בקצרה:
- טסלה הציגה גרסה מוארכת למודל Y
- עם ביצועים דומים ומקום לשישה נוסעים
- בשלב ראש תשווק רק בסין

העיקר האורך: טסלה מתחילה לשווק בסין גרסת L מוארכת למודל Y, מי שהחזיק במשך שנתיים (2023-2024) בתואר הדגם הנמכר ביותר בעולם, אבל איבד אותו במחצית הראשונה של השנה לטויוטה ראב4. תג המחיר בסין גבוה בכ-24 אלף שקל מהגרסה הרגילה.
בהשוואה לגרסה הרגילה הוא גדול משמעותית - ארוך ב-18 ס"מ (497.5 ס"מ) ובעל בסיס גלגלים ארוך ב-15 ס"מ (304 ס"מ), המאפשר להציב בקלות יחסית שורת מושבים שלישית. שורת המושבים השניה היא בתצורה הפופולרית בסין של צמד "מושבי קפטן", ובסך הכל מקום לשישה נוסעים. גם נפח תא המטען גדול ב-401 ליטר (2,539 ליטר) לאחר קיפול צמד שורות המושבים האחוריות.

מה עוד צריך לדעת: מערכת ההנעה נותרה זהה לגרסת LR הנמכרת שם, עם צמד מנועים חשמליים, קדמי עם 193 כ"ס ואחורי עם 269 כ"ס. אלה מזניקים את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, 0.2 שניות יותר מהגרסה הרגילה בגלל משקל עצמי גבוה במעט (96+ ק"ג). סוללת 82 קוט"ש מאפשרת לעומת זאת טווח נסיעה דומה 750 ק"מ על פי התקן הסיני (CTLC).
סביבת הנהג שודרגה עם מסך מרכזי גדול יותר ("16 לעומת "15.4), טעינה אלחוטית מהירה יותר לסמארטפון וגם מערכת שמע משודרגת.

מה אנחנו חושבים: כשהוצג לראשונה, היה מודל Y מהבודדים בקטגוריית פנאי-חשמל, ובהתאם זכה להצלחה יוצאת דופן בכל מקום בגלובוס. כיום הוא נאלץ להתמודד בזירה מרובת מתחרים מצד אחד, והאטה בביקוש לחשמליות מצד שני. עד כמה תסייע לכך הגרסה החדשה? בסין בהחלט כן, שכן מתחריו הישירים שם IM6, אקספנג G6, ואונבו L60 לא מציעים מספר דומה של מושבים. מחוץ לסין הסיפור אחר, שכן טסלה הצהירה כי בינתיים היא אינה מתכננת שיווק במערב. חבל, בישראל הוא יכול היה להפוך ללהיט חשמלי.