דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא ממש צנועים: BYD רוצה למכור פי 5 באירופה תוך שנה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מותג הרכב הסיני BYD ממשיך במגמת הצמיחה המהירה
  • אחרי שנתיים בלבד באירופה, מבטיח להגדיל מכירות פי 5
  • יציג בקרוב דגמים חדשים שיסייעו לו בכך

את שנת 2023 סיימה BYD הסינית עם נתח שוק אירופי במכירת רכב חשמלי של מעט יותר מאחוז בודד. הישג לא רע בכלל ליצרנית זרה שלא הייתה מוכרת לקהל עד לפני זמן קצר' ומתמקדת ממילא ברכב חשמלי.

אבל הסינים שחלפו על פני טסלה כיצרנית מכוניות עם מנוע חשמלי (גם היברידיות-נטענות) הגדולה בעולם, ותנשל את האמריקאית השנה מתואר יצרנית החשמליות הגדולה בעולם, רוצה יותר. הרבה יותר. כך מדווח האוטומטיב ניוז בגרסתו האירופית מפי מייקל שו, העומד בראש חטיבת אירופה של המותג.

לפי הדיווח, ב-BYD מעוניינים בהגדלה פי חמישה של מספר המכוניות החדשות שיימכרו במדינות היבשת ב-2025, וכל זאת עוד לפני פתיחת פס הייצור העתידי בהונגריה שצפוי להגדיל ממילא את כוחו של המותג הנוכח כשנתיים בלבד באירופה.

בכך מתכוונת החברה למכור במהלך שנה כ-75 אלף מכוניות חשמליות חדשות באירופה, שכן את אשתקד סיימה עם 15.6 אלף מכוניות חדשות ביבשת. בישראל נמכרו אשתקד 15.1 אלף כלי רכב מבית BYD, אם מישהו צריך היה הוכחה נוספת לחשיבות העצומה של השוק הישראלי עבור BYD, למרות שהוא זעום במונחים אירופאים.

בחזרה למפעל שהסינים עומדים לפתוח בהונגריה, פס ייצור שצפוי לאפשר עד 150 אלף כלי רכב חשמליים מדי שנה. מטרתו תהיה בין היתר לדלג מעל הסנקציות הכלכליות (מיסוי מיוחד) שמדינות אירופה צפויות להטיל על כלי רכב מיובאים מסין, לפחות כאלה שיוצרו על ידי מותגים סיניים.

בהקשר זה מעניין לקרוא כיצד מתייחס שו למפעל ההונגרי. "כאשר נבנה מכוניות באירופה, נמצא את עצמנו קרובים יותר ללקוחות ביבשת, זמני האספקה יהיו קצרים יותר (והעלויות יקטנו, ה.פ) ונזכה ליותר אמון מהלקוח. מטרתנו היא להפוך ליצרן אירופאי לכל דבר ועניין, ולא לשמר את הסטטוס של יצרן 'יצרן סיני שבונה באירופה'. אנחנו רוצים להפוך ליצרן אירופי עבור אירופאים".

מה אנחנו חושבים: מה לא נאמר בשנתיים האחרונות על BYD, איזה כתרים לא נקשרו להם בעקבות הצלחתם המטאורית וחשוב יותר, פוטנציאל השיווק האדיר שהם מביאים. מותג צעיר שהספיק לנשל את פולקסווגן האדירה מתואר היצרן המצליח ביותר בשוק הרכב הגדול בעולם (סין), יעיף השנה מהתואר החשמלי-עולמי את טסלה, ובעולמנו הצנוע יטפס כנראה עוד שלב בטבלת המסירות הישראלי עם מקום צפוי בין 3 הגדולות.

למכור באירופה עוד כמה עשרות אלפי מכוניות בשנה, עם או בלי מס-קנס לסינים, נשמע כמו ספק-אתגר ספק-בדיחה עבור BYD. גם מטרה בדמות מכירות גדולות פי 10, לא תגרום לבעיה כלשהי עבור המותג הזה. תופעה.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה