דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בדרך ארצה? ליפמוטור חשמלית ל-6 נוסעים במחיר שובר שוק בסין

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ליפמוטור C16 תציע מקום לשישה בזול
  • תוצע עם הנעה חשמלית או היברידית-נטענת
  • עשויה לנחות אצלנו במהלך השנה הבאה

חושבת בגדול: ליפמוטור, יצרנית סינית צעירה שמשתפת פעולה עם קונצרן סטלנטיס, החלה לשווק בסין רכב פנאי חדש בשם C16 - עם מקום לשישה נוסעים ותג מחיר אטרקטיבי של 22 אלף דולר בשוק המקומי, כלומר קצת פחות מ-85 אלף שקל. גם בגרסאות המאובזרות ביותר המחיר בסין לא עובר את ה-25.6 אלף דולר, או קצת יותר מ-96 אלף שקל בתרגום למטבע הישראלי.

אבל בהתחשב בעובדה שה-T03 הקטנה נמכרת בסין ב-9,500 דולר ואצלנו עולה 100 אלף שקל, יתכן וכדאי להנמיך ציפיות באשר לתמחור הצפוי למוביל הנוסעים הגדול, אם וכאשר יגיע לכאן. לדברי היבואנית, השיווק יפתח בישראל אם וכאשר יקבל הדגם תקינה אירופאית, במהלך השנה הבאה.

מה עוד צריך לדעת: ה-C16 מציג ממדים נדיבים, עם אורך של 491.5 ס"מ, רוחב של 190.5 ס"מ, גובה של 177 ס"מ ובסיס גלגלים של 282.5 ס"מ - ובכך הוא גדול מקיה סורנטו, למשל.

הוא יוצע בגרסה היברידית-נטענת עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 232 כ"ס, ומנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (92 כ"ס) המשמש כמאריך טווח. סוללת 28.4 קוט"ש תספק טווח נסיעה חשמלי של 200 ק"מ בתקן הסיני, או כ-150 ק"מ בתקן מערבי.

הגרסה החשמלית מעניינת יותר, ותשווק עם מנוע אחורי בהספק של 293 כ"ס. סוללת 67.7 קוט"ש תעניק טווח של 520 ק"מ בתקן הסיני, או כ-400 ק"מ בתקן מערבי. מתח עבודה של 800 וולט יאפשר טעינה אולטרא-מהירה עם מילוי הסוללות מ-30% ל-80% בתוך כ-15 דקות. בהמשך צפויה להצטרף להיצע גם גרסת הנעה כפולה עם ביצועים משופרים.

היצרנית מבטיחה מרחב פנימי נדיב עם צמד מושבי קפטן בשורה השניה, שמתכוונים חשמלית ומאפשרים תנוחה של "כמעט שכיבה", ומציעים חימום ואוורור. הנוסעים מאחור יהנו ממגשים מתקפלים בגב המושבים הקדמיים וממסך בגודל "15.6 שנשלף מתוך התקרה.

מלפנים מוצב מסך מולטימדיה בגודל "14.6 שלצידו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25. הרשימה הטכנולוגית כוללת בין היתר מצלמות היקפיות, פונקציית זיהוי פנים להתאמה אישית של מאפייני הרכב לנהג וכן מערך של חיישנים, מצלמות ורדאר לייזר (לידאר) שאמורים לספק יכולת לנהיגה אוטונומית ברמה 3.

מה אנחנו חושבים: ליפמוטור אינה מיצרניות הרכב הגדולות של סין, ולא היינו מתעכבים על עוד מוביל נוסעים של יצרנית סינית קטנה, שכן אלו מוצגים חדשות לבקרים. אבל שיתוף הפעולה של ליפמוטור עם קונצרן סטלנטיס, שהתרחב בשבועות האחרונים גם לייצור של דגמי ליפמוטור במפעלי סטלנטיס בפולין, הופך את הדגמים האלו לרלוונטיים יותר מאי פעם - וגם מעניק לקונצרן המערבי גישה לפלטפורמות ולטכנולוגיות של החברה הסינית.

אם תצליח סטלנטיס לשווק את דגמי ליפמוטור במערב ולשמור על התמחור הסופר-אטרקטיבי, היא עשויה לגלות שההתעצמות הסינית היא לא איום - אלא דווקא הזדמנות מפתיעה.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה