בקצרה:
- ג'אקו J7 יוצע גם בגרסה היברידית-נטענת
- עם 342 כ"ס ו-91 ק"מ נקיים מזיהום
- המחיר מתחיל ב-190 אלף שקל
חשמל ובנזין: ג'אקו, חטיבת הפנאי של ענקית הרכב הסינית צ'רי, מתחילה לשווק גרסה היברידית נטענת ל-J7. תג המחיר מתחיל ב-190 אלף שקל, יקר ב-20 אלף שקל מגרסת הבנזין.
מערכת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (143 כ"ס) ומנוע חשמלי (204 כ"ס), עם תפוקה משולבת של 342 כ"ס. ההנעה קדמית דרך תיבת 3 הילוכים אוטומטית, המציעה מעשית 9 יחסי העברה על ידי הפעלה של כל אחד מהמנועים בנפרד או ביחד.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8.5 שניות, 2.3 שניות פחות מגרסת הבנזין. סוללת 18.3 קוט"ש אמורה לאפשר יותר 91 ק"מ בכוח חשמל בלבד, עם אפשרות לטעינה מהירה (40 קילוואט) ומילוי מ-30% ל-80% ב-20 דקות.
מה עוד צריך לדעת: המראה זהה לגרסה הרגילה, וכך גם לוח המחוונים הדיגיטלי ("10.25), אבל מסך המגע גדול יותר ("14.8) וגם בורר ההילוכים ניצב כעת מימין להגה, ומפנה מקום לתא אחסון גדול יותר.
רשימת האבזור דומה לבנזין וכוללת כציוד תקני מצלמות היקפיות, ריפודים דמויי עור עם כוונון חשמלי למושבים הקדמיים ומפתח חכם עם אפשרות להפעלת מיזוג מרחוק. הגרסה הבכירה (ב-203 אלף שקל) מוסיפה גם משטח טעינה אלחוטי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: הגרסה ההיברידית-נטענת מוסיפה עניין לאולם התצוגה של ג'אקו, והופך את רכב הפנאי שלהם לאטרקטיבי מבעבר - בעיקר לאור ההתייקרות הצפויה לדגמים חשמליים שצפויה להפוך דגמים היברידיים לכדאיים יותר מבעבר. זאת לצד הפסקת שיווק המתחרים דוגמת טויוטה ראב4, פיג'ו 3008 וקיה ספורטאז' עם מערכות הנעה דומות.
וכך הוא נותר עם תחרות מסקרנת מבית, מול צ'רי שצפויה גם להנחית בקרוב מערכות הנעה דומות ברכבי הפנאי שלה. יהיה מעניין.