דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שוברת שיאים ומעדכנת: אודי RS3 התחדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מערכת ההנעה והביצועים, ללא שינוי
  • מערכות מכאניות ואלקטרוניות שודרגו
  • שיווק מקומי צפוי בתחילת 2025

מצאו את ההבדלים: אודי הציגה מתיחת פנים ל-RS3, גרסת הקצה למשפחתית הקומפקטית, שתוצע כבעבר בגרסת ספורטבק עם חמש דלתות, או סדאן עם ארבע. שינויי המראה צנועים ומסתכמים בפגושים שונים - מלפנים עם כונסי אוויר גדולים יותר, מאחור עם מסיט אוויר מסיבי, יחידות תאורה חדשות וחישוקים עדכניים.

בסביבת הנהג יש כבעבר לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) עם נתוני אקשן ומסך מגע ("10.1), כשהשינוי העיקרי הוא בהגה שונה (שטוח בחלקו העליון והתחתון) עם צמד מתגים למצבי נהיגה ומעבר מהיר למצב ייעודי מועדף. מנוף ההילוכים הקטנטן בקונסולה שבין המושבים עודכן ונוספה אופציה למושבי באקט קדמיים עם תמיכה משופרת.

מלכת הגיהנום הירוק: עם ה-RS3 העדכנית אודי קבעה שיא הקפה במסלול הנורבורגרינג, עם זמן של 7 דקות ו-33.1 שניות, שיפור של 7.6 שניות לזמן ההקפה הקודם שקבעה בעת השקתה לפני שלוש שנים. וגם 5.5 שניות מהר יותר מהמחזיקה הקודמת בתואר המהירה בקטגוריה, ב.מ.וו M2 החזקה והיקרה ממנה משמעותית.

היא עשתה זאת ללא שינוי במערכת ההנעה, עדיין עם מנוע בנזין מוגדש בעל חמישה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר (400 כ"ס), תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה עם דיפרנציאל אחורי אקטיבי. גם הביצועים זהים, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ו-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית או 290 קמ"ש לאחר הסרתה.

לדברי אודי, עיקר השיפור הושג הודות למחשב ניהול חדש, המאגד בתוכו את כל המערכות הדינמיות, ומאפשר שליטה מהירה ומדויקת יותר. למשל על בולמי הזעזועים האדפטיביים, מערכת ההנעה הכפולה, הכוונת המומנט באמצעות הבלמים ובקרת היציבות.

נזכיר כי המכונית שקבעה את השיא מצוידת ברכיבים אותם מציעה אודי כאופציה בתוספת תשלום, לרבות בלמים קדמיים קרמיים גדולים (380 מ"מ), שמלבד עמידות משופרת גם מפחיתים את המשקל הבלתי מוקפץ ב-10 ק"ג, וצמיגי פירלי P-זירו טרופאו R.

מה אנחנו חושבים: חטיבת הביצועים של אודי מבצעת שינוי גישה בשנים האחרונות, עם דגש משמעותי על על יכולת דינמית והנאה מנהיגה ופחות על פוזה וביצועים בקו ישר. והעדכון של ה-RS3 הוא המשך ישיר למגמה המבורכת, עם התמקדות בכיול מוקפד של מערכות מכאניות ואלקטרוניות, נסתרות מהעין אבל בעלות חשיבות עליונה לאיכויות הדינמיות. אנחנו לגמרי בעד.

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה