דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תערוכת הרכב בפריז: הגדולות חוזרות, גם הסיניות שם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • תערוכת פריז 2024 תהיה גדולה מהצפוי
  • היצרניות הסיניות יגיעו בנוכחות מוגברת
  • אבל גם האירופאיות חוזרות, לצד נעדרות בולטות

קאמבק מפתיע: תערוכות הרכב בשנים האחרונות הפכו לצל חיוור של התערוכות הגדולות מהעשורים הקודמים, בעיקר לאחר משבר הקורונה שהוביל לביטולה הפתאומי של תערוכת ז'נבה לפני 4 שנים. מאז התערוכה השוויצרית הוותיקה לא הצליחה להתאושש, עם שלוש שנות ביטול רצופות, ניסיון לפתיחה מחודשת בקטאר וחזרה עלובה לז'נבה לפני כחצי שנה, עם מספר זעום של יצרניות רכב שטרחו להופיע.

גם תערוכת פריז נסגרה ב-2020 וחזרה במהדורה מצומצמת ב-2022. אבל כעת נראה כי התערוכה השנתית שתיפתח לקהל הרחב ב-15 לאוקטובר, צפויה להיות גדולה ומרשימה מהתערוכות שהכרנו באירופה בשנים האחרונות.

עד כה אישרו את הגעתן שורה ארוכה של יצרניות בולטות, כאשר קונצרן פולקסווגן יופיע עם מותגי סקודה, אודי ופולקסווגן עצמה, רנו תופיע בהרכב מלא עם מותגי רנו, דאצ'יה ואלפין, סטלנטיס תיוצג על ידי פיג'ו, סיטרואן ואלפא רומיאו, וכן יופיעו ב.מ.וו, מיני, פורד, קיה וקדילאק.

לצידם של המותגים הגדולים יופיעו עוד שורה ארוכה של מותגים סיניים, הבולט בהם הוא BYD שגם נכח בז'נבה. בנוסף יופיעו בפריז גם מותגים סיניים נוספים שמוכרים היטב לצרכן הישראלי ופחות לזה האירופאי - בהם סקייוול, GAC, סרס, אקספנג, הונגצ'י, פורת'ינג ומקסוס.

ויש גם היעדרויות: למרות רשימת המציגות המכובדת, יש גם כמה יצרניות משמעותיות שהודיעו כי הן לא יופיעו הפעם. ברשימת הנעדרות ניתן למנות את סיאט, קופרה ומרצדס האירופאיות, ג'יפ האמריקאית, סוזוקי, מיצובישי וניסאן היפניות, יונדאי הקוריאניות ואפילו כמה מותגים סינים שוויתרו במפתיע על התענוג - בהם MG, גרייט וול וכלל מותגי קבוצת ג'ילי, בהם וולוו, פולסטאר וזיקר.

בניגוד לתערוכת ז'נבה שנערכה באופן מסורתי מדי שנה, תערוכת פריז מתקיימת אחת לשנתיים, לסירוגין עם התערוכה בגרמניה - שבמשך השנים נערכה בפרנקפורט, אך לפני שנה עברה למינכן, שם היא תתקיים גם ב-2025.

מה אנחנו חושבים: בעידן שבו כל המידע על המכוניות החדשות זמין באינטרנט עוד לפני שנחשף באתרי היצרניות, ובעידן שבו בני הנוער כבר לא תולים פוסטרים של מכוניות מעל המיטה, נדמה כי תערוכות הרכב הגדולות מאבדות מיוקרתן. ואכן, התערוכות הגדולות של אירופה הלכו והתכווצו בשנים האחרונות, כאשר מגיפת הקורונה היתה רק זרז לתהליך שהחל עוד קודם.

אבל במקביל, תערוכות הרכב של סין - בבייג'ינג ובשנגחאי - הלכו ותפסו מקום מרכזי בלוח השנה של תעשיית הרכב, וריכזו השקות רבות של דגמים חשובים, לא רק של יצרנים סיניים. התחרות הזו, יחד עם הנוכחות הגוברת של יצרניות סיניות בתערוכות של אירופה, אילצה את יצרניות הרכב הגדולות לחשב מסלול מחדש ולחזור אל הבמות המוכרות.

אז אם אתם מגיעים במקרה לפריז בעוד חודשיים, במהלך חג סוכות, אנחנו ממליצים בחום על ביקור בתערוכת הרכב. נראה שהפעם יהיה שם מעניין במיוחד.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה