בקצרה:
- יונדאי מרחיבה את היצע הגרסאות של הסטאריה
- עם תוספת של כמעט 70 כ"ס ושיפור בצריכת הדלק
- אצלנו בסוף השנה, או מעט מאוחר יותר
עוד אופציה לסטאריה: יונדאי השיקה בשוק הקוריאני גרסה חדשה לוואן המסחרי, שמקבל לראשונה הנעה היברידית עם שיפור משמעותי בביצועים ובצריכת הדלק. הייצור צפוי להתחיל רק בחודש אוגוסט הקרוב, ולישראל היא אמורה להגיע במהלך הרבעון הרביעי של השנה הנוכחית, או לכל המאוחר בתחילת 2025.
יחידת ההנעה ההיברידית של יונדאי סטאריה, שדומה לזו שמוצעת כאן בסנטה פה או בקיה ספורטז', כוללת מנוע בנזין מוגדש, עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים, בהספק של 180 כ"ס. לצידו ניצב מנוע חשמלי בהספק של 73 כ"ס, ויחד מייצרים השניים הספק משולב של 245 כ"ס ומומנט של 37.4 קג"מ. הכוח מגיע לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים אוטומטית.
מה עוד צריך לדעת: בהשוואה לגרסת הדיזל המוכרת (2.2 ליטרים), מדובר בתוספת של 68 כ"ס, אך המומנט כאן נמוך יותר בכ-7 קג"מ. ביונדאי עדיין לא מפרסמים את נתוני הביצועים של הסטאריה ההיברידי, אך מצהירים על צריכת דלק משולבת של 13 ק"מ לליטר - שיפור של כ-7% בסך הכל לעומת גרסת הדיזל, ושיפור של 37% בהשוואה לגרסת הבנזין עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים, שלא נמכרת בישראל.
לצד יחידת ההנעה החדשה, ביונדאי החליפו גם את שקעי ה-USB לטייפ C, ואילו דלת ההזזה החשמלית נפתחת כעת בקצב איטי יותר - ככל הנראה עקב משוב שהגיע מלקוחות.
מה אנחנו חושבים: אחרי שיונדאי שילבה הנעות היברידיות כמעט בכל היצע הדגמים שלה, מהקונה והאלנטרה ועד לטוסון ולסנטה פה, הגיע תור הסטאריה. ולטעמנו מדובר בהחלטה מוצלחת במיוחד - שכן וואנים מסחריים שעברו להנעה חשמלית מלאה התקשו להשיג טווח נסיעה ראוי, ואילו האופציה ההיברידית משפרת הן את הביצועים והן את צריכת הדלק, מבלי לפגוע בשימושיות או בחוויית הנסיעה. במחיר הנכון, זו יכולה להיות הצלחה גם בשוק הישראלי.