בקצרה:
- אודי S3 מעודכנת חזקה ומהירה יותר
- מערכת ההנעה הכפולה מגיעה מה-RS3
- המחיר מתחיל ב-420 אלף שקל
חיזוק מכאני: אודי מתחילה לשווק את ה-S3 לאחר מתיחת פנים. גרסת הביצועים למשפחתית הקומפקטית מצוידת במנוע בנזין מוגדש המוכר מהדגם היוצא (EA888), עם 4 צילינדרים (2.0 ליטר) ו-333 כ"ס, 23 כ"ס יותר מבעבר. הוא מחובר לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד, המבטיחה העברות הילוכים במהירות כפולה תחת עומס מלא ושיפור בביצועים עם קיצוץ 0.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (4.7 שניות) בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.
גם בפניות: מערכת ההנעה כפולה קבועה חדשה, עם דיפרנציאל אחורי אקטיבי מתוצרת מגנה, מחליפה את יחידת האלדקס בדגם היוצא, בדומה ל-RS3 הקיצונית. היא מאפשרת חלוקת כוח משתנה בין הגלגלים האחוריים, עם העברה של עד 100% לכל אחד מהם, ועל ידי כך צמצום תת היגוי והענקת יכולת "דריפט" בעת בחירה במצב ייעודי.
כבעבר, מערך המתלים שונה מ-A3 רגילה, קשיח יותר ואחראי להנמכת מרכב של 1.5 ס"מ. אודי ביצעה שינויי בגיאומטריית המתלים מלפנים וגם כיילה מחדש את ההגה על מנת לשפר את החדות והתחושה. בנוסף הבלמים הקדמיים גדולים ב-17 מ"מ (357 מ"מ) עם קאליפרים חדשים ורפידות גדולות יותר.
ברשימת האופציות ששווה לסמן עליהן V יש בולמי זעזועים אדפטיביים (6,000 שקל), צמיגים פלקן Azenis דביקים ורחבים יותר שפותחו במיוחד עבורה (6,300 שקל) ומערכת פליטה מטיטניום של אקרפוביץ' שמשדרגת את הצליל (33 אלף שקל).
מה עוד צריך לדעת: ה-S3 תוצע כבעבר במרכב ספורטבק 5 דלתות (ב-420 אלף שקל) או סדאן עם 4 דלתות (ב-424 אלף שקל). שינויי המראה צנועים ומתמקדים בסבכה וחישוקים שונים, בעוד שסביבת הנהג נותרה זהה, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ("10.1) המאפשרים תצוגת נתוני "אקשן", מושבים תומכים יותר והגה שלוש צלעות עם חלק תחתון שטוח ומנופי שליטה ידנית בהילוכים.
רשימת האבזור עשירה מבעבר, כוללת ריפודים משולבי עור, עם כיוון חשמלי וחימום לקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים וחלון שמש. מערך הבטיחות כולל כבעבר בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת, כעת גם עם התרעה על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: העדכון שעברה ה-S3 מתמקד בשדרוג הביצועים והיכולת הדינמית, ומדגים את השינוי שעברה היצרנית המתמקדת כעת יותר בתוכן מאשר בעטיפה. זה כנראה הופך את גרסת הביצועים למשפחתית הגרמנית לטובה מאי פעם, אבל עם תג מחיר צפונית ל-400 אלף שקל יהיה לה גם קשה יותר להתחרות.