דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ספינת דגל קטנה: מרצדס הציגה CLA חדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-CLA חדשה תוצע עם מנוע בנזין או מנוע חשמלי
  • לחשמלית כמעט 800 ק"מ טווח עם טעינה מהירה
  • שיווק מקומי צפוי לקראת סוף 2025

טייק 3: מרצדס הציגה CLA חדשה, דור שלישי לקופה ארבע דלתות הקטנה בהיצע. היא גם תהיה דגם ראשון באסטרטגיה החדשה של המותג בה תשמש אותה פלטפורמה (MMA במקרה זה) למנועי בנזין וחשמל, במטרה לקצץ בעלויות פיתוח ולאחר אכזבה ממשפחת הדגמים הייעודיים שהציגה בשנים האחרונות תחת השם EQ.

בהשוואה ל-CLA הקודמת, החדשה גדולה בכל ממד: ארוכה ב-3.5 ס"מ (472 ס"מ), רחבה ב-2.5 ס"מ (185.5 ס"מ), גבוהה ב-3.5 ס"מ (147 ס"מ). למרות זאת מקדם הגרר נמוך משמעותית (0.21), צנוע אפילו מטסלה מודל 3 (0.23) ומיונדאי איוניק 6 (0.22).

גם בסיס הגלגלים ארוך ב-6 ס"מ (279 ס"מ) אמור לאפשר מרחב מחיה טוב יותר ליושבים מאחור. למרות תא מטען צנוע יותר (405 ליטר, 55-) הגרסה החשמלית תציע גם תא מטען גדול מלפנים (101 ליטר), לראשונה במותג.

חשמל מתקדם: מערכת ההנעה ב-CLA החשמלית חדשה לחלוטין. לגרסת הבסיס מנוע אחורי (272 כ"ס) עם חיבור לגלגלים הסמוכים באמצעות תמסורת עם שני יחסי העברה, סידור שלדברי מרצדס  מאפשר ניצולת אנרגטית סופר גבוהה של 93% מהסוללה לגלגל.

הגרסה כפולת ההנעה מוסיפה מנוע מלפנים (108 כ"ס) ו-353 כ"ס בסך הכל, כשלדברי היצרנית המנוע הקדמי משולב בעיקר בהאצות חזקות ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות (1.8 שניות פחות מההנעה האחורית), אך מנותק מהגלגלים הקדמיים בעומס נמוך על מנת להפחית את צריכת החשמל.

טווח הנסיעה המתקבל מסוללת 85 קוט"ש עומד תיאורטית על 792 ק"מ בגרסת הבסיס (771 ק"מ לכפולת ההנעה), גדול משמעותית מהמתחרות הישירות ואפילו מה-EQS הגדולה והיקרה ממנה בהרבה. בעתיד תוצע גם גרסת בסיס עם סוללה קטנה יותר (58 קוט"ש) וטווח נסיעה צנוע יחסית, אם כי היצרנית עדיין לא מפרסמת נתונים מלאים.

שימוש בארכיטקטורת מתח גבוה (800V), לראשונה במרצדס, יאפשר טעינה אולטרה מהירה (320 קילוואט) והוספת יותר מ-300 ק"מ לטווח בפחות מ-10 דקות. בסוללה ניתן יהיה לעשות שימוש גם להפעלת רשת החשמל הביתית (V2H) או מכשירים חיצוניים (V2G).

מערכת בלימה רגנרטיבית היא המוכרת של מרצדס, עם אפשרות בחירה ידנית (3 מצבים) באמצעות משיכה-דחיפה של הידית המשמשת בורר מצבי נהיגה (לפנים-אחור-חניה) עם יכולת לספק האטה של עד 3 מטר לשניה, או מצב אוטומטי המתאים את העוצמה לתנאי ומשתמשי הדרך באמצעות נתוני רדאר ומערכת הניווט.

ה-CLA משלבת את כל מערכת הבלימה (הרגנרטיבית והבלמים עצמם) תחת יחידת מחשוב אחת, ללא חיבור מכאני בין הדוושה לבלמים, במטרה לשפר משמעותית את התחושה בדוושה לעומת מערכות קודמות שלא הבריקו מבחינה זו.

מרצדס תציע את ה-CLA גם עם מנוע בנזין מוגדש חדש: 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (מכונה M252) בכמה רמות הספק, עם מערכת היברידית מתונה (48V) המשלבת מנוע חשמלי צנוע בתוך תיבת 8 הילוכים כפולת מצמד.

מסכים גדולים: העיצוב החיצוני שומר על מאפייני הקונספט שהוצג לפני כשנה וחצי, לרבות יחידות תאורה המשלבות את סמל הכוכב, עם פס מחבר בניהם, כמו גם ידיות פתיחת דלתות נשלפות חשמלית ושמשות צד נטולות מסגרת. לגרסה החשמלית סבכה קדמית אטומה עם אנימציה של עשרות כוכבים המייצגים את סמל המותג.

סביבת הנהג כוללת מספר מסכים – "10.25 כלוח מחוונים לנהג וצמד מסכי מגע ("14 כל אחד) בקונסולה המרכזית ומול הנוסע כאופציה בתוספת תשלום. מערכת ההפעלה מבוססת בינה מלאכותית ומשלבת בתוכה גם נתונים מצ'אט GTP, מיקרוסופט בינג וגוגל.

לדברי מרצדס נעשה שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים וידותיים לסביבה כך שחותמת פליטת המזהמים של ה-CLA החשמלית, משלב הייצור ועד הגריטה, נמוך ב-40% מקודמתה.

מה אנחנו חושבים: ברמה האסטרטגית, ה-CLA מציגה שינוי דרמטי בגישה של מרצדס, שלא ממש הצליחה דגמי EQ החשמליים בעלי העיצוב השנוי במחלוקת, וכעת תשלב בין גרסאות בנזין וחשמל בתוך הסדרות המוכרות. למרות אחידות המראה בין חשמל לבנזין, במרצדס שמרו על מערכות טכנולוגיות מתקדמות, בחלק מהמקרים אפילו עולות על אלו שב-EQS הגדולה והיקרה משמעותית.

בכך עשויה ה-CLA להחזיר למותג את מעמדו כאחד המתקדמים בתעשייה, יתרון שנשחק אצל מרבית היצרניות הוותיקות במעבר לחשמל ובהתמודדות הסיזיפית מול צונאמי הדגמים הסיני. אם תצליח לשמור על פער מחירים סביר מול מתחרות עממיות היא עשויה להפוך במהרה לאחד הדגמים הנמכרים ביותר של מרצדס. אם לא, מרצדס עלולה למצוא עצמה בבעיה גדולה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה