דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו תשודך לפיג'ו? דיווחים על מיזוג ענק בעולם הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ממשלת איטליה מודאגת מהדומיננטיות הצרפתית בסטלנטיס
  • העומד בראש הקונצרן האשים את האיטלקים בהתנהלות מכשילה
  • לפי דיווחים, ממשלת צרפת בוחנת אפשרות לאיחוד עם רנו

רק אתמול דיווחנו על בקיעים ראשונים ומשמעותיים בשותפות הגדולה ביותר בעולם הרכב, קונצרן סטלנטיס הצרפתי-איטלקי-אמריקאי שתחתיו לא פחות מ-14 מותגים. הבסיס לחוסר שביעות הרצון שזכתה להד תקשורתי עצום, שאינו מפתיע בהתחשב בחשיבות הגדולה של הפעילות העסקית, הוא מה שבעיני הצד האיטלקי של הקונצרן נתפס כהשתלטות וחוסר שוויון מול הצד הצרפתי. האיטלקים מיוצגים בנושא על ידי מותג פיאט וממשלת איטליה, הצרפתים על ידי העומד בראש הקונצרן, קרלוס טווארס, וממשלת צרפת.

זו האחרונה, כך לפחות לפי דיווחים, החליטה - בעקבות מעורבות ממשלת איטליה - לבחון את האפשרות לשדך בין קבוצת רנו (הצרפתית כמובן) שמצויה בקשיים, לבין סטלנטיס שעושה חיל וכוללת כמובן בין היתר את חברות קונצרן PSA, החברות הצרפתיות פיג'ו, סיטרואן ו-DS והחברה הגרמנית אופל. ראוי להזכיר בהקשר זה כי ערך קבוצת רנו נמוך משמעותי מזה של סטלנטיס.

לפי דיווחים בעיתון היומי האיטלקי איל מסאג'רו, ממשלת צרפת ובעלת המניות העיקרית ברנו - ומחזיקה בנתח מקונצרן סטלנטיס - מעוניינת לבדוק עד כמה יועיל מיזוג שכזה לשתי קבוצות הרכב. לפי העיתון, השידוך עשוי לאפשר לשתי ענקיות הרכב להתמודד טוב יותר ומעמדה חזקה יותר עם האתגרים בתעשייה - בעיקר 'הפלישה הסינית' ושוק הרכב החשמלי המורכב גם מתחרות גרמנית חזקה.

סטלנטיס

הדיווחים על עסקה אפשרית עלו אתמול (יום א') אך כבר היום הוכחשו על ידי יו"ר של סטלנטיס, ג'ון אלקן שהגיע במקור מפיאט, כדי לשמור על שוויון תפקידים מול המנכ"ל, טווארס שהגיע מ-PSA. לדבריו של אלקן, אין לקונצרן כל תוכנית למיזוג נוסף על יצרנית רכב כלשהי.

לדבריו, סטלנטיס מחויב לתוכנית "שבמשולב עם הממשלה האיטלקית ובעלי המניות תאפשר השגת יעדים משותפים בעידן של תחרות גוברת במעבר לחשמל". במילים אחרות, התמודדות עם האיום החדש והמורכב ביותר מצד מותגי הרכב הסינים ששוטפים את היבשת, כמו גם מצד קונצרן פולקסווגן שנמצא כעת במהלך אדיר של מעבר - מאוחר מדי - לחשמל.

עם זאת ולמרות צפירת ההרגעה לכאורה, כדאי להקשיב לדבריו של טווארס אשר בחר לפני מספר ימים להציג את רנו כדוגמה להתנהלות לא נכונה מול האיום הסיני-חשמלי, גישה מוטעית לדבריו שגרמה בין היתר לנסיגה מתוכניות מתוקשרות היטב להשקת מותג כול-חשמלי. טווארס הסביר שרנו פשוט אינה מוכנה להתמודד מול ענקיות חדשות כמו BYD, אך לדבריו גם מול סטלנטיס היא נמצאת בבעיה.

מה אנחנו חושבים: ראשית וכמאמר הקלישאה ולמרות ההכחשה, אין עשן בלי אש. השמועות על אפשרות של מיזוג בין סטלנטיס לרנו, הגם ששידוך כזה עשוי ליצור בעיות בעיקר בצרפת, לא עלו סתם כך. היה מי שדאג - טאוורס, ממשלת צרפת ואולי אפילו רנו - להציף אותן ולמען האמת, מיזוג שכזה לא נראה מופרך. בעיקר לא מצד רנו שנראית מעט אבודה כיום בכל הנוגע לעתיד התעשייה.

ומבחינת סטלנטיס, שגם כך מחזיק במספר מותגים בלתי אפשרי וחסר תקדים? דאצ'יה למשל יכולה להיות מתנת עידן חדש נהדרת לקונצרן העצום. רנו? אף אחד לא ממש יופתע אם המותג המפואר ימצא עצמו באותו חדר מגורים יחד עם פיג'ו, סיטרואן, אופל ופיאט. ארבעה מותגים מפוארים בעבר, כל אחד בדרכו, שחולקים כיום כמעט הכל כדי לשרוד בתעשייה תחרותית ותובענית.

למאמר זה התפרסמו 23 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה