בקצרה:
- ה-7 יהיה חשמלי שישי לפולסטר
- ישתלב בקטגוריית פנאי קומפקטי הפופולרית
- באירופה ב-2027. אצלנו לא ברור מתי או אם בכלל
- מתחרים עתידיים: אודי Q4 וג'נסיס GV60
למרכז הזירה: פולסטר, שמה של חטיבת הביצועים החשמלית של וולוו בעבר וכיום מותג נוסף בביתה של הענקית הסינית ג'ילי, מפרסמת כי הדגם הבא אותו תפתח יהיה ה-7. רכב פנאי קומפקטי חשמלי שייוצר באירופה עם צפי הגעה לאולמות התצוגה בעוד כשנתיים.
מה אנחנו יודעים: פולסטר לא מפרסמת כל פרט אודות הדגם החדש, שיהיה השישי באולם התצוגה שלה, אחרי ה-2 ששווקה כאן בעבר, 3 ו-4 המשווקים כיום באירופה אבל עוד לא עשו עליה, כמו גם ה-5 כסדאן-GT שתושק רשמית במהלך השנה וה-6 כרודסטר שתוצג בשנה הבאה.
כבסיס תשמש הפלטפורה הייעודית של ג'ילי (SEA) שתהווה מעתה בסיס לכל הדגמים של היצרנית, בשונה מהמצב מרובה הפלטפורמות כיום. ניתן לשאר כי בדומה לסמארט 5, גם ה-7 יוצע בגרסאות הנעה אחורית או כפולה (בין 350 ל-600 כ"ס בהתאמה) וסוללה בקיבולת 100 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה של כ-600 ק"מ. שימוש במתח גבוה (800V) יאפשר טעינה אולטרה-מהירה עם 15 דקות מ-10% ל-80%.
מה אנחנו חושבים: ה-7 העתידי הוא תוספת סופר חשובה לפולסטר שכן הוא יאפשר לה להשתלב באחת הקטגוריות הפופולריות בשוק היוקרה כיום. אבל העובדה שהוא צפוי להגיע לאולמות התצוגה שלה רק בעוד שנתיים עשויה להציב אותו מול היצע מתחרים גדול ומודרני מזה הקיים כיום.
בנוסף, בעוד באירופה פולסטר זוכה להצלחה יחסית ומתכוונת להגדיל משמעותית את רשת השיווק והמכירות בשנתיים הבאות, הפעילות המקומית שלה הופסקה ואולם התצוגה בהרצליה צפוי להיסגר בקרוב. זאת אגב בשונה ממותגים אחרים של קונצרן ג'ילי כאן, כמו זיקר וסמארט שזכו להצלחה אדירה.
האם המצב ישתנה בעתיד? אולי, אבל נוכח הסיטואציה הנוכחית קשה להיות אופטימיים.