דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נסיגה נוספת של טסלה: הפעם בתחום הפיתוח

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יציקת גיגה נועדה לפשט, לייעל ולהוזיל את עליות הייצור
  • טסלה, שהיא מחלוצות התהליך, נסוגה מהמשך הפיתוח
  • הסיבה: עלויות הפיתוח גבוהות מדי
אילון מאסק מציג את טסלה

מהדקת את החגורה: טסלה נסוגה מתוכניתה השאפתנית לייצור רכב ב'יציקת גיגה' (Giga Casting), כך מפרסם אוטומוטיב ניוז. יציקת גיגה נחשבת פריצת דרך טכנולוגית בייצור כלי רכב, שלמעשה לא השתנה מאז המצאת פס הייצור שהתווה הנרי פורד בתחילת המאה הקודמת.

הרעיון של יציקת גיגה נועד לפשט את תהליך הייצור, כשבמקום ליצור רכב ממאות אלפי חלקים שונים שגם זקוקים לברגים, דבקים וריתוכים כדי לחבר ביניהם, הרכב נוצק בתבנית ייעודית אחת או בכמה תבניות בודדות שמתחברות לרכב אחד באופן פשוט יותר.

יעיל ויקר: מעבר לפשטות בתהליך הייצור והקשיחות המבנית העדיפה של רכב הנוצר ביציקה שכזו, התהליך גם נועד לצמצם עלויות בטווח הארוך. אלא שבטווח הקצר הוא דורש השקעות פיתוח עצומות ביצירת ואחזקת התבניות, ואת ההשקעות האלו נראה שטסלה מנסה לצמצם בשלב זה. חלק ממהלך הקיצוצים התרחש כבר בחודש שעבר, כשטסלה פיטרה יותר מ-10% מכוח העבודה העולמי שלה, כולל קומץ מנהלים בכירים.

נזכיר כי לפחות במקרה של הטנדר סייבר טראק, מדובר על תהליך ייצור מתקדם שמשלב שני חלקי גיגה גדולים (קדמי ואחורי) וחלק מרכזי המורכב בשיטת הייצור הוותיקה. אלא שטסלה תכננה כבר להיות במקום אחר. בשנה שעברה כאשר היא דיברה על ייצור מכונית קטנה, היא ציינה כי המכונית כולה תוצק כמקשה אחת, ובכך לא רק תהפוך למכונית הראשונה הבנויה בשיטה זו, אלא גם תסלול את הדרך לקו הבא של דגמי המותג. בינתיים התוכניות לייצור טסלה קטנה נדחו ונותרנו רק עם הרובוטקסי האוטונומי שאמור להיות מפותח על אותה פלטפורמה, אבל לא בטוח שבשיטה הזו, ולכן גם לא ברור מה יעלה בגורל תהליך היצור של הדגמים הבאים.

מה אנחנו חושבים: טסלה לא לבד בפיתוח יציקת הגיגה, שכן גם טיוטה ולקסוס כמו גם יצרניות אחרות מנסות לפצח את השיטה. אבל טסלה היא ללא ספק מחלוצות התהליך, שלא פעם מושווה להמצאת הגלגל מחדש. לחלוציות הזו יש מחיר, שטסלה לא מוכנה לשלם בשלב זה. נימוקים לא חסרים: הביקוש לרכב חשמלי לא מתרומם כצפוי, התחרות העזה מול בעיקר היצרניות הסיניות מאתגרת את הרווחיות וישנן גם סיבות נוספות. רק שטסלה צריכה לזכור כי בזמן שהיא לוחצת על הברקס ושומרת על המזומנים, המתחרות ממשיכות להתקדם, והיא עלולה למצוא את עצמה מאחור בתהליך אותו היא הובילה בעבר.

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. המלך מת, יחי המלך החדש 
    אלון בלון, 06-05-2024

    הבלון הזה (מכוניות חשמליות) מתחיל להתפוצץ עכשיו, אנחנו מתחילים לראות את הקריסה של הרעיון הזה. מהצהרות ענק של יצרנים, התחייבויות של ממשלות למאה אחוז מכוניות חשמליות עד 2030 אנחנו רואים קפיצת ראש לתוך רצפת המציאות האכזרית. הרעיון הזה הוא כמו הקומוניזם: מדהים על הנייר, לא בר קיימא לאורך זמן במבחן המציאות.

    סגור תגובה

  • 2. אתה לא מבין כמה טוב זה חשמלי 
    רוני, 06-05-2024

    אתה צריך למלא דלק במכונית אז בלילה אתה מחבר אותה לשקע החשמלי ובבוקר אתה מקבל מאות קילומטרים לנסיעה ללא עלות מטורפת של דלקים. רכב חשמלי הוא מטוס שקט ונוח לנסיעה פשוט תענוג ואני נוהג מעל 50 שנה במכוניות יוקרה אבל החשמל עולם חדש וממש טוב. תהנו חמודים כי אני מאוד נהנה.

    סגור תגובה

  • 3. המלך מת? מת על הטסלה שלי 
    Y פרפורמנס, 06-05-2024

    אמנם החברה לא שווה 1.25 טריליון וגם לא 600 מיליארד היום שזה פי שתיים מטויוטה במקופ השני. אבל הרכב שלי מרגש אותי כבר שנתיים עם ביצועים של פרארי (גם בפניות), עם מרווח עצום למשפחה ו950 ליטר מטען, ונוסע חינם. ועוד לא דיברנו על התפעול הגאוני עם סמארטפון ללא פעולות מיותרות ומערכת שמתעדכנת לרכב חדש כל חודשיים. מושלם ובזול

    סגור תגובה

  • 4. כתבה חרטא ומיושנת  
    דודו , 06-05-2024

    עוד כתב שטחי שקורא עיתונות רכב מגמתית בארה״ב ולא מתעדכן בעובדות

    סגור תגובה

  • 5. ומה בתאונה? 
    Igor, 06-05-2024

    ומה יהיה בתאונת פח קטנה? כל הרכב טוטאל-לוסט? מצטער, אבל לא מבין את הקונספט.

    סגור תגובה

  • 6. מאסק סתם קשקשן 
    אני, 06-05-2024

    מכונית חשמלית היא כמו כל מוצר עם סוללה מובנת, ברגע שהיא מתה זורקים לפח, ככה שאחרי שנתיים שלוש, הרכב לא שווה גרוש

    סגור תגובה

  • 7. תגובה ל-5 
    עונה לאיגור, 06-05-2024

    גם ברכב רגיל תאונה עם פגיעה בשלדה זה טוטאלוס. הכוונה כאן היא לא לחיפוי החיצוני של פח ופלסטיק.

    סגור תגובה

  • 8. נסיגה נוספת של טסלה: הפעם בתחום הפיתוח 
    DANY_FROM_TORONTO, 07-05-2024

    אין שום דבר חדש בטסלה ויצרני רכבי החשמל האחרים.
    יש שפע של מכוניות אלה בשוק = כלל ההיצע והביקוש. אלו חדשות ישנות שהתגלו לפני 4 שבועות וכבר כתבתי על זה בעבר.
    1. אתה צודק 100%!
    2. אתה בהחלט טועה. הטעינה שלך במהלך הלילה מעניקה לך מרחק נסיעה מוגבל של 200 - 300 ק"מ. כשאתה טוען בתחנת דלק אתה חושף את עצמך לקרינה מהמטען = מציאות וחבל על הזמן.
    מכונית היוקרה שלך לא משתווה לבנטלי שלי = משתמשת בבנזין.
    אני ממלא את המכונית שלי בדלק ואני נוסע 600 ק"מ. זה לוקח מקסימום 10 דקות בתחנת דלק.
    3. כאשר יש לך ביצועים של פרארי הסוללות מתרוקנות מהר מאוד = מרחק נסיעה קצר יותר. כנראה יש לך את ה-Y SUV. ה-950 ליטר נובע מכך שהמושבים האחוריים מקופלים. בלינקולן הישן שלי יש 765 ליטר וזו מכונית רגילה.
    6. אתה צודק אבל הסוללות אולי מחזיקות 5 כי זה תלוי איך הנהג נוהג. אני תמיד מזכיר את ה-E MUSTANG המשומש שהסוחר הקרוב אלינו לא יכול למכור = הסוללות ישנות מדי ולכן הוא לא נמכר.
    5 ו-7. שניכם חייבים לנהוג לפי הכללים = ללא תאונות. זה תקף בכל מדינה.

    סגור תגובה

  • 9. יש אנשים שלעולם לא יצאו מהקופסה 
    רוני, 07-05-2024

    דני זה בסדר שאתנה נהנה מהרכב שלך. לחשמלי יש המון יתרונות וגם חסרונות לא הכול מושלם. אתה לא נסעת בחשמלי ולכן אתה נמצא בתאוריה. אני נסעתי במכוניות פאר לדוגמה במרצדס 500 בשנת 85 ורינג'רובר והיה באמת סבבה. לאחרונה מכרתי את הלקסוס הייברידי 450 וקניתי אוודי איתרון Q8. אז רק שתדע אין מה להשוות בכלום לטובת האוודי. זאת האמת ואני חווה אותה על בשרי יום יום. אז הרוב טוב בעולם חוץ מכמה דברים שצריך לתקן. תהייהבריא זה הכי חשוב.

    סגור תגובה

  • 10. מספר 1 לא מבין מהחיים שלו כלום 
    יום טוב, 07-05-2024

    היבואנים בארץ עובדים שעות נוספות להרוג את המכונית החשמלית מהסיבה שהיא מחסלת להם את העסק

    סגור תגובה

  • 11. חוסר בהבנת הנושא, בעוכרי מגיבים מסויימים וגם אצל הכתב (לת)
    יוגב, 07-05-2024

  • 12. שני דברים מדאיגים אותו ברכב חשמלי 
    אחד שתוהה, 07-05-2024

    1- מה כמות הקרינה שנפלטת מהסוללה והמנוע החשמלי לתוך תא הנוסעים. ולמה לא היה מחקר בנושא?
    2- מה עולה בגורלן של כל הרכבים החשמליים בעוד 5-10 שנים? האם אפשר למכור את הרכב בקלות בשוק הרכבים המשומשים? או שזה בלתי אפשרי?

    סגור תגובה

חזור למעלה