דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פניית הפרסה של וולוו: תמשיך לייצר XC90 מזהם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • וולוו מגיבה להאטה בצמיחת הביקוש לרכב חשמלי
  • מעדכנת XC90 אחרי עשור, ומבטיחה שימשיך עוד שנים
  • השינויים בעיקר קוסמטיים, כאן בתחילת 2025

אחורה פנה: זוכרים? במקור תוכנן ה-EX90 החשמלי להחליף את ה-XC90 הוותיק, כחלק מהצהרת לוולוו על הפסקת ייצור מנועים מזהמים עד 2030.

אלא שהאטה בצמיחה בביקוש לרכב חשמלי באירופה וחדירה איטית מהמתוכנן של מערכות הנעה חשמליות בשוק האמריקאי, גרמו לשוודים לשנות כיוון ולאשר אתמול (יום ד') כי בניגוד להבטחות עבר, ימשיכו לייצר מכוניות עם מנועי בעירה פנימית מזהמים גם אחרי 2030.

וה-XC90 המוכר הוא הדגם הראשון להיות מושפע מכך. לא פחות מעשור שנים לאחר הצגתו לראשונה, חשפה וולוו מתיחת פנים קלה שנועדה לשמור אותו רלוונטי כמה שניתן מול אודי Q7, ב.מ.וו X5 ומרצדס GLE העדכניים.

המראה התעדכן בעיקר בחזית, עם סבכה, יחידות תאורה ופגוש שונים, כמו גם חישוקים עדכניים. השינויים בסביבת הנהג מתמקדים בקונסולה המרכזית, עם מסך מגע גדול מבעבר ("11.2 במקום "9) ומערכת הפעלה של גוגל.

בנזין וקצת חשמל: כל גרסאות ה-XC90 משלבות מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, תיבת 8 הילוכים והנעה כפולה-קבועה. עם 250 כ"ס ב-B5 או 300 כ"ס ב-B6, הודות למגדש חשמלי. ה-T8 ההיברידי-נטען משלב בין מנוע הבנזין החזק למנוע חשמלי (143 כ"ס) המניע את הגלגלים האחוריים, עם טווח חשמלי תיאורטי של 70 ק"מ, צנוע משמעותית ממתחריו.

וולוו מציינת כי הוסיפה חומרי בידוד וכיילה מחדש מתלים על מנת לשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. כבעבר יוצעו מיתלי אוויר אדפטיביים כאופציה בתוספת תשלום.

מה אנחנו חושבים: העדכון שמציגה וולוו ל-XC90 הוא דוגמה מצוינת ל'מעט מדי, מאוחר מדי'. שכן בתעשיית הרכב מקובל שדור חדש מוצג אחת לכשבע שנים ומתיחת פנים אחת לשלוש. והעובדה שלא היו כאלה במהלך חייו של הדגם המוצלח, מעידה שליצרנית לא היו עבורו כוונות לעתיד.

על רקע זה, מתיחת הפנים הקלילה שהוכרזה נראית כמו פעולה לא מתוכננת שנעשתה בחופזה כדי להגיב לשינויים בשוק. וולוו אינה היחידה שעושה זאת אך כמו אחרות, עשויה לגלות שזה פשוט לא מספיק.

למאמר זה התפרסמו 43 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה