בקצרה:
- דור חדש ושלישי לפורשה פאנאמרה
- לגרסה ההיברידית מנוע V8 עם 680 כ"ס
- המחיר מתחיל ב-865 אלף שקלים
זה אולי לא נראה כך ממבט ראשון, אבל בתמונות המצורפות לכתבה זו נראית פורשה פאנאמרה החדשה, המציגה שינויים משמעותיים בכל סעיף ביחס לקודמתה. אלינו היא צפויה להגיע ברבעון השני של 2024 ובשלוש גרסאות המנוע הזמינות כעת. המחיר: 865 או 895 אלף שקלים לגרסאות טורבו-בנזין, ו-1.62 מיליון שקל לגרסה היברידית-נטענת (שנקראת טורבו E-הייבריד).
על אף דמיון המראה, פורשה טוענת לשינויים רבים לרבות חזית שונה עם יחידות תאורת לד חדשות, חלונות גדולים יותר וחישוקי "21 חדשים, יחידות תאורה אחוריות צרות יותר ופגוש שונה. אל דאגה, הספוילר האחורי שמתרומם בשני חלקים, נותר כשהיה.
על אף שפורשה לא מציינים זאת במפורש, הבסיס כנראה זהה לדור הקודם, ובהתאם הממדים כמעט-זהים עם אורך של 505 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ וגובה של 142 ס"מ. נתון בסיס הגלגלים לא נמסר.
פורשה מבטיחה מערכת מתלי אוויר חדשה וסטנדרטית, עם שני תאים ושני שסתומים לפעולה מהירה ויעילה יותר, לטובת נוחות ודינמיות. כאופציה פורשה מציעה מערכת מתלים אקטיבית מתקדמת יותר (Porsche Active Ride), כשהשוני הוא בעיקר בבולמים. ויש גם מערך היגוי אחורי אופציונלי .
תא הנוסעים מציג את אותו קו כללי שהיה בעבר, אלא שמשחקי השכבות בין החומרים שונים, וכך גם החומרים עצמם ושלל המערכות המוטמעות בהם, שונים לחלוטין. מול עיני הנוסע יופיע לראשונה מסך ("10.9) לצפייה בסרטים או נתוני ביצועים, לצד מסכי מולטימדיה ולוח מחוונים בגודל "12.6 כל אחד, שמציגים תפריטים חדשים. בורר ההילוכים בוטל ותפעול המערכת מבוצע כעת באמצעות בורר על גלגל ההגה.
פורשה תציע שלוש יחידות כוח כבר מתחילת הדרך, אבל מקמצת בפרטים. בפסגה (בינתיים) יש את גרסת 'טורבו E-הייבריד' עם מנוע V8 טורבו-בנזין בנפח 4.0 ליטר משודרג, שמספק יחד עם מנוע חשמלי חדש (190 כ"ס) בסך הכל 680 כ"ס. גם תיבת שמונה ההילוכים כפולת המצמדים שודרגה והזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.2 שניות ל-100 קמ"ש, עם מהירות מרבית של 315 קמ"ש. בעתיד תצטרף כנראה 'טורבו S E-הייבריד', עם (הרבה) יותר מ-700 כ"ס.
נחזור ל'טורבו E-הייבריד' שלה סוללה חדשה ובקיבולת גדולה יותר של 25.9 קוט"ש, המאפשרת 91 ק"מ של טווח חשמלי. טעינת AC משופרת של 11 קוט"ש מעמידה את זמן הטעינה על שעתים ו-39 דקות.
לצד המנוע הגדול והחזק תמשיך פורשה להציע את מנוע ה-V6 המוגדש בנפח 2.9 ליטר לאחר ששודרג, כעת עם 353 כ"ס (23 כ"ס יותר מבעבר). בגרסת הנעה אחורית תאיץ המכונית ל-97 קמ"ש ב-5.0 שניות ובגרסת הנעה כפולה ב-4.7 שניות.
מה אנחנו חושבים: עם 385 אלף יחידות שנמכרו מאז 2009, פאנאמרה היא סיפור הצלחה והדור השלישי של מכונית הספורט-סדאן צפוי להמשיך את הצלחות קודמיו. הפעם עם יותר כוח, יותר ביצועים ותג מחיר גבוה. ההצלחה היחסית מובטחת.