בקצרה:
- צ'רי תשווק משפחתית היברידית-נטענת
- עם 347 כ"ס ויותר מ-100 ק"מ נקיים מזיהום
- המחיר מתחיל ב-174 אלף שקל

למרכז הזירה: יבואנית צ'רי, מתחילה לשווק את האריזו 8, סדאן משפחתית עם מערכת הנעה היברידית-נטענת, לראשונה בהיצע אחרי דגמי בנזין וחשמל שהיא כבר מוכרת בארץ. תג המחיר מתחיל ב-174 אלף שקל, 4,000 שקל יותר מיונדאי אלנטרה. למרות זאת לצ'רי הטבה משמעותית יותר בשווי השימוש לעומת המתחרה הקוריאנית (1,090 שקל לעומת 540 שקל) בזכות מערכת ההנעה.
בהשוואה למתחרה הקוריאנית, הסינית ארוכה ב-4.5 ס"מ (475.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-5 ס"מ (277 ס"מ). תא המטען דווקא קטן ב-72 ליטר (402 ליטר) ואינו מכיל גלגל חלופי.
בנזין וחשמל: מערכת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (156 כ"ס), ומנוע חשמלי (204 כ"ס). הם מפיקים יחדיו 347 כ"ס בחיבור להנעה קדמית דרך תיבת 3 הילוכים אוטומטית (DHT). הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.8 שניות, כ-3 שניות מהר יותר מהמתחרה הקוריאנית.
סוללת 18.3 קוט"ש תאפשר כ-105 ק"מ תאורטיים בכוח חשמל בלבד, עם אפשרות לטעינת DC מהירה (40 קילוואט).

מה עוד צריך לדעת: סביבת הנהג כוללת צמד מסכים ("12.3 כל אחד) המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע ומחוברים יחדיו, עם מתגים בקונסולה המרכזית לבקרת האקלים (מפוצלת, עם פתחים גם ליושבים מאחור).
רשימת האבזור כוללת בין היתר ריפודים דמויי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים ואוורור לנהג ומפתח חכם עם אפשרות להנעה מרחוק. הגרסה הבכירה (ב-180 אלף שקל) מוסיפה גם אוורור למושב הנוסע מלפנים וחימום לאחוריים, משטח טעינה אלחוטי, מצלמות חניה היקפיות וחלון שמש.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: למרות שהיא מהיצרניות הסיניות הבודדות שחדרה לשוק הישראלי עם מנועי בנזין בלבד ללא דגם חשמלי, צ'רי זכתה להצלחה אדירה בשוק המקומי שהפתיעה רבים, והתמקמה מיד בעשירייה הפותחת של המותגים הנמכרים בישראל. המותג שמוביל את תעשיית הרכב הסינית בייצוא למערב מזהה היטב שינויים בהעדפות הקהל, ולא פספס את ההאטה בצמיחה החשמלית לטובת הקאמבק ההיברידי-נטען. ויש להניח שהמשפחתית הזו היא רק סנונית ראשונה מסין שמחזירה את הבנזין המזהם לאופנה.