מתקדם לאחור. מותג הרכב לוטוס, בבעלות קונצרן ג'ילי הסיני, הבטיח עד לאחרונה כי עד 2028 לא ימכור עוד מכוניות עם מנועי בעירה פנימית, ויבוסס לחלוטין על חשמל. חשמל בלבד. אלא שכמו מרבית תעשיית הרכב, גם במותג מכוניות הספורט הבריטי לשעבר, ומן הסתם במשרדי הנהלת בעלת הבית, מזהים האטה בצמיחת הדרישה לרכב חשמלי.
וכמו מספר גדל והולך של מותגים, גם לוטוס מעדכנת את התכניות - לשון נקיה ל"מבצעת פניית פרסה מביכה". היצרנית, כך הצהיר לאחרונה העומד בראשה פנג יונגפנג, תתמקד בעתיד הנראה לעין ביחידות הנעה היברידיות-נטענות מתקדמות שיתבססו על מנועי בעירה פנימית מוגדשים ומנוע חשמלי תומך, טכנולוגיית 900V שתאפשר טעינה מהירה במיוחד וטווח נסיעה של כ-1,000 ק"מ. כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל.
בשלב זה לא ברור באיזה דגמים צפויה לוטוס לשלב את המערך ההיברידי המתקדם, אך נזכיר כי בשנים האחרונות הציגה היצרנית מספר מכוניות חשמליות מסעירות.
לפני כשנתיים וחצי הוצגה האלטרה, רכב פנאי חשמלי מתקדם. לפני כשנה השיקה את האמייה, סדאן חשמלית מעניינת. מספר חודשים מוקדם יותר חשפנו כאן את תכניות השיווק של המותג הספורטיבי בישראל. תכניות שבינתיים כך נראה הוקפאו. וכך גם לגבי האמירה - מונעת הבנזין - בה נהגנו באופן בלעדי.
נזכיר כי לפני מספר חודשים קבעה לוטוס שיא מעניין, כאשר הוכרזה כטוענת המהירה ביותר בעולם הרכב המחושמל, עם קצב טעינה מרבי של 402 קוט"ש ומילוי כ-80% סוללת 102 קוט"ש גדולה תוך 14 דקות בלבד.