דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ועכשיו גם באוטומט: טויוטה עדכנה את הקורולה GR

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טויוטה עדכנה את גרסת הביצועים לקורולה 
  • תציע אופציה לתיבת 8 הילוכים אוטומטית
  • שיווק מקומי? לא בקרוב

בלי דוושת מצמד: טויוטה חשפה מתיחת פנים לקורולה GR, גרסת הביצועים הקיצונית למשפחתית הפופולארית, המשווקת בצפון אמריקה, אוסטרליה ויפן מול מתחרות כמו הונדה סיוויק טייפ R ופולקסווגן גולף R. השינוי המשמעותי ביותר הוא אפשרות לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, בנוסף ל-6 הילוכים ידנית שהוצעה בה בעבר, עם כיול ייעודי להעברות הילוכים מהירות לרבות הורדת יחסים בזמן בלימה.

מנוע בנזין מוגדש, עם 3 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר, שומר על הספק זהה (304 כ"ס) אבל נתון המומנט עלה במעט (40.8 קג"מ, 3.1+). ההנעה כפולה קבועה כבעבר, עם דיפרנציאלים מוגבלי החלקה (טורסן מלפנים ומאחור), אבל כעת בחירה במצב מסלול מאפשרת חלוקת כוח משתנה בין הצירים לעומת 50-50 בעבר. נתוני ביצועים טרם פורסמו.

מה עוד צריך לדעת: טויוטה גם ביצעה שינויים האמורים לשפר עוד יותר את היכולת הדינמית. למשל שילוב כיווץ להחזרה בבולמי הזעזועים האמור לצמצם את זוויות הגלגול ולשפר את אחיזת הצמיגים הפנימיים בפניה. במתלה האחורי שינו המהנדסים את מיקום הזרוע הנגררת על מנת לצמצם את שקיעת האחוריים בהאצה חזקה עם כיול שונה לקפיצים ולמוט המייצב.

גם העיצוב עודכן, בעיקר בחרטום עם סבכה גדולה יותר ותוספת של כונסי ומסיטי אוויר בפגוש הקדמי לטובת הזרמת אוויר לקירור הבלמים ולמצנן של תיבת ההילוכים. סביבת הנהג כוללת כבעבר מסך מגע ולוח מחוונים דיגיטלי ("8 כל אחד) ומשבים קדמיים המציעים תמיכה משופרת. בגרסה האוטומטית נוספו מנופי שליטה ידנית בהילוכים מאחורי ההגה.

מה אנחנו חושבים: העדכון שעברה הקורולה GR, עם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית, ללא ספק יאפשר לה לפנות לקהל רחב בהרבה מבעבר. במקביל, נדמה כי מהנדסי חטיבת הביצועים היפנית לא שוקטים על השמרים וממשיכים לשפר ולשדרג את האיכויות הדינמיות הגבוהות ממילא.

אנחנו לגמרי בעד, וגם בעד שהיבואנית תשקול מחדש שיווק מקומי שלה ושל שאר דגמי הביצועים המרשימים של טויוטה. גם בגלל שהתיבה האוטומטית שמוצעת בה וגם ביאריס GR העדכנית הופכת אותן מתאימות הרבה יותר לקהל המקומי, ובעיקר כי הם יוסיפו הרבה צבע ושאר רוח שחסר כיום באולם התצוגה המקומי.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה