דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זוכרים את רקסטון? הוא משווק גם בגרסה מוזלת רק לכביש ולשבעה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הרקסטון יוצע מעתה גם בגרסת הנעה אחורית בלבד
  • מוותר כך על יכולת השטח, אבל לא על כושר הגרירה
  • עם שבעה מקומות ובמחיר של 215 אלף שקל

כבש בעור זאב: KGM רקסטון (לשעבר סאנגיונג רקסטון) יוצע אצלנו מעתה ובמפתיע גם בגרסה ללא הנעה כפולה ובמחיר נמוך ב-45 אלף שקלים מגרסת ההנעה הכפולה ברמת הגימור הבסיסית: 215 אלף שקל. מטרת היבואנית יומרנית: "להוביל את קטגוריית ה-SUV-שבעה-מושבים בישראל".

הרקסטון, שתוכנן כרכב שטח ומבוסס בהתאם על שלדת סולם, יסתפק בגרסה החדשה בהנעה אחורית ויוותר כמובן על הילוך כוח - סידור נדיר כיום, וכזה שהיה שכיח בעבר הרחוק ברכבי כביש-שטח אמריקאיים. למעשה, היתרון היחיד שנותר לשלדת הסולם ולמכלולים החסונים בגרסה החדשה הוא כושר גרירה נדיב שעומד על 2.7 טון - רק 300 ק"ג פחות מגרסת ההנעה הכפולה.

מה עוד צריך לדעת: יחידת ההנעה זהה לרקסטון המוכר, עם מנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר, הספק של 202 כ"ס ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. למרות שהמשקל העצמי של גרסת ההנעה האחורית נמוך ב-125 ק"ג ועומד על 2,055 ק"ג, התאוצה ל-100 קמ"ש איטית ב-3 עשיריות ואורכת 11 שניות. צריכת הדלק המוצהרת היא 12.3 ק"מ לליטר, שיפור זניח של 5% לעומת הגרסה המוכרת.

מפרט האבזור עדיף במרבית הפרמטרים על גרסת EX הבסיסית אך נחות מזה של הפרימיום הבכירה (למעט תוספת של לוח מחוונים דיגיטלי בגרסה החדשה). הרשימה כוללת בין היתר בקרת אקלים עם יציאות נפרדות ל-3 שורות המושבים, מסך מגע ("12.3) עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מושבים דמויי עור וחיישני חניה היקפיים.

מערך אביזרי הבטיחות כולל לא פחות מ-9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

מה אנחנו חושבים: במשך עשרות השנים שבהן שווק הרקסטון בישראל, לרוב תחת מותג סאנגיונג ולאחרונה תחת סמל KGM, הוא ניסה לשמש אלטרנטיבה זולה לרכבי שטח כמו טויוטה לנדקרוזר, ולא בהצלחה יתרה. הגרסה החדשה, ללא יכולת שטח אך במחיר אטרקטיבי בהרבה, מכניסה אותו להתמודדות בזירה שהוא עדיין לא מכיר - מול רכבי פנאי כמו מיצובישי אאוטלנדר, סקודה קודיאק וצ'רי טיגו 8 פרו.

מול להיטי המכירות האלה הוא מציג יתרון ברור בכל הנוגע למימדים, למנוע הדיזל היעיל ולכושר הגרירה הפנטסטי. אך יש להניח שבתחום העידון ונוחות הנסיעה בהתחשב במכלולי השטח הבסיסיים, יהיה לו קשה יותר עם מתחריו המודרניים.

האם מדובר באלטרנטיבה מסקרנת, עם פוטנציאל למכירות גבוה מבעבר? בהחלט כן. האם הוא ישיג את הובלת הקטגוריה כפי שמעוניינת היבואנית? זו כבר תהיה משימה קשה בהרבה, שתלויה בעיקר בעניין שיביעו בו ציי הרכב.

למאמר זה התפרסמו 34 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה