בקצרה:
- אודי מנחיתה גרסה היברידית נטענת ל-A5
- עם ביצועים משופרים וכ-100 ק"מ ללא זיהום
- המחיר: מ-450 אלף שקל, 87 אלף שקל יותר מהבנזין

מתחברת לשקע: אודי מתחילה לשווק גרסה היברידית נטענת ל-A5, מערכת הנעה הזוכה לאחרונה לעדנה מחודשת בשוק הרכב. תג המחיר מתחיל ב-450 אלף שקל, 87 אלף שקל יותר מגרסת הבנזין. בהשוואה למתחרות הישירות היא יקרה 30 אלף שקל יותר מב.מ.וו 330e אך זולה ב-60 אלף שקל ממרצדס C300e.
מערכת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (252 כ"ס), מנוע חשמלי (142 כ"ס) ותיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד עם הנעה כפולה-קבועה. היא תוצע בשתי רמות הספק, עם 299 כ"ס בגרסת הבסיס ו-367 כ"ס בגרסה הבכירה (ב-510 אלף שקל) כשההבדל היחיד הוא בתוכנת ניהול המנוע החשמלי ולא בחומרה עצמה.

חיזוק חשמלי: הביצועים טובים משמעותית מגרסת הבנזין המשווקת כאן, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות (1.9 שניות פחות) בעוד הגרסה הבכירה תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-5.1 שניות, שניה מהר יותר ממרצדס C300e ו-0.8 שניות מהר יותר מב.מ.וו 330e.
סוללה בקיבולת 25.9 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ בדומה למתחרות הגרמניות, אבל בשונה ממרצדס אין כאן אפשרות לחיבור לעמדת טעינה מהירה (DC). הסוללה גם גוזלת 114 ליטר מנפח תא המטען (331 ליטר) בהשוואה לגרסאות הבנזין.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית דומה לדגמים חשמליים של אודי ומאפשרת לשלוט ידנית במצבי עוצמה קבועים מראש (שלושה במספר), או מצב אוטומטי המתאים את העוצמה בהתאם לנתונים מהרדאר (קרבה לרכבים אחרים) וממערכת הניווט (שיפוע הכביש, פניות, מגבלות מהירות וכו').

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת כציוד תקני לוח מחוונים דיגיטלי ("11.9), מסך מגע גדול במרכז הקונסולה ("14.5) עם מצלמות היקפיות ומסך מגע נוסף עבור הנוסע מלפנים ("10.9) לשליטה במערכת הנוחות-בידור. עוד כוללת הרשימה ריפודים משולבי עור, עם כיוון חשמלי וחימום לקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.
הגרסה הבכירה מוסיפה תצוגת נתונים עילית, אוורור למושבים הקדמיים וחימום לאחוריים, כיוון חשמלי להגה, מערכת שמע של B&O (עם 20 רמקולים), בולמי זעזועים אדפטיביים וחישוקים גדולים יותר ("19 לעומת "18).
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: בנהיגת הבכורה שערכנו לה, ה-A5 ההיברידית נטענת הותירה בנו רושם חיובי בהרבה מגרסת הבנזין. זאת הודות לביצועים טובים משמעותית, טווח נסיעה חשמלי ראוי, איכויות נסיעה גבוהות וגם שדרוג גם לאבזור הנוחות.
אבל יש לכך מחיר והוא גבוה משמעותית מהגרסה שאינה מתחברת לשקע, פער אותו תתקשו להחזיר רק בעלויות התדלוק הנמוכות יותר. בנוסף, למרות הצהרות אודי באירוע ההשקה על תג מחיר נמוך מהמתחרות הגרמניות, היא יקרה מסדרה 3 המקבילה, שלא לדבר על אלטרנטיבות עם הנעה חשמלית מלאה. קל זה לא יהיה.