בקצרה:
- האסקלייד העדכני מוסיף הרבה מסכים
- נפרד ממנוע הדיזל, יוצע רק עם V8 בנזין
- כאן במחצית השניה של 2025
הפנים החדשות: קאדילק חשפה מתיחת פנים לאסקלייד, רכב הפנאי הגדול ביותר בחטיבת היוקרה של GM. בארה"ב הוא הדגם הנמכר ביותר בקטגוריה מזה כעשור, ובסך הכל רשם יותר ממיליון יחידות שיוצרו מאז הוצג לראשונה לפני כרבע מאה.
השינוי העיצובי מתמקד בחרטום, עם סבכה ויחידות תאורה עדכניות בדומה לאסקלייד IQ החשמלי. קאדילק גם תציע אופציה לחישוקי "24, הגדולים ביותר שהוצעו בו מעולם, גדולים ב-"2 מאלה של הדגם היוצא.
גם סביבת הנהג מקבלת עדכון בהשראת הגרסה החשמלית עם מסך ענק ("55) לרוחב הדשבורד המשמש כלוח מחוונים (עם מערכת ראיית לילה), מסך מגע מרכזי ואחד נוסף לנוסע. ואם כל זה לא מספיק, אז בחלק התחתון של הקונסולה המרכזית ישנו מסך מגע נוסף לשליטה בבקרת האקלים. עוד נוספה תצוגת נתונים עילית גדולה וצבעונית על השמשה, ההגה הוא כעת בעיצוב שתי צלעות בעוד בורר ההילוכים מוצב כעת כידית מימין לו.
לצמד "מושבי הקפטן" בשורה השניה נוספה קונסולה המפרידה בניהם, עם שולחן נשלף, צמד משטחי טעינה אלחוטית ומסך לשליטה בכיוון חשמלי, עיסוי, חימום ואוורור של המושבים האחוריים. גם מערכת השמע של AKG שודרגה וכוללת כעת 40 רמקולים (4 יותר מבעבר) ותאורת אווירה פנימית מאפשרת כעת בחירה בין 126 גוונים.
רק בנזין: מנוע טורבו-דיזל (6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 277 כ"ס) לא יוצע עוד לאור הביקוש הנמוך בצפון אמריקה, כך שהאופציה היחידה תהיה למנוע V8 בנזין בנפח 6.2 ליטר עם 420 כ"ס או 682 כ"ס עם מגדש על בגרסת הביצועים V. בשני המקרים בחיבור לתיבת 10 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
נזכיר כי האסקלייד חולק פלטפורמה עם שברולט טאהו, על בסיס שלדת סולם עם מתלים נפרדים מלפנים (עצמות עצה כפולות) ומאחור (רב חיבורי). כאופציה יוצעו בולמי זעזועים אדפטיביים עם יכולת ניטור של תנאי הדרך והתאמת השיכוך אלף פעמים בשניה או מיתלי אוויר אדפטיביים המאפשרים מרווח גחון משתנה.
מה אנחנו חושבים: העדכון שעבר האסקלייד מביא לשדרוג בעיצוב החיצוני ובעיקר בתא הנוסעים המודרני משמעותית, באופן שעשוי לשכנע לקוחות וותיקים לשדרג לדגם החדש, וגם יאפשר לו להתמודד טוב עוד יותר מול מתחרים גרמנים כמו ב.מ.וו X7 ומרצדס GLS. משאר הבחינות נראה שקאדילק לא שינתה משמעותית את המתכון המוכר כשאת קפיצת המדרגה הטכנולוגית היא שומרת לאסקלייד IQ החשמלי.