בקצרה:
- מיני שלוש דלתות וקאנטרימן יגיעו לישראל בעוד חודש
- ישווקו כאן עם מנועי בנזין או בגרסה חשמלית
- החל ב-205 אלף שקל ל-3 דלתות, 265 אלף לקאנטרימן
לצעירים אמידים: מיני החלה במכירה מוקדמת לגרסת שלוש דלתות חדשה, הרביעית בשושלת מאז עבר המותג הבריטי לשליטת ב.מ.וו הגרמנית. יש לציין כי מדובר במכירה מוקדמת, ומכוניות ראשונות למכירה צפויות לנחות כאן רק בעוד כחודש.
בהשוואה לקודמתה היא ארוכה בסנטימטר (388 ס"מ), רחבה וגבוהה ב-2 ס"מ (174 ו-143 ס"מ בהתאמה) ועם בסיס גלגלים (249.5 ס"מ) ותא מטען (210 ליטר) זהים בממדים.
היא תוצע עם מנועי בנזין מוגדשים - עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (156 כ"ס) בקופר (החל מ-205 אלף שקל), או עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (204 כ"ס) בקופר S (285 אלף שקל). בשני המקרים עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית.
מיני תציע גם שתי גרסאות חשמליות, שתיהן עם מנוע קדמי והנעה קדמית. הקופר E עם 184 כ"ס וסוללת 40.7 קוט"ש תאפשר טווח נסיעה תיאורטי צנוע של 300 ק"מ (ב-240 אלף שקל). לקופר SE יש 218 כ"ס וסוללת 54.2 קוט"ש עם 390 ק"מ (ב-280 אלף שקל).
קצב הטעינה המהירה עומד על 75 קילוואט בגרסת הבסיס או 95 קילוואט בבכירה, בשני המקרים עם טעינה מ-10% ל-80% בכחצי שעה.
מערכות הבטיחות כוללות כציוד תקני בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת מעבר לנתיב לא פנוי), בעוד הגרסאות הבכירות מוסיפות גם בקרת שיוט אדפטיבית ושמירת נתיב.
גדולה, למשפחות: מיני מתחילה לשווק בישראל גם את הדור השלישי לקאנטרימן, רכב הפנאי של המותג עליו נהגנו לאחרונה. הממדים גדלו משמעותית עם עוד 14.5 ס"מ לאורך (444.5 ס"מ), 8 ס"מ לגובה (163.5 ס"מ) ו-2 ס"מ לרוחב ולבסיס הגלגלים (184 ס"מ ו-269 ס"מ בהתאמה). תא המטען מכיל 450 ליטר בגרסת הבנזין, 460 ליטר בחשמלי.
הקאנטירמן ישווק עם מנוע בנזין מוגדש, שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, עם סיוע היברידי מתון (48V) המפיק 170 כ"ס (החל מ-265 אלף שקל). החיבור הוא לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית.
לגרסה החשמלית (החל מ-310 אלף שקל) מנוע קדמי עם 204 כ"ס וסוללת 66.4 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 447 ק"מ. טעינה מהירה בקצב של 130 קילוואט מאפשרת את מילוי הסוללות מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה.
רשימת האבזור כוללת בגרסת הבסיס מסך מגע מרכזי ("9.4), טעינה אלחוטית, מפתח חכם , דלת תא מטען חשמלית וכיוון חשמלי ועיסוי למושבים הקדמיים. הגרסה הבכירה מוסיפה מצלמות היקפיות וחלון שמש. מערך הבטיחות כולל כציוד תקני בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: בניגוד לפרויקטים נוסטלגיים אחרים (ע"ע חיפושית), המהדורה המודרנית של מיני הצליחה לשמר את הקסם העיצובי של המקור ולגבות אותו באיכויות ניהוג מצוינות. לכן היא זכתה להצלחה במהלך השנים, גם כאשר נמכרה במחירים גבוהים משל מתחרותיה הישירות.
אבל זה הולך ונהיה קשה יותר משנה לשנה, שכן ההתרפקות הנוסטלגית מתקשה להצדיק את עצמה כיום. וכאשר יותר ויותר מתחרות נכנסות לזירה החשמלית עם דגמי רטרו אופנתיים, החיים של מיני לא צפויים להיות פשוטים יותר. בטח לא כשהיא עונדת תג מחיר עסיסי כל-כך