דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי 12 שנה: מאזדה 6 חדשה וחשמלית בדרך לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מאזדה 6 יוצאת לגמלאות אחרי 12 שנה
  • תוחלף בשנה הבאה בדור חדש עם הנעה חשמלית
  • על הפיתוח והייצור אחראית צ'אנגאן הסינית

חשמל במקום בנזין: מאזדה הודיעה כי 6 חדשה וחשמלית תשווק בקרוב באירופה, והיא צפויה גם להגיע אלינו במהלך השנה הבאה. היא תחליף את ה-6 הנוכחית המשווקת מזה כ-12 שנים ללא שינויים משמעותיים, ותתמודד מול מתחרות כמו טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, BYD סיל, אקספנג P7 ופולקסווגן ID7.

בסיס סיני: ה-6 שהוצגה לאחרונה בתערוכת בייג'ינג פותחה ומיוצרת בשיתוף פעולה בין היצרנית היפנית לצ'אנגאן (Changan) הסינית הנחשבת לאחת מענקיות התעשייה המקומית. היא חולקת פלטפרומה ומכלולי הנעה עם דיפל (Deepal) SL03, המשפחתית הגדולה של מותג החשמליות צ'אנגאן.

הפלטפורמה (EPA1) היא ייעודית של צ'אנגאן למערכות הנעה חשמליות או מחושמלות (היברידיות) עם חלוקת משקל מאוזנת (50-50 לפנים-אחור). היא תוצע אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה, האחת עם 218 כ"ס, סוללת 58.9 קוט"ש וטווח של כ-400 ק"מ, והשניה עם 258 כ"ס, סוללת 66.8 קוט"ש וטווח של כ-480 ק"מ. בשני המקרים עם הנעה אחורית.

בסין היא מוצעת בגרסה עם סוללה קטנה יותר ומנוע בנזין (1.5 ליטר) המשמש כמאריך טווח, אך לא ברור האם היא תשווק ביבשת הישנה.

הפנים החדשות: העיצוב החיצוני משלב את החרטום המוכר של היצרנית היפנית, עם סבכה גדולה, יחידות תאורה צרות ומכסה קדמי ארוך. הפרופיל מזכיר קופה-ארבע-דלתות עם ידיות פתיחה נשלפות, ללא מסגרת לחלונות, שמשה אחורית המשתפלת בחדות לאחור וספוילר מתרומם חשמלית בקצה דלת תא המטען.

סביבת הנהג כוללת כמקובל מסך מגע גדול ("14.6) ומעט מתגים, לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) וגלגל הגה בעל שתי צלעות עם בורר הילוכים בסמוך לו, סידור המפנה מקום לתאי אחסון. לנוסע מלפנים יש הדום נשלף חשמלית לרגליים.

בהשוואה ל-6 הוותיקה היא ארוכה ב-5 ס"מ (492 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-7 ס"מ (290 ס"מ) ולכן עשויה להעניק מרחב מחיה טוב משמעותית לנוסעים.

מה אנחנו חושבים: בדומה ליצרניות יפניות קטנות אחרות, גם מאזדה מתקשה להתמודד מעבר התעשייה להנעה חשמלית, בגלל המשאבים העצומים הנדרשים בתהליך הפיתוח והייצור, מה שהוביל אותה לשיתוף הפעולה עם צ'אנגאן. האם שילוב הידיים בין היפנים לסינים יאפשר התמודדות בקטגוריה העמוסה מתחרות משובחות מכל קצוות הגלובוס? על כך תהיה תשובה רק בעתיד.

למאמר זה התפרסמו 87 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה