שוברת שיאים סדרתית: פורשה ידנית קבעה שיא נוסף בנורבורגרינג
שוברת שיאים סדרתית: פורשה ידנית קבעה שיא נוסף בנורבורגרינג
פורשה GT3 העדכנית הקיפה את המסלול הארוך מהר יותר מקודמתה בעלת תיבה כפולת-מצמד והציבה בכך שיא חדש לרכב עם תיבה ידנית. הבטחה לשיא מטורף עוד יותר בעתיד? הנה כל הפרטים
שיא ידני: פורשה 911 GT3 העדכנית (992.2) קבעה שיא הקפה למכונית עם תיבת הילוכים ידנית בנורבורגרינג, 6 דקות ו-56.3 שניות, 9.5 שניות פחות מהמחזיקה הקודמת בתואר – דודג' וויפר ACR (בהשוואה למסלול של 20.6 ק"מ) ואפילו 3.6 שניות פחות מה-GT3 היוצאת (992.2) עם תיבת הילוכים כפולת מצמד (PDK).
צפייה בתוכן שוברת שיאים סדרתית: פורשה ידנית קבעה שיא נוסף בנורבורגרינג
נזכיר כי תיבת הילוכים ידנית איטית כיום מתיבות אוטומטית מתקדמות (פלנטרית או כפולת מצמד) הן בביצועים בקו ישר והן על המסלול, שכן משך העברת ההילוך ארוך יותר והנהג מחויב לעומס עבודה גבוה בהרבה.
נגד השעון: יורג ברגמייסטר, נהג הניסוי הראשי של פורשה ומי שאחראי על חלק ניכר מהשיאים שקבעה בנורבורגרינג, אמר כי "ה-GT3 החדשה משרה הרבה יותר ביטחון בנהיגה על המגבלות מהדור הקודם, בעיקר בזכות שינויים במערכת המתלים שמאפשרים יציבות טובה הרבה יותר בקטעים המשובשים ועל אבני השפה, כך שהייתי מהיר יותר כמעט בכל פניה".
הוא הוסיף כי "למרות שעם תיבת PDK היה ניתן לגלח עוד כמה שניות, עם התיבה הידנית הייתי צריך לעבוד הרבה יותר, ולכן זה גם היה מהנה ומתגמל יותר".
ללא תוספת כוח: ה-GT3 העדכנית שומרת על אותו מנוע בוקסר 6 צילינדרים בנפח 4.0 ליטר, עם 510 כ"ס והנעה אחורית. כבעבר ניתן לבחור בין תיבת 6 הילוכים ידנית כמו במכונית שקבעה את השיא, או 7 הילוכים כפולת מצמד, בשתיהן עם יחסי העברה קצרים יותר (ב-8%). נתון הזינוק ל-100 קמ"ש נותר זהה (3.9 שניות לידנית, 3.4 שניות לכפולת-מצמד).
מערך המיתלים מגיע מה-GT3 RS עם גיאומטריה ייעודית ובולמי זעזועים שכוילו מחדש במטרה לשפר את נוחות הנסיעה מבלי לפגוע ביכולת הדינמית. כבעבר, היגוי אחורי אקטיבי הוא ציוד תקני.
המכונית שקבעה את השיא צוידה בחבילת וויסאך (בתוספת 290 אלף שקל) עם גג, קצוות כנף אחורית, מסיטי אוויר מלפנים, מכסה קדמי, מראות צד, כלוב בטיחות, מושבי באקט, מוטות מייצבים וגם חלקים במתלה האחורי מקרבון קל משקל. חישוקי מגנזיום מחושל חוסכים 9 ק"ג נוספים ויעלו עוד 205 אלף שקל.
מה אנחנו חושבים: גם במתיחות פנים קלות, פורשה מצליחה לשדרג פעם אחר פעם את היכולת של מכונית הספורט המפורסמת שלה, גם בגרסאות הבסיס ובעיקר ב-GT3 הקיצונית והנחשקת. והנורבורגרינג, שהפך בשנים האחרונות למגרש המשחקים הביתי שלה פורשה הוא מקום אידאלי להפגנת יכולת. מרשים מאוד. מאוד.
BENTLEY CONTINENTAL GT SPEED הוא היברידי ובעל מנוע V8 בנפח 4 ליטר עם שני מנוע טורבו המפיק 771 כ"ס ובעל תאוצה של 3.2 שניות. הבנטלי שוקל 2460 ק"ג.
ל-PORSCHE 911 GT3 תאוצה של 3.4 שניות עבור מצמד-כפול ו-3.9 שניות עבור ידני. משקלו הוא 1479 ק"ג. לכן הבנטלי מעל הפורשה.
1 שלום. הבנטלי הוא חלום טוב יותר.
2. אין שום דבר יוצא דופן בפורשה ידני.