דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחני ריסוק חדשים: מכונית השנה של ג'יפ עם הציון הגרוע ביותר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מבחני הריסוק מציבים אתגר ליצרניות הרכב
  • החשמלי הראשון של ג'יפ הסתפק ב-3 כוכבים
  • אקספנג, אודי, סובארו ופורד השיגו ציון מושלם

ממשיכים לרסק: איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP מפרסם תוצאות של סבב מבחני ריסוק חדש, כאשר ההפתעה הגדולה היא ציון של 3 כוכבים בלבד לג'יפ אוונג'ר - הדגם החשמלי הראשון של מותג השטח, שזכה בתואר "רכב השנה" של אירופה לשנת 2023. מומחי האיגוד לא חסכו בביקורת על ג'יפ, ואמרו כי למרות שהרכב מיועד למשפחות, הוא מספק הגנה גרועה על ילדים בפגיעות צד, ולא מצויד בהתרעה על שכחת ילדים מאחור.

בנוסף, אמרו ב-EuroNCAP, ההתרעה הקולית מפני התנגשות מלפנים התגלתה כלא יעילה (ליקוי שתוקן בייצור מאוחר יותר) וכן נרשמו לאוונג'ר תוצאות גרועות בזיהוי והימנעות מפגיעה בהולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי. "אנו מבינים כי סטלנטיס נאלצה לנקוט במספר צעדים כדי להבטיח את עתיד המותגים שלה", ציינו בארגון, "אך הבטיחות לא צריכה להיות המקום שבו חוסכים".

מאכזבת נוספת היא רנו, עם ציון של 4 כוכבים בלבד לרכבי הפנאי קפצ'ור וסימביוז. הקפצ'ור אמנם זכה בציון המירבי ב-2013 ובדור הנוכחי ב-2019, אך מתיחת הפנים שעבר כעת - שהגיעה במקביל להצגת גרסת הקופה שלו, בשם סימביוז - הובילה את הארגון לבצע לשניים מבחן נוסף שגם בו לא נחסכה ביקורת עוקצנית. "רנו הוא מותג שמתגאה בהיסטוריית הבטיחות שלו, והיה מהיצרנים הראשונים שזכו ל-5 כוכבים. אבל כעת נראה שרנו כבר לא שואפת לצמרת", העירו ב-EuroNCAP.

ויש גם מצטיינים: לצד המאוכזבים, ישנה גם שורה לא קצרה של דגמים שזכו בציון המירבי של 5 כוכבים. בתוכה אפשר למנות את אקספנג G6 שהגיע לאחרונה לישראל, וממשיך את רצף הציונים הגבוהים של דגמים סיניים. סובארו קרוסטרק, לא דגם חדש בבסיסו, שמר גם הוא על הדירוג המירבי וכך גם האחות המשפחתית אימפרזה, שלא משווקת בישראל.

וכרגיל, בתחום היוקרה אין הפתעות, עם ציון של 5 כוכבים לרכב הפנאי החשמלי אודי Q6 אי-טרון, שגם רשם תוצאות נהדרות בהגנה על נוסעים מבוגרים וילדים, עם ציונים של 91% ו-92% בהתאמה.

גם משאיות: לצד מבחני הריסוק השגרתיים, ב-EuroNCAP הודיעו על ביצוע של מבחני ריסוק גם לכלי רכב כבדים, בשל העובדה שהם תופסים נתח של 3% בלבד מסך כלי הרכב באירופה, אך מעורבים בכמעט 15% מהתאונות עם הנפגעים.

שבע המשאיות הראשונות שנבדקו הן דאף XF, איווקו S-WAY, מאן TGX, מרצדס אקטרוס, רנו T, סקאניה מסדרה R ו-וולוו FH. התוצאות יפורסמו ב-20 בנובמבר.

מה אנחנו חושבים: מבחני הריסוק הוכיחו את עצמם ככלי יעיל שגורם ליצרני הרכב לעבוד קשה במטרה להשיג דירוגים גבוהים, וכך לשפר את רמת הבטיחות לנוסעים. העדכונים המתמידים של המבחנים מרימים את הרף בכל פעם מחדש, וכך מכוניות שזכו בעבר לציונים גבוהים, נתקלות כיום באתגרים מורכבים יותר ולא תמיד עומדות בהם בהצלחה.

כך במקרה של ג'יפ אוונג'ר, שאחיו לפלטפורמה פיג'ו 2008 ואופל מוקה זכו בעבר בציונים גבוהים יותר, וספק אם היו מצליחים בכך כיום; וכך גם במקרה של רנו קפצ'ור, שנבחן לפני 5 שנים וכעת זכה לדירוג נמוך יותר. או במילים אחרות - כשאתם בודקים את רמת הבטיחות של הדגם אותו שקלתם לרכוש, כדאי להסתכל לא רק על דירוג הכוכבים, אלא גם על מועד ביצוע המבחן.

למאמר זה התפרסמו 37 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה