דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כמעט בהיחבא ובדקה ה-90: האוצר מעניק ליבואנים ארכת מס

Getting your Trinity Audio player ready...

המדינה תוותר על הכנסות ממסים בשווי מוערך ב-130 מיליון שקלים, ותעניק ליבואני הרכב ארכה מיוחדת בהעלאת מס הקניה שנכנס לתוקפו ב-1 בינואר. באוצר הוחלט אמש (ה') לקבוע כי שיעור מס הקניה לדגמי מכוניות היברידיים-נטענים וחשמליים מלאים ישאר כפי שהיה עד ל-31.1.2024.

הח

כך עלה מפרסום באתר החקיקה הממשלתי בשעת לילה מאוחרת. גם דוברות רשות המסים פרסמה לקראת חצות (בין חמישי לשישי) כי "רכבים חשמליים שיגיעו לארץ באיחור בשל הסיכון הבטחוני בים האדום, לא יושפעו מעליית המסים".

באתר הממשלתי מובהר כי שני תנאים נדרשים כדי שכלי רכב היברידיים-נטענים וחשמליים שיגיעו ארצה לפני ה-31.1 לא יושפעו מצמצום ההטבה לכלי רכב לא מזהמים.

הראשון שבהם, יבואן הרכב שכנע כי 'בעת יציאת הרכב מנמל המוצא, הרכב אמור היה להגיע לנמל בישראל עד ליום 31 בדצמבר 2023, והעיכוב בהגעתו נגרם כתוצאה מהסיכון הביטחוני הכרוך בהעברת טובין בים האדום במהלך מלחמת חרבות ברזל'. השני: 'הוגשה לגבי הרכבים הצהרת ייבוא עד ליום 31 בינואר 2024'.

באוצר מזכירים כי עוד ב-2019 נקבע כי תתבצע העלאה מדורגת של מס הקניה על כלי רכב חשמליים. בסעיף 4 להוראת השעה נקבע כי מס הקניה על רכב חשמלי יהיה 20% בשנת 2023, ובהתאם לסעיף 5 להוראת השעה יעלה ב-2024 ל-35%, בזמן שמס הקנייה על רכב היברידי-נטען יעמוד ב-2023 על 55%.

באוצר מסבירים כי עקב איומים על נתיבי שיט בים האדום נאלצו אוניות המשיטות ארצה כלי רכב - במקרים מסוימים - לשנות את מסלולן כדי להימנע מסיכונים ביטחוניים. 'נוצר מצב שאניות נדרשו להקיף את יבשת אפריקה (בסמוך לכף התקווה הטובה) ולהגיע לנמלי ישראל דרך הים התיכון. שינוי מסלול זה האריך את זמן המסע של האניות, וקיימים מקרים בהם אניות שהיו צריכות להגיע לפני סוף שנת 2023, עשויות להגיע לאחר תאריך זה', אומרים באוצר.

יצוין כי באוצר הוחלט להיענות לבקשתם של יבואנים שונים אשר פנו בבקשה מיוחדת להתחשב בשינוי המסלול של אוניות שאמורות היו להגיע ארצה לפני ה-31.12, ולהמכר כך עם מס הקניה הקיים והנמוך יותר, במחיר שלא יושפע מהשינוי הצפוי אשר עשוי לייקר דגמים שונים.

יש להזכיר כי על האוצר הופעל לחץ כבד מצד יבואני הרכב בכלל, משרד התחבורה, ועדת הכספים, משרד האנרגיה ואחרים, לבטל לחלוטין את העליה במס הקניה או לפחות לדחותו על 2026. המצדדים בהשארת מס הקניה ברמתו הנוכחית טוענים כי העלאת המס על כלי רכב 'נקיים' יגרום לךהתייקרותם, ובכך יפגע - בין היתר - בניסיון להקטין את זיהום האוויר בישראל.

למאמר זה התפרסמו 32 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה