניסה לצומת מתחרטת, מזגזגת ולבסוף ממשיכה ישר ונוסעת נגד כיוון התנועה, תוך כדי חציה של פס הפרדה רצוף. נציג טסלה היושב במכונית לא עשה דבר על מנת למנוע את העבירה המסוכנת.
צפייה בתוכן טסלה רובוטקסי החל לפעול, וזה לא נראה טוב
בהמשך הסרטון (19:00) פונה המכונית שמאלה בטעות, בניגוד למסלול הניווט שבחרה בעצמה, ואז חוזרת למסלול המקורי לאחר שלוש פניות נוספות לשמאל. אלא שגם כאשר היא מגיעה שוב לנקודת בה טעתה קודם (20:40), היא מאותת שמאלה ועוברת לנתיב השמאלי, אם כי לבסוף ממשיכה ישר.
מה עוד צריך לדעת: בשלב זה הנסיעות מוגדרות כפיילוט עבור משתמשי טסלה שנבחרו מראש, במחיר קבוע של 4.2 דולר לנסיעה - ללא קשר למרחק או לזמן הנסיעה, מה שכמובן צפוי להשתנות בהמשך. צי המוניות האוטונומיות כולל כרגע 10-20 מכוניות מדגם מודל Y - ולא הסייברקאב המובטחת - שבהן ניתן להושיב נוסע אחד או שניים במושב האחורי.
נוסעים יכולים להזמין את השירות באמצעות אפליקציית טסלה, להגדיר מראש את היעד וגם את הטמפרטורה הרצויה ברכב. עם הכניסה לרכב הם יוכלו ליהנות מהגדרות המדיה האישיות שלהם, אותן בחרו מראש.
לנוסעים אסור כמובן לשבת ליד ההגה או לגעת במערכות ההפעלה של הרכב, ומותר להם לצלם תמונות וסרטונים - אך לא לבצע הקלטות או להפעיל מכשירי מדידה. הנסיעה מותרת מגיל 18 בלבד, ומותר לצרף חיות שירות לטובת בעלי מוגבלויות בלבד.
מושל טקסס חתם לאחרונה על הצעת חוק המחייבת היתר להפעלת מכוניות אוטונומיות, אך החוק צפוי להיכנס לתוקף רק ב-1 בספטמבר. לדבריו, רישיון ההפעלה בטקסס יהיה קל יותר להשגה מאשר בקליפורניה, אך גם יהיה קל לאבד אותו אם ההפעלה לא תתגלה כבטוחה.
אילון מאסק כבר ציין כי טסלה תהיה "סופר-פרנואידית" בכל הנוגע לבטיחות, וכרגע תימנע מהפעלת נסיעות במזג אוויר בעייתי וממעבר בצמתים מאתגרים.
מה אנחנו חושבים: השימוש המסחרי במכוניות האוטונומיות רק מוכיח כמה החזון עוד רחוק. שכן אם יצרנית מוערכת כמו טסלה מסוגלת כרגע להפעיל את השירות באיזור מצומצם בלבד, תחת מגבלות כבדות ועם נציג אנושי בתוך הרכב, ועדיין מבצעת עבירות תנועה מסכנות חיים - הרי ששימוש נרחב במכונית אוטונומית באיזורים שונים הוא עניין שידרוש עוד שנים של פיתוח, ניסוי ובדיקות.
טעויות אלגוריתמיות ו/או של אימפלמנטציה קל מאוד לתקן. ככל שיסעו יותר כך הבגים יתוקנו מהר יותר. קשה לראות איך הפיילוט הזה נכשל טכנולוגית.
פוליטיקה - טוב זה כבר משהו אחר.
הוא לא רואה רחוק, בניגוד לאילון שרואה פי 5 רחוק מכל אדם אחר. יש פה הישג טכנולוגי מטורף, שינוי עולם הנהיגה מקצה לקצה, אבל הכתב ראה בעיה בדקה 9!
זה הסיבה שאילון האיש העשיר בעולם והכתב.. רק כותב
הנעל בית חושב ש8 מצלומת של 5 מגהפיקסל שהוא קנה באמזון זה מספיק. רואים בברור שהוא לא מבין כלום. מעניין שאין שם מהנדס אמיץ בטסלה שיגיד את האמת, אפילו שהוא יפוטר על המקום
לפני מספר שנים היו ״מומחים״ שצעקו מעל כל במה ש״רק מצלמה אחת נחוצה לנהיגה אוטונומית״. אבולוציונית הרעיון חלף מהעולם, הבעיה שקבעון המצלמות כחיישן יחיד איכשהו נשאר. ווימו של גוגל ולאחרונה גם זיקר הסינית ועוד יצרניות הולכות על שילוב מכ״מים ולידרים (סוג של מכ״מים אופטיים) שהופכים את הנהיגה לאמינה ובטוחה בכמה רמות מעל למתחרים שננעלו על מצלמות בלבד.
לפני כמה ימים קראתי על כתב ישראלי שנכנס לרכב בעיר סינית וממש היה תענוג. פה ממש מופע אימים. זה שתשלחו 20 מגיבים מטעם שישמיצו את הכתב , לא ישנו , האמת היא אמת !!!!
בהרבה ערים בארה״ב יש שירות כזה עם מאות מוניות שנוסעות בכל רחבי העיר. נסעתי בזה בשבוע שעבר, זה עובד יפה. השירות ויימומשזה בעצם גוגל. טסלה שנות אור מאחוריהם
כמי שנוסע בטסלה בארה״ב כל יום על נהיגה אוטונומית (full self driving) אני יכול להעיד שקבלת ההחלטות על הרכב מעולה, ובוודאות יותר טובה משל בן אנוש. המקומות היחידים שבו הרכב מתבלבל זה בחניוינים, בעיקר כי אין שם נתיבים מוסמנים היטב.
יש הרבה מאוד ניואנסים שהטסלה מטפלת בהן מעולה.